Gå til innhold

PCOS smertefullt?

Anbefalte innlegg

Gjest har jeg pcos tro?

Har en mistanke om at jeg kanskje har pcos, har ikke undersøkt dette hos lege, men synes jeg har mange av symptomene.

Nå føler jeg en murrende/verkende smerte på venstre side i midjen, kan dette være eggstokken? Og muligens det er cyster som sprekker?

Noen her som har pcos som kan informere meg litt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269551-pcos-smertefullt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Galleblæren ligger da på høyre side...

Jeg har pcos og kan si at akkurat de symptomene du beskriver er typiske for pcos... Jeg har nettopp vært til utredning hos spesialist i gynekologi, på grunn av akkurat samme symptomer, og fikk forklaring på problemet, som faktisk er akkurat den samme teorien som du har. Smertene kommer rett og slett på grunn av cyster på eggstkkene som sprekker, men smertene forsvinner etter at cystene har sprukket. Men så dukker det gjerne opp nye cyster like fort igjen, og smertene er der igjen. Desverre lite å gjøre med, spesialisten sa at jeg kunne komme for å få stukket hull på cystene hvis de ble ekstra plagsomme, men det er nok bare å venne seg til det...

Jeg har hatt disse smertene i ca 5 år, og er nå vant med dem, de er ikke hemmende på noen måte annet enn at smertene øker kraftig i forbindelse med eggløsning.

Men du bør jo absolutt oppsøke lege for å eventuelt få påvist Pcos, og få medikamenter for dette. Det finnes jo flere typer som både kan hemme hårvekst og overvekt i forbindelse med pcos.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269551-pcos-smertefullt/#findComment-2187732
Del på andre sider

Gjest har jeg pcos tro?

Jeg har pcos og kan si at akkurat de symptomene du beskriver er typiske for pcos... Jeg har nettopp vært til utredning hos spesialist i gynekologi, på grunn av akkurat samme symptomer, og fikk forklaring på problemet, som faktisk er akkurat den samme teorien som du har. Smertene kommer rett og slett på grunn av cyster på eggstkkene som sprekker, men smertene forsvinner etter at cystene har sprukket. Men så dukker det gjerne opp nye cyster like fort igjen, og smertene er der igjen. Desverre lite å gjøre med, spesialisten sa at jeg kunne komme for å få stukket hull på cystene hvis de ble ekstra plagsomme, men det er nok bare å venne seg til det...

Jeg har hatt disse smertene i ca 5 år, og er nå vant med dem, de er ikke hemmende på noen måte annet enn at smertene øker kraftig i forbindelse med eggløsning.

Men du bør jo absolutt oppsøke lege for å eventuelt få påvist Pcos, og få medikamenter for dette. Det finnes jo flere typer som både kan hemme hårvekst og overvekt i forbindelse med pcos.

Takk for svar! :)

Jeg har ingen andre symptomer enn overvekt bortsett fra smertene. Fikk mye kviser da jeg sluttet på p-piller, men de gikk bort da jeg begynte på Diane.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269551-pcos-smertefullt/#findComment-2187745
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :)

Jeg har ingen andre symptomer enn overvekt bortsett fra smertene. Fikk mye kviser da jeg sluttet på p-piller, men de gikk bort da jeg begynte på Diane.

okei, men jeg vil likevel anbefale deg et lite legebesøk:) er kjekt å vite sikkert om man har pcos eller ikke, så blir det lettere for deg når du en dag vil ha barn hvis det skulle være slik at du har diagnosen:D

Lykke til:D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269551-pcos-smertefullt/#findComment-2190159
Del på andre sider

Gjest har jeg pcos tro?

okei, men jeg vil likevel anbefale deg et lite legebesøk:) er kjekt å vite sikkert om man har pcos eller ikke, så blir det lettere for deg når du en dag vil ha barn hvis det skulle være slik at du har diagnosen:D

Lykke til:D

Jeg vet... Men jeg hater å gå til legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269551-pcos-smertefullt/#findComment-2190313
Del på andre sider

Jeg vet... Men jeg hater å gå til legen.

Skjønner.... har også litt legefobi:P men det er til eget beste, du vil garantert være glad etterpå, for det er kun legen som faktisk kan hjelpe deg... det er mye vanskeligere å leve med pco uten medikamenter og kunnskap om syndromet. Jeg kan svare for meg selv og si at det aller meste ble mye bedre etter at jeg startet på Diane og Metformin, da disse økte min livskvalitet betraktelig. Det er overhodet ikke morsomt verken å være overvektig eller å ha uønsket hårvekst, eller å ha vanskelig for å bli gravid... Pco er egentlig en fryktelig stygg diagnose å ha, da den er som en ond sirkel.... huff...

Men vi kan leve et komplett og flott liv med det, men det er legen som har nøkkelen til et bedre liv med pco:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269551-pcos-smertefullt/#findComment-2192103
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Hei!

Tenker å spørre dere som har litt bedre peiling på PCOS enn hva jeg har.

Jeg var å tok blodprøver hos legen fordi jeg har så uregelrett menstrasjon, legen fortalte meg at jeg hadde pcos ut i frå horomonverdiene hun såg på blodprøvene. Kan hun vite det helt sikkert bare ut ifra blodprøvene? Hun henviste meg videre til en gynekolog for å ta ultralyd. Nå er jeg livredd for ikke å kunne bli gravid. Vet dere hvor stor sjanse det er for å bli gravid ved PCOS anten uten hjelp eller med hjelp? Vet dere om gynekologen kan se om det blir svært vanskeleg eller "lett" å bli gravid ut fra ultralyden av eggstokkene.

Hilsen Signyyy 23

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269551-pcos-smertefullt/#findComment-2259885
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...