Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har det tung om dagen. Jeg har vært utro mot mannen min og det sliter jeg nå med alene. Har ikke fortalt det og tør heller ikke gjøre det. Hos oss er utroskap helt uakseptabelt og jeg vet at jeg blir alene om han får vite noe. Vi har vært sammen i 10 år, er gift og har to barn sammen. Har ingen god grunn til å forklare at jeg har gjort det jeg har gjort. Mannen min og jeg har det kjempe fint, han er alt jeg vil ha, er kjekk å se på, snill og god, vi har bra sex og han er en fantastisk far til våre barn. Mangler egentlig ingen ting. Kan heller ikke skylde på at vi er inne i en dårlig periode i forholdet vårt heller. Men denne mannen jeg hadde sex med er en gammel flamme. Vi har aldri vært sammen bare hatt et uforpliktendeforhold før jeg ble sammen med mannen min. Har er og til alt overmål kameraten til mannen min. Det er jo helt utilgivelig av oss begge. Han har en helt vannittig tiltrekningskraft på meg og jeg mister all fornuft i hans nærvær. Vi har hatt en flørtende greie i alle år, og vært enig om at det er for farlig for oss to å være alene. Men så var vi altså det, vi to og en flaskevin. Og det som lå i kortene skjedde og det verste er at jeg ikke angrer og jeg hadde gjort det igjen med han. Men kun med han, det er noe med han jeg ikke kan forklare, er jo i mot utroskap så jeg blir skremt at meg selv og min egen dømmekraft. Det hører og historien til at jeg og mannen min ble sammen i veldig ung alder, fikk barn tidlig og jeg har på en måte aldri fått rast fra meg. Jeg har så behov for å være meg selv og ikke bare mor og kone om dagen. Og når jeg var alene med han så ga han meg den uforpliktene følelsen jeg så inderlig lengter etter. Men jeg vet jo hva konsekvensene kan bli og de er jeg så absolutt ikke villig til å gå igjennom. På toppen av det hele har følelsene for min gamle flamme blitt litt mer. Er så fortvilet, for jeg har på langt nær lyst til å avslutte mitt fine forhold, men samtidig klarer jeg ikke gi slipp på fantasien om eksen.. Hjelp hva skal jeg gjøre og hvorfor er jeg så i villrede når jeg i utgangspunktet har det så bra hjemme...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269519-lykkelig-gift-men-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• creature

25

• Thilla

8

• muriel

7

• tzatziki1365380058

6

Jeg kan ikke skjønne at han vil knulle kona til kameraten sin. Det sier jaggu mye om han. Det hadde jeg aldri i verden gjort.

Men jeg skjønner jo at følelser kan være svært vanskelig å styre av og til.

Du har rotet det skikkelig til for deg. Det er ille nok å være utro, men å være det med din manns kamerat er jo enda verre. Dette vil gi ringvirkninger i din familie, din manns familie, barna og elskerens familie, pluss alle vennene.

Det vil gi enorme konsekvenser.

Tja, hva skal du gjøre? Har du noe annet valg enn å holde deg langt unna og ikke slippe han innpå deg?

Jeg kan ikke skjønne at han vil knulle kona til kameraten sin. Det sier jaggu mye om han. Det hadde jeg aldri i verden gjort.

Men jeg skjønner jo at følelser kan være svært vanskelig å styre av og til.

Du har rotet det skikkelig til for deg. Det er ille nok å være utro, men å være det med din manns kamerat er jo enda verre. Dette vil gi ringvirkninger i din familie, din manns familie, barna og elskerens familie, pluss alle vennene.

Det vil gi enorme konsekvenser.

Tja, hva skal du gjøre? Har du noe annet valg enn å holde deg langt unna og ikke slippe han innpå deg?

Du har helt rett. Det er helt jævlig gjort av oss begge. Jeg må nok leve med dette som min/vår hemmelighet.

Det vil få enorme konsekvenser om det kommer ut, fullstendig klar over det. Men det er noe med han jeg ikke klarer å få ut av hode... Huff

hidi, the scorpion

Du har helt rett. Det er helt jævlig gjort av oss begge. Jeg må nok leve med dette som min/vår hemmelighet.

