Gå til innhold

Fjerne arr etter selvskading?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann på 20år.

For litt over et år siden hadde jeg en del psykiske problemer som førte til en del selvskading, men nå ser jeg lysere på liver og ønsker derfor å fjerne disse arrene.

Men hvilke alternativer finnes da?

Jeg har hørt noe om at man kan bruke laserbehandlig eller evt. en tatovering, men hvor effektivt er det?

Jeg har flest arr på oversiden av høyre arm mellom albuen og håndleddet. De fleste er blitt til tynne hvite streker, men det er også noen litt større som fortsatt spriker med opp til en cm. og har en slags rosa farge.

Og må jeg gå innom en vanlig lege for å få en henvisning først? Jeg har ikke særlig lyst til å ta opp dette med flere enn nødvendig grunnet stor skam.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269610-fjerne-arr-etter-selvskading/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...