Gå til innhold

Pergotime - bestille på nett!?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkert millit

Hjelp! Skrev nettopp et innlegg på åpent forum, der jeg er sjkkert over en nettside som sleger alt fra fertilitetsprodukter til slankepiller - uten resept!

Ble selvsagt fristet av pergotime, som jeg syns var billig, siden vi strever...men aldrii i livet om jeg tør?! :/

Er det noen av dere her som hadde gjort det?

jeg syns den nettsden var skummel og skremmende....så lett tilgjengelig for alle slags snodige mennesker som kan stappe i seg dette - uten veiledning av lege. Stønn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269807-pergotime-bestille-p%C3%A5-nett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minniepus

jeg har bestilt pergotime på nettet,venter på pakken til helga.har vært til GU på sykehus,der så de opphopning av egg(cyster) som er en ettervirkning av p-plaster jeg har brukt,altså en hormonforandring og lege ville vente til ting kanskje endret seg sjøl,men jeg har ikke tålmod,lege sa jeg vil på resept på pergo etter påske,men jeg orket ikke vente så jeg har bestilt på nettet,leste om ei anna ei på dol som gjorde det samme og hun ble gravid på første forsøk.

Gjest Kombaya

jeg har bestilt pergotime på nettet,venter på pakken til helga.har vært til GU på sykehus,der så de opphopning av egg(cyster) som er en ettervirkning av p-plaster jeg har brukt,altså en hormonforandring og lege ville vente til ting kanskje endret seg sjøl,men jeg har ikke tålmod,lege sa jeg vil på resept på pergo etter påske,men jeg orket ikke vente så jeg har bestilt på nettet,leste om ei anna ei på dol som gjorde det samme og hun ble gravid på første forsøk.

Men at du tør? Da jeg gikk på pergotime modnet fire-fem egg seg, og forsøket måtte avbrytes. Det var i forståelse med lege. Jeg kunne aldri ha båret fram firlinger, tenk for et mareritt og først bli gravid og så abortere fire stykk!

Gjest minniepus

Men at du tør? Da jeg gikk på pergotime modnet fire-fem egg seg, og forsøket måtte avbrytes. Det var i forståelse med lege. Jeg kunne aldri ha båret fram firlinger, tenk for et mareritt og først bli gravid og så abortere fire stykk!

sjansen er 1 prosent å få flerlinger ved normal befruktning,men med pergo 5 prosent, så jeg vet at d er større sjans,men alikevel er det mye som skal klaffe for å få fler da,men jeg gjør dette bare pga jeg har vært til GU og lege sa neste skritt er å gi meg de tabl men de vil gjerne at kroppen skal fikse seg sjøl først før en prøver tabl, men dette er forskjellig fra lege til lege,han legen min der ville vente men jeg ville ikke vente,min samboer drar til utland i forbindelse med jobb til sommeren og jeg vil gjerne bli gravid innen da for han blir borte noen mnd,derfor stresser jeg litt med det,men neste skritt var jo at lege skulle gi meg dette,hvis jeg blir gravid skal jeg snarest bestille meg innvendig ultralyd.er ingen farlige bivirkninger av pergotime heller.hadde d vært hjertemedisin hadde jeg aldri i livet turt å bestille over nett sånn.

sjansen er 1 prosent å få flerlinger ved normal befruktning,men med pergo 5 prosent, så jeg vet at d er større sjans,men alikevel er det mye som skal klaffe for å få fler da,men jeg gjør dette bare pga jeg har vært til GU og lege sa neste skritt er å gi meg de tabl men de vil gjerne at kroppen skal fikse seg sjøl først før en prøver tabl, men dette er forskjellig fra lege til lege,han legen min der ville vente men jeg ville ikke vente,min samboer drar til utland i forbindelse med jobb til sommeren og jeg vil gjerne bli gravid innen da for han blir borte noen mnd,derfor stresser jeg litt med det,men neste skritt var jo at lege skulle gi meg dette,hvis jeg blir gravid skal jeg snarest bestille meg innvendig ultralyd.er ingen farlige bivirkninger av pergotime heller.hadde d vært hjertemedisin hadde jeg aldri i livet turt å bestille over nett sånn.

