Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Jeg vet ikke all verdens om dette tema, men kan forsøke å hjelpe deg litt på vei...

Noen kvinner får skjært bort hele klitoris og skjedeåpningen blir sydd igjen. Det som mest går igjen, er at klitoris blir skjært bort.

Det skjer vel helst i afrikanske land.

Jeg vet ikke all verdens om dette tema, men kan forsøke å hjelpe deg litt på vei...

Noen kvinner får skjært bort hele klitoris og skjedeåpningen blir sydd igjen. Det som mest går igjen, er at klitoris blir skjært bort.

Det skjer vel helst i afrikanske land.

Skjedeåpningen blir vel ikke sydd igjen, derimot skjæres klitoris og de indre kjønnsleppene bort og huden på innsiden av de ytre kjønnsleppene skrapes opp slik at de gror sammen, så syes de ytre leppene sammen, men man etterlater et lite hull slik at urin og mens-blod kan renne ut. Dette må jo da åpnes når bryllupsnatten kommer, enten med en finger (av mannen selvsagt!) eller en kniv...

Men dette er vel den mest groteske formen for omskjæring da.

hidi, the scorpion

Skjedeåpningen blir vel ikke sydd igjen, derimot skjæres klitoris og de indre kjønnsleppene bort og huden på innsiden av de ytre kjønnsleppene skrapes opp slik at de gror sammen, så syes de ytre leppene sammen, men man etterlater et lite hull slik at urin og mens-blod kan renne ut. Dette må jo da åpnes når bryllupsnatten kommer, enten med en finger (av mannen selvsagt!) eller en kniv...

Men dette er vel den mest groteske formen for omskjæring da.

Du har helt sikkert rett! Jeg aner ikke veldig mye om dette tema, men synes det var synd hun ikke fikk noen svar.

Uff, jeg fikk helt vondt en viss plass. Grøsser!

Du har helt sikkert rett! Jeg aner ikke veldig mye om dette tema, men synes det var synd hun ikke fikk noen svar.

Uff, jeg fikk helt vondt en viss plass. Grøsser!

Det er mange ulike måter å omskjære på og den jeg nevnte er nok som sagt den mest groteske. Antagelig er det mye vanligere "bare" å fjerne klitoris og evt. de indre kjønnsleppene.

Jeg synes det er grotesk det også jeg da, fatter ikke at mødre, som selv har vært gjennom det grusomme ritualet!; klarer å la døtrene gjennomgå det samme. Men det er vel sterke tradisjoner og press antar jeg.

hidi, the scorpion

Det er mange ulike måter å omskjære på og den jeg nevnte er nok som sagt den mest groteske. Antagelig er det mye vanligere "bare" å fjerne klitoris og evt. de indre kjønnsleppene.

Jeg synes det er grotesk det også jeg da, fatter ikke at mødre, som selv har vært gjennom det grusomme ritualet!; klarer å la døtrene gjennomgå det samme. Men det er vel sterke tradisjoner og press antar jeg.

Ja, det er vel nesten det mest utrolige, men de stakkars kvinnene aner jo ikke hva de selv har gått glipp av....De tror bare det skal være sånn!

Hadde ikke vesten en lang periode, hvor kvinnen ikke kunne vise nytelse under sexakten, da ble hun ansett for å være av det horete slaget...

Menn må virkelig ha vært redd for kvinnelig lyst!

Annonse

ylvali1365381015

Ja, det er vel nesten det mest utrolige, men de stakkars kvinnene aner jo ikke hva de selv har gått glipp av....De tror bare det skal være sånn!

Hadde ikke vesten en lang periode, hvor kvinnen ikke kunne vise nytelse under sexakten, da ble hun ansett for å være av det horete slaget...

Menn må virkelig ha vært redd for kvinnelig lyst!

Menn må ha vært...tja hva skal man si!

Synes ikke det er det minste rart at enkelte feminister (og andre) har utviklet bitterhet og hat mot menn generelt. Omskjæring er ondskap satt i system av patriarkatet.

Det er vel neppe så mye annet som er grusommere enn det lillemus beskriver. Ikke bare selv omskjeringsprosessen er ubeskrivelig ille, men følgene det får... Årelang tortur og skjending, frarøvelse av seksualiet og kroppslig nytelse. Mannen skulle dominere og kontrollere selv en kvinnes følelser og adferd...

Bare et sterkt hat og disrespekt kan avle slike syke påfunn.

hidi, the scorpion

Menn må ha vært...tja hva skal man si!

Synes ikke det er det minste rart at enkelte feminister (og andre) har utviklet bitterhet og hat mot menn generelt. Omskjæring er ondskap satt i system av patriarkatet.

