Gå til innhold

Manglende hørsel

Anbefalte innlegg

Robin Jenssen

Hei!

Jeg har vokst opp med dårlig hørsel på et øre. For ca 10 år siden ble det bestemt at det skulle gjøres et forsøk på å operere øret i håp om å bringe hørselen tilbake. Resultatet endte opp med at øret ble helt dødt. Det viste seg at feilen lå lenger inn i øret, ikke noe galt med det mekaniske tydeligvis.

Nå lurer jeg på om det finnes noen mulighet for å få tilbake hørselen på dette øret og hvordan jeg skal gå frem for å finne ut angående dette. En del jobbmuligheter som forsvinner pga manglende/ufullstendig hørsel.

Med vennlig hilsen

Robin Jenssen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269546-manglende-h%C3%B8rsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal kontakte den Øre-nese-halslegen du var hos sist og spørre om dette. Eventuelt be om henvisning til en øre-nese-hals-avdeling ved et større sykehus. Det finnes svært mange årsaker til nedsatt hørsel, og også mange nye behandlingsmuligheter. Generelt så stiller du nok et stykke bak i en eventuell operasjonskø siden du har normal hørsel på ene øret. Barn uten hørsel prioriteres. Det er svært få yrker som krever fullgod hørsel på begge ører.

Gjest togli

Ta kontakt med nærmeste øre-nese-hals og hør om du evt. kan bli vurdert for Cochlea-Implantat.

http://www.medisan.no/oslo/medisan.nsf/id/8228B08684FC385441256B98003CC122?OpenDocument

Jeg er usikker på om man opererer folk med normal hørsel på et øre, men du kan jo sjekke det opp...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...