Gå til innhold

Langvarig bihulebetennelse + psykiske påkjenninger.

Anbefalte innlegg

Har gått med tett nese i 16 dager nå. Var hos lege og fikk penicillin mot bihulebetennelse for ti dager siden. Det har ikke blitt bedre så jeg regner da med at dette skyldes virus og ikke bakterier.

Har også litt dårligere almenntilstand i dag etter å ha følt meg tålelig bra de siste dager.

Jeg har ikke hatt bihulebetennelse før, så dette er en akutt tilstand.

Jeg har brukt opp "tidagerskvoten" på nesespray, så nå kan jeg bruke kun saltvann. Dette hjelper imidlertid veldig dårlig.

Har også hatt store psykiske påkjenninger denne tiden, der jeg har måttet fulgt begge mine besteforeldre til graven med bare fjorten dagers mellomrom. Kan dette være en årsak til manglende bedring?

Hvor lenge kan man gå med dette egentlig? Skal jeg ta kontakt med lege igjen eller må jeg bare se tiden an?

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Jeg tror du fikk pencillin for tidlig. En bihulebetennelse trenger ca 10-14 dager, etter at man blir tett i nesen, for å bli til en betennelse. Så du må kanksje ha en ny kur...

Ellers vil sorg og psykiske påkjenninger føre til lavere motstand mot sykdommer.

Ta en ny tur til legen din du!

God bedring og kondolerer med dine tap...

Hvis du har vært dårlig og attpåtil gått på en 10dagers kur med antibiotika så er det ikke rart at du føler deg dårlig. Antibiotika tar knekken på immunforsvaret, prøv og bygg opp det med blåbær, C-vit og hvitløk.

Jeg har hanglet i hele vinter pga to tidagerskurer ved juletider og fått det ene etter det andre og jeg er aldri syk ellers.

Jeg tror du fikk pencillin for tidlig. En bihulebetennelse trenger ca 10-14 dager, etter at man blir tett i nesen, for å bli til en betennelse. Så du må kanksje ha en ny kur...

Ellers vil sorg og psykiske påkjenninger føre til lavere motstand mot sykdommer.

Det ble ikke tatt noe crp av meg så mulig det kan ha blitt for tidlig. Grunnen til at jeg fikk penicillin var at jeg ble verre med feber og grønnfarget snørr.

Nå på onsdag fikk jeg en fæl smak og lukt, kan det være at jeg ikke fikk betennelse før da tro? egentlig litt merkelig også i og med at jeg da var i god form ellers. Har ikke hatt feber heller siden ett par dager etter jeg begynnte på penicillin. I dag har feberen kommet tilbake.

hidi, the scorpion

Det ble ikke tatt noe crp av meg så mulig det kan ha blitt for tidlig. Grunnen til at jeg fikk penicillin var at jeg ble verre med feber og grønnfarget snørr.

Nå på onsdag fikk jeg en fæl smak og lukt, kan det være at jeg ikke fikk betennelse før da tro? egentlig litt merkelig også i og med at jeg da var i god form ellers. Har ikke hatt feber heller siden ett par dager etter jeg begynnte på penicillin. I dag har feberen kommet tilbake.

Fæl smak er typisk betennelse i bihulene, tro meg, jeg har lang erfaring!

Hvis du i tillegg svimler lett, når du bøyer hodet forover, så er det bare en ting å gjøre: Ta en ny kur!

I tillegg kan du få rinexin tabletter som er slimløsende, og fungerer 100 ganger bedre enn saltvann...

Hvis du har vært dårlig og attpåtil gått på en 10dagers kur med antibiotika så er det ikke rart at du føler deg dårlig. Antibiotika tar knekken på immunforsvaret, prøv og bygg opp det med blåbær, C-vit og hvitløk.

Jeg har hanglet i hele vinter pga to tidagerskurer ved juletider og fått det ene etter det andre og jeg er aldri syk ellers.

Det har jo egentlig gått både opp og ned, flere ganger nå.

Det som er verst er at jeg fremdeles er potte tett og har skikkelig vondt i hodet. Ikke kan jeg bruke nesespray heller, kun saltvannsspray som ikke hjelper.

Annonse

hidi, the scorpion

Tror du jeg kunne klare å huske ordet immunforsvar...? Måtte istedet skrive " dårlig motastand mot sykdommer". Grr, den hukommelsen...

Hvis du i tillegg svimler lett, når du bøyer hodet forover, så er det bare en ting å gjøre: Ta en ny kur!