Det har ikke slått deg at det er en grunn til at legen vil vente?

Annonse

Gjest minniepus

Det har ikke slått deg at det er en grunn til at legen vil vente?

jo,grunnen var at når kroppen min kom i riktig balanse igjen ville antagelig jeg få normal eggløsning,men jeg skal dit om to mnd og legen sa da at hvis kroppen enda ikke hadde rettet seg så ville jeg få pergo,pergo gjør jo bare at jeg får eggløsning,så om jeg begynner nå på de samme tabl jeg vil få om 2 mnd så spiller ikke det noen rolle,hadde venta hadde det ikke vært for at sambo drar til utlandet og jeg vil gjerne bli gravid før da.hadde jeg fått til privat gynekolog hadde jeg fått de tabl med en gang.

Gjest spiffi

Hvordan funker egentlig pergotime? er det som en "kur" du tar av og til? Har også en bekjent som bestilte på nett og ble gravid kjemperaskt.

Er nok litt skummelt å eksperimentere med det, men det går jo an å følge nøye bruksanvisning, da...

Hvordan tenker du om det?

Gjest minniepus

Hvordan funker egentlig pergotime? er det som en "kur" du tar av og til? Har også en bekjent som bestilte på nett og ble gravid kjemperaskt.

Er nok litt skummelt å eksperimentere med det, men det går jo an å følge nøye bruksanvisning, da...

Hvordan tenker du om det?

pergotime demper hormonproduksjonen i eggstokkene,når en slutter å ta tablettene så reagerer eggstokkene med en overproduksjon av egg som da frigjøres og du får eggløsning,jeg har ikke eggløsning,derfor er dette et tilbud som gis til de som ikke får eggløsning av forskjellige grunner,den vanligste grunnen er en hormonforstyrrelse i kroppen som som regel kommer av at en har brukt p-piller eller noe lignende.mange skriver at de har blitt gravide med dette middelet,men en vet jo aldri,selv om alt ligger til rette for å bli gravid så er det ikke sikkert en blir det alikevel.men da vet jeg at jeg har en sjans ihvertfall,men det hender seg at tabl ikke gir en eggløsning,men i de aller fleste tilfeller får en det,en må følge med på tempen og en kan jo ta el-test også for å se om det fungerer.noen sier at det kan være farlig,men det er en svært liten sjans for at med denne medisinen så kan en få større cyster på eggstokkene,de fleste er jo godartede cyster,men en sjelden gang kan den være ondartet,men skal en tenke slik så er det jo en viss fare for å få blodpropp og dø av p-piller også,og det er det da så mange som bruker uten at de tenker over det,jeg ser på det som et omtrent ufarlig hjelpemiddel som kan gjøre meg gravid siden jeg har prøvd noen mnd nå uten hell.derfor prøver jeg dette nå,om jeg bestiller det sjøl over nett eller får akkurat den samme medisinen av lege spiller ikke noen rolle,jeg fremskynder det bare siden jeg gjerne vil prøve bli gravid før sommeren da min sambo drar til utlandet i jobben og blir borte en stund.

Gjest uten fast nick i dag

Jeg har gjort det, og det med stort hell, er gravid i uke 20 nå. Må jo legge til at jeg var gjennom en grundig utredning først, der de ikke fant noe galt. Så jeg valgte, etter mye fram og tilbake, å ta sjansen.

Så du våget å bestille pergo selvom de ikke fant noe galt med deg? Hm...er ikke det litt "utålmodig", da? ;)

Hvor lenge brukte du pergo'n før du ble gravid da? En enkel kur eller dobbel...og hvor lenge?

Er veeeldig nysgjerrig, vurderer gjøre det samme som deg. Vært til utredning, alt helt fint, og er derfor redd jeg gjør noe overilt. Hva med bivirkninger, var det mye?

VELDIG takknemlig for svar!