Det vil få enorme konsekvenser om det kommer ut, fullstendig klar over det. Men det er noe med han jeg ikke klarer å få ut av hode... Huff

Om du holder avstand vil følelsene dabbe av etterhvert...

Annonse

Du kan jo ikke leve med begge, altså ha sex med begge to over lengre tid. Det vil jo gå til helvete.

Enten må du bryte ut av det ekteskapet du har eller så må du kutte ut elskeren. Du har jo ingen andre valg.

Bryter du med elskeren så må du bruke mekanismer som funker, altså overse, holde deg på avstand, aldri bli alene med han osv. Du må med andre ord kutte ut alt for ikke å leke med ilden.

Det burde kunne hjelpe på viljen til å få ham ut av hodet, hvis du tenker på de høyst reelle konekvensene som mrxx skisserer her.

Gjest Det er min mening

Hva du skal gjøre? Gå fra mannen din.

Ærlig talt. Jeg hadde ikke svart det samme om du hadde vært utro, angret og vært ferdig med det. Men når du sier at du ikke angrer og i tillegg kunne tenke deg å gjøre det igjen, så skjønner jeg ikke hva du spør etter. Mannen din fortjener garantert noe mye bedre enn ei som hopper til sengs med kameratens hans uten å føle anger etterpå.

Ja jeg må nok gjøre det som er riktig å holde avstand. Selvom kroppen vil noe annet så må jeg. Tenker altfor mye på han... Men forhåpentligvis vil det gå over etter en tid. Skjønner ikke at det er mulig når man er lykkelig gift å utsette seg selv for noe sånt.

Gjest creatur1

Du angrer ikke, og ville gjort det igjen. Du sier også at du er imot utroskap...Dette henger ikke på grep!

Du må gå fra han. Du har vært helt jævlig mot han, og det at du vet at du blir aleine om du forteller det, sier vel det meste om hva han synes om det du har gjort. Vær ærlig, gå fra han og finn en annen. Gå til denne typen din.

Blir du hos din nåværende, kommer du til å slite med dette resten av livet.

Gjest Nei - ikke i dag

Jeg har også en slik gammel flamme som jeg ikke klarer å gi slipp på. Vi hadde sex når vi begge var tidlig i 20-årene. Så flyttet vi hvert til vårt uten at det ble noe forhold.

Var ikke utro med han, men nå har mannen min har flyttet ut for en periode (trenger en pause etter maaaaaange år med div. problemer)

Jeg har nå oppsøkt han, og testet litt. Det er helt himmelsk godt.

Samvittigheten er vel ikke helt ren ettersom jeg da fortsatt er gift, og at vi har bestemt at vi skal se om det er liv laget etter en pause.

Men det er nå jeg må teste dette..... Kommer aldri til å få ro i sjelen om jeg ikke får vite om det er liv laget med han.

Grusomt egentlig:-(

Gjest Nei - ikke i dag

Det trodde jeg også. Men etter over 10 år har jeg fortsatt følelser for en tidligere elsker...

Vi bor i samme by, så jeg ser han jo innimellom. Og det er mer enn nok for å holde liv i mine følelser....

Annonse

Ærlig talt. Jeg hadde ikke svart det samme om du hadde vært utro, angret og vært ferdig med det. Men når du sier at du ikke angrer og i tillegg kunne tenke deg å gjøre det igjen, så skjønner jeg ikke hva du spør etter. Mannen din fortjener garantert noe mye bedre enn ei som hopper til sengs med kameratens hans uten å føle anger etterpå.

