Gå til innhold

om vannet går

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tinkebøtta

Hvis slimproppen løsner er det ingen grunn til å ringe sykehuset. Dette kan skje en god stund før fødselen starter, så du kan trygt vente på rier eller vannavgang.

Hvis vannet går ringer du sykehuset og forhører deg, uavhengig av om du har fått rier.

Hvis vannet går og hodet ikke har festet seg i bekkenet ennå skal du ligge horisontalt til du har snakket med sykehuset. Dette er fordi i sjeldne tilfeller kan navlesnoren sige ned foran hodet og komme i klem. Om hodet er festet forut for vannavgang er dette ikke noen fare.

Håper dette var oppklarende... Lykke til - og forhåpentlig går det ennå noen uker før ting setter i gang....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269483-om-vannet-g%C3%A5r/#findComment-2181810
Del på andre sider

Det er forskjellige retningslinjer fra sykehus til sykehus. Noen vil ha deg vannrett og i ambulanse, andre mener du kan kjøre selv. At man ikke har funnet en felles linje å legge seg på over hele landet skaper stor forvirring i disse internett-dager hvor alt av slike ting blir diskutert på tvers av sykehusgrenser.

Du får høre med lege/jordmor som du går til kontroll til. Hvis vannet FOSSER ut ville jeg ringt føden før jeg gjorde noe som helst. Dersom det bare pipler og siler litt hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å stå, gå og kjøre selv (øh, helst mannen da!).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269483-om-vannet-g%C3%A5r/#findComment-2183016
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...