Så du våget å bestille pergo selvom de ikke fant noe galt med deg? Hm...er ikke det litt "utålmodig", da? ;)

Hvor lenge brukte du pergo'n før du ble gravid da? En enkel kur eller dobbel...og hvor lenge?

Er veeeldig nysgjerrig, vurderer gjøre det samme som deg. Vært til utredning, alt helt fint, og er derfor redd jeg gjør noe overilt. Hva med bivirkninger, var det mye?

VELDIG takknemlig for svar!

Jo, jeg var nok litt utålmodig, vi hadde prøvd i ca halvannet år, og jeg var lei og tidvis ganske langt nede.

For meg ble det klaff på første forsøk, enkel kur. Tok altså en pille hver dag i fem dager. Merka ikke noen bivirkninger, mulig jeg var litt mer hissig enn normalt, men tror egentlig ikke det:P

Når alt dette er sagt; jeg var heldig, alt gikk bra. Det er ingen garanti for det. Det er jo en grunn til at det er reseptbelagt i Norge... Som du sikkert skjønner, så vil ikke jeg anbefale verken det ene eller det andre, for jeg er ikke noen lege. Jeg forteller bare min erfaring.

Lykke til uansett:)

Gjest uten fast nick i dag

Jo, jeg var nok litt utålmodig, vi hadde prøvd i ca halvannet år, og jeg var lei og tidvis ganske langt nede.

For meg ble det klaff på første forsøk, enkel kur. Tok altså en pille hver dag i fem dager. Merka ikke noen bivirkninger, mulig jeg var litt mer hissig enn normalt, men tror egentlig ikke det:P

Når alt dette er sagt; jeg var heldig, alt gikk bra. Det er ingen garanti for det. Det er jo en grunn til at det er reseptbelagt i Norge... Som du sikkert skjønner, så vil ikke jeg anbefale verken det ene eller det andre, for jeg er ikke noen lege. Jeg forteller bare min erfaring.

Lykke til uansett:)

Hei igjen, og takk for svar! Vi begynner også å bli litt lei, og nokså deppa til tider...så derfor vi og vurderer dette...

En tablett daglig, ja - for normal dose er vel to tabletter daglig...Så gøy det klaffet for dere, da! Grattis!

Godt du ikke fikk bivirkninger...

Står det forresten bruksanvisning i pakken? O bestillte du fra lillepille?

Bare lurer...litt mer ;)

Annonse

jo,grunnen var at når kroppen min kom i riktig balanse igjen ville antagelig jeg få normal eggløsning,men jeg skal dit om to mnd og legen sa da at hvis kroppen enda ikke hadde rettet seg så ville jeg få pergo,pergo gjør jo bare at jeg får eggløsning,så om jeg begynner nå på de samme tabl jeg vil få om 2 mnd så spiller ikke det noen rolle,hadde venta hadde det ikke vært for at sambo drar til utlandet og jeg vil gjerne bli gravid før da.hadde jeg fått til privat gynekolog hadde jeg fått de tabl med en gang.

Du snakker som du har vett til.

Dersom du "selvfølgelig" følger bruksanvisningen ville du ikke rørt medikamentet. Det skal nemlig kun brukes i samråd med gynekolog. Jeg limer inn fra Felleskatalogen:

Dosering: Behandlingen skal innsettes og følges av gynekolog.

Du kan ta det du ønsker selv, men ikke sett andre på dine tullete innfall.

Hei igjen, og takk for svar! Vi begynner også å bli litt lei, og nokså deppa til tider...så derfor vi og vurderer dette...

En tablett daglig, ja - for normal dose er vel to tabletter daglig...Så gøy det klaffet for dere, da! Grattis!

Bare lurer...litt mer ;)

La være!

Legen din gjør garantert det han/hun syns er best. Ikke lek doktor med deg selv. Jeg fatter ikke engang at du vurderer det.

Bare lurer...litt mer ;)

Bruksanvisning, ja, men bare på gresk :D Her kan du lese mer: http://www.felleskatalogen.no/

Jeg bestilte fra lillepille, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...