Vet det er vanskelig å forstå, jeg gjør det ikke selv. Jeg angrer selvfølgelig ovenfor mannen min og har dårlig samvittighet. Det jeg mener med at jeg hadde gjort det igjen er at han har har så "taket" på meg at jeg vet at jeg ikke hadde klart å motstå han igjen. Vi har en kjemi som overgår alt. Vi har alltid hatt en "forhold" som ikke har vært lov og det er nok den spenningen som gjør at alt blir så forsterket. Jeg vet at det jeg har gjort og føler er helt utilgivelig og jeg er sikker på at jeg aldri hadde hatt sex med noen andre enn han. det er noe med han og meg, til og med de som ikke kjenner til vår historie fra før har kommentert at vi har en spessiell kjemi som kan kjennes i hele rommet. Men jeg må prøve å holde meg unna, kanksje spenningen gir seg nå som det er "overstått" igjen. Håper det...

hidi, the scorpion

Ja jeg må nok gjøre det som er riktig å holde avstand. Selvom kroppen vil noe annet så må jeg. Tenker altfor mye på han... Men forhåpentligvis vil det gå over etter en tid. Skjønner ikke at det er mulig når man er lykkelig gift å utsette seg selv for noe sånt.

Det meste er mulig, men ikke alt like bra!

Lykke til!

Gjest creatur1

"Hva du skal gjøre? Gå fra mannen din.

- Det er min mening

"

Godt sagt. Som mann blir jeg så utrolig trist av å lese slike episoder som dette. Kan jo aldri være trygg på partneren sin. Kanskje er kjæresten min også slik?

hidi, the scorpion

Det trodde jeg også. Men etter over 10 år har jeg fortsatt følelser for en tidligere elsker...

Vi bor i samme by, så jeg ser han jo innimellom. Og det er mer enn nok for å holde liv i mine følelser....

Uff ja. Det beste hadde nok vært "ute av syne ute av sinn"!

Gjest creatur1

Vet det er vanskelig å forstå, jeg gjør det ikke selv. Jeg angrer selvfølgelig ovenfor mannen min og har dårlig samvittighet. Det jeg mener med at jeg hadde gjort det igjen er at han har har så "taket" på meg at jeg vet at jeg ikke hadde klart å motstå han igjen. Vi har en kjemi som overgår alt. Vi har alltid hatt en "forhold" som ikke har vært lov og det er nok den spenningen som gjør at alt blir så forsterket. Jeg vet at det jeg har gjort og føler er helt utilgivelig og jeg er sikker på at jeg aldri hadde hatt sex med noen andre enn han. det er noe med han og meg, til og med de som ikke kjenner til vår historie fra før har kommentert at vi har en spessiell kjemi som kan kjennes i hele rommet. Men jeg må prøve å holde meg unna, kanksje spenningen gir seg nå som det er "overstått" igjen. Håper det...

Gå for han du har best kjemi med. Du har sviktet mannen din til de grader, og bør fortelle han det og gjøre det slutt. Som nevnt over, fortjener han sannsynligvis bedre enn deg (med mindre han er like løs selv). Jeg får vondt inni meg av tanken på at det er menn der ute som lever i troen på at de er gift med en bra dame, som egentlig er utro.

Gjest creatur1

Du har strengt tatt bare `n ting å gjøre her: Du må velge.

Og det valget burde være soleklart, om enn ikke enkelt: Mannen din.

"Du har strengt tatt bare `n ting å gjøre her: Du må velge.

Og det valget burde være soleklart, om enn ikke enkelt: Mannen din."

Så du mener hun attpåtil bør lyve og late som ingenting? Som om hun ikke har vært slem nok mot mannen fra før!

Hun har jo et spennende forhold til denne casanovaen sin, naturligvis bør hun da velge han i stedet. Han er sikkert like drittsekk som trådstarter, som faktisk går inn for å lokken en dame ut av et ekteskap.

Det er akkurat sånn jeg føler det ovenfor han her og. Følelsene for han har vært der i 12 år. ser han veldig sjeldent, men hver gang blusser de like mye opp. Vi har hatt mye kontakt nå i forkant og ettertid at vi hadde sex, og det har nok gjort sitt til at følelsene har vært sterkere.Og jeg vil snakke med han hver dag, men vi har ikke gjort det de siste dagene nå... Helt utrolig at en person skal kunne ha så innvirkninger på følelsene... Godt å høre at flere har noe av det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...