I tillegg kan du få rinexin tabletter som er slimløsende, og fungerer 100 ganger bedre enn saltvann...

Rinexin er tatt av markedet i Amerika pga. fare for hjerneslag. Synes det blir for skummelt å bruke det. Finnes det noe annet?

Det har jo egentlig gått både opp og ned, flere ganger nå.

Det som er verst er at jeg fremdeles er potte tett og har skikkelig vondt i hodet. Ikke kan jeg bruke nesespray heller, kun saltvannsspray som ikke hjelper.

Høres ikke noe ok ut.

Jeg ønsker deg god bedring og det kan kanskje være en god ide og stikke en tur til legen en gang til.

Kan du ikke koke saltvann selv, for så å bruke ei engangssprøyte og skylle gjennom nesen mange ganger?

Kanskje det kan hjelpe litt? (ikke svar på det du spurte om, men...)

Kan jo prøve. Har prøvd saltvannsspray men det hjelper lite.

hidi, the scorpion

Rinexin er tatt av markedet i Amerika pga. fare for hjerneslag. Synes det blir for skummelt å bruke det. Finnes det noe annet?

Det må du nesten spørre legen om, har selv kun brukt rinexin.

Vet bare av erfaring, at saltvann ikke er godt nok, før helt på slutten...

Annonse

På apoteket har de noe som kalles et nesehorn. Det ser ut som en liten potte-plante vannkanne. Denne fyller du med kroppsvarmt vann iblandet en viss menge salt.

Når du setter dette mot ene neseboret, og "haller" på hodet så renner vannet gjennom alle bihuler og ut i andre neseboret. Meget effektivt og det løsner mye gørr. (du får ikke saltvannet du super inn manuelt så langt inn i bihulene)

I tillegg kan du jo prøve å få en massasje av nakke, hode og ansikt, det myker opp muskulaturen og vil få deg til å slippe noen stramminger som igjen vil åpne mer opp i bihulene og slimhinnene rundt.

Når man har opplevd mye tungt/har mye press på seg, så vil man automatisk stramme opp her.

På apoteket har de noe som kalles et nesehorn. Det ser ut som en liten potte-plante vannkanne. Denne fyller du med kroppsvarmt vann iblandet en viss menge salt.

Når du setter dette mot ene neseboret, og "haller" på hodet så renner vannet gjennom alle bihuler og ut i andre neseboret. Meget effektivt og det løsner mye gørr. (du får ikke saltvannet du super inn manuelt så langt inn i bihulene)

I tillegg kan du jo prøve å få en massasje av nakke, hode og ansikt, det myker opp muskulaturen og vil få deg til å slippe noen stramminger som igjen vil åpne mer opp i bihulene og slimhinnene rundt.

Når man har opplevd mye tungt/har mye press på seg, så vil man automatisk stramme opp her.

Skal prøve et slikt nesehorn og håper det hjelper bedre. Har prøvd å holde nesa nedi saltvann og supt inn men det hjelper lite. Funker ikke med saltvannsspray heller.

"Jeg tror du fikk pencillin for tidlig. En bihulebetennelse trenger ca 10-14 dager, etter at man blir tett i nesen, for å bli til en betennelse."

Hvor har du dette fra? Dette stemmer ikke. Det er riktig at det pleier å gå minst 1 uke fra førkjølelse/influensa til man får en bakteriell bihulebetennelse, men dette er jo ikke absolutt.

CRP er ikke særlig verdifull ved bihulebetennelse. Hvor lenge du har vært syk, om du blir sykere igjen etter å ha vært på bedringens vei, om du har høy feber, mye grønt snørr er det man ser etter for å bestemme seg for å bruke antibiotika eller ikke. Av og til er det bakterier som penicillin ikke er så bra mot. Man bør derfor skifte til "sterkere saker", dersom du ikke er bedre etter noen dagers behandling.

Rinexin er ikke slimløsende, men slimhinneavsvellende. Stoffet gjør at det skilles ut mindre snørr, og slimhinnene blir mindre hovne.

hidi, the scorpion

"Jeg tror du fikk pencillin for tidlig. En bihulebetennelse trenger ca 10-14 dager, etter at man blir tett i nesen, for å bli til en betennelse."

Hvor har du dette fra? Dette stemmer ikke. Det er riktig at det pleier å gå minst 1 uke fra førkjølelse/influensa til man får en bakteriell bihulebetennelse, men dette er jo ikke absolutt.

Legen min sa det! Men kom igjen og fortell meg at han ikke er allmektig og altvitende...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...