Gå til innhold

Hvor mye skal jeg tåle?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten og lei av dette

Samboeren min er tysk, vi møttes i England der vi bodde inntil september, nå bor vi i Norge.

Da vi bodde i England jobbet vi begge, men han tjente mer en meg, noe han ofte la vekt på i forbindelse med økonomi.

Nå som vi bor i Norge er det jeg som jobber, så han er økonomisk avhengig av meg.

Noe som sliter veldig på han, han er ofte sur og grinete og han har et voldsomt temperament.

En ting at han ikke bidrar økonomisk,men han gjør jo sjelden noe i huset heller.

Da vi bodde i London synes jeg det var en god deal at jeg gjorde mer, siden jeg hadde deltidsjobb og han jobbet lengre dager, men han ser det tydeligvis ikke på samme måte.

Får han ikke viljen sin blir han sur og da begynner leksa om at i London så hadde han det så mye bedre og han dro hit bare pga meg.

Jeg begynner å innse at dette ikke er bra for noen av oss,men det er vanskelig å bryte.

Men vil jeg tilbringe år av mitt liv med han?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269566-hvor-mye-skal-jeg-t%C3%A5le/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må snakke alvorlig med ham. Fortelle at du kommer fra Norge der det er vanlig at mannen også hjelper til i huset. Fortell at du forstår det er vanskelig for ham å ikke ha en jobb. At du forstår det kan føles merkelig at du tjener mer enn ham, men at det er slik virkeligheten er nå.

Si at du støtter ham i jakten på en jobb, men at han må hjelpe til mer hjemme.

Fortell ham også at om han ikke endrer seg, så vil du ikke fortsette forholdet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...