Gå til innhold

Hvordan skal jeg si det?

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker

Saken er den at jeg i 6 mnd. var sammen med den fantastiske jenta, men for 2 mnd. siden gjorde hun det slutt fordi hun syntest det å ha type tok for mye tid.

Jeg tenkte ja,ja hvis hun vil være slik med meg så. Den første mnd. etter at det ble slutt hadde vi ikke noe kontakt med hverandre og savnet etter henne ble mindre å mindre.

Men så en dag tok hun kontakt å lurte på om jeg kunne tenke meg å ta henne tilbake. Jeg ble over lykkelig. Vi pratet sammen daglig å ting så ut til å ordne sag mellom oss.

I forrige uke fikk jeg sjokket, da sa hun plutselig rett ut at vi kom nok ikke til å bli sammen igjen IHVERTFALL ikke på en stund.

Hun ville at vi skulle være venner, å så fikk fremtiden vise om vi kunne bli sammen igjen.

Det som er problemet mitt er at jeg har så sterke følelser for henne at skal vi være venner og omgå hverandre, så kommer jeg ALDRI til å greie å komme over henne. Jeg tror sjansen for at vi to kommer til å bli sammen igjen er minimal. Derfor orker jeg ikke å bli såret en gang til.

Jeg har fortalt henne om mine følelser for henne, men hvordan skal jeg si til henne at jeg ikke greier å være en nær venn?

Jeg bor på en liten plass, så det jeg er redd for er at hvis jeg sier det rett til henne at jeg ikke vil ha mere kontakt med henne fordi jeg da aldri vil komme over henne er at det vil ryktes på byen at jeg er en skikkelig hestkuk.

PLEAS gi meg råd. Jeg er nøtt til å glemme henne å la livet mitt gå videre.

mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26969-hvordan-skal-jeg-si-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si til henne det du sa her, at du ikke klarer å forholde deg til henne som en venn fordi følelsene dine for henne er for sterke. Og hold avstand til henne til du har kommet over følelsene dine. Alt annet tror jeg vil føre til at en av dere blir såret... Lykke til!

Gjest snafus

Be henne velge, enkelt og greit. Sett hardt mot hardt. Og klarer hun ikke å bestemme seg, er hun nok ikke verdt deg likevel. Mange tror de kan få i både pose og sekk, men det går ikke i lengden. Tror ikke jeg ville ha ventet på henne.

helt enig. be henne velge, så slipper du å såre deg selv.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg synes du har kommet langt i å sortere dine sterke følelser.

Når du vegrer deg for å bli såret nok en gang, tror jeg du ser at du må beskytte deg selv.

Lidenskapen kan være lunefull, vidunderlig men også sårbar.

Jeg synes du skal si enkelt og tydelig fra til din venninne at du ikke vil utsette deg for å bli skuffet nok en gang. Derfor foretrekker du heller å bryte kontakten med henne. Å være venn blir for nært og følsomt for deg, fordi du har hatt så sterke følelelser for henne.

Hvis du klarer å gi henne en slik melding, er du ærlig mot deg selv og mot henne. Det vil det stå respekt av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...