Det er vel neppe så mye annet som er grusommere enn det lillemus beskriver. Ikke bare selv omskjeringsprosessen er ubeskrivelig ille, men følgene det får... Årelang tortur og skjending, frarøvelse av seksualiet og kroppslig nytelse. Mannen skulle dominere og kontrollere selv en kvinnes følelser og adferd...

Bare et sterkt hat og disrespekt kan avle slike syke påfunn.

Hva når mannen selv blir utsatt for dette! Er det ikke alvorlig nok? Eller er det hevn fra undertrykte kvinner?

Alle burde ha lik mulighet til å ha det de blir født med!

ylvali1365381015

Hva når mannen selv blir utsatt for dette! Er det ikke alvorlig nok? Eller er det hevn fra undertrykte kvinner?

Alle burde ha lik mulighet til å ha det de blir født med!

Jo, det er jeg jo enig i. Men selv inngrepet er tross alt mye enklere og mindre smertefullt. Og de følger det får kan ikke sammenlignes. Bare tenk på antall sprett og gjensying, tenk på fødsler og samleier...

Og en total mangel på seksualitet.

Det er en vesensforskjell på de to inngrepene, selv om begge deler er lemlestelse og forkastelig etter min mening.

Leste en gang en beretning i Henne om hvordan en jente levde i smertehelvete i flere måneder etterpå. Hun gravde seg et hull i bakken i desperat forsøk på å lindre smertene. Og hver gang hun måtte tisse hadde hun vondt. Selv flere år etterpå.

hidi, the scorpion

Jo, det er jeg jo enig i. Men selv inngrepet er tross alt mye enklere og mindre smertefullt. Og de følger det får kan ikke sammenlignes. Bare tenk på antall sprett og gjensying, tenk på fødsler og samleier...

Og en total mangel på seksualitet.

Det er en vesensforskjell på de to inngrepene, selv om begge deler er lemlestelse og forkastelig etter min mening.

Leste en gang en beretning i Henne om hvordan en jente levde i smertehelvete i flere måneder etterpå. Hun gravde seg et hull i bakken i desperat forsøk på å lindre smertene. Og hver gang hun måtte tisse hadde hun vondt. Selv flere år etterpå.

Du nevner ikke med et ord at noen menn har samme problemer!

De føder ikke barn, men det kan ha gjort helvetes vondt å skape dem!

ylvali1365381015

Snakker vi om samme sak? Omskjæring der forhuden eller deler av den fjernes?

Det er ikke smertefullt i årevis etterpå.

Tror ikke menn ville hatt samleie dersom det var et smertehelvete.

hidi, the scorpion

Snakker vi om samme sak? Omskjæring der forhuden eller deler av den fjernes?

Det er ikke smertefullt i årevis etterpå.

Tror ikke menn ville hatt samleie dersom det var et smertehelvete.

Hva vet du om det?

Det er ikke snakk om smertehelvete, men veldig nedsatt lystfølelse og for noen smerter ved erigert penis...

Det burde være uakseptabelt at noen blir kjønnslemlestet i vårt samfunn!

ylvali1365381015

Hva vet du om det?

Det er ikke snakk om smertehelvete, men veldig nedsatt lystfølelse og for noen smerter ved erigert penis...

Det burde være uakseptabelt at noen blir kjønnslemlestet i vårt samfunn!

Enig i det. Men alvorlig talt : det er store forskjeller på å skjære bort hele kjønnet og sørge for at det må reopereres utallige ganger, og det å kutte i forhuden. SELV OM det også er ille nok. OG burde vært forbudt.

Annonse

hidi, the scorpion

Enig i det. Men alvorlig talt : det er store forskjeller på å skjære bort hele kjønnet og sørge for at det må reopereres utallige ganger, og det å kutte i forhuden. SELV OM det også er ille nok. OG burde vært forbudt.

Kvinner mister alt, men noen menn mister også alt! De er overlatt til tilfeldighetene likeså mye som kvinner!

ylvali1365381015

Kvinner mister alt, men noen menn mister også alt! De er overlatt til tilfeldighetene likeså mye som kvinner!

Har du noensinne hørt om at gutter har fått kappet hele stasen, har du det?

(Og da snakker vi ikke om evnukker)

Nei, det er bare å lese mer om det, så vil du innse at det er store forskjeller i praksis. Legg bare merke til at jeg fordømmer begge deler.

hidi, the scorpion

Har du noensinne hørt om at gutter har fått kappet hele stasen, har du det?

(Og da snakker vi ikke om evnukker)

Nei, det er bare å lese mer om det, så vil du innse at det er store forskjeller i praksis. Legg bare merke til at jeg fordømmer begge deler.

Har du tenkt over at menn som blir omskjært mister mye følelser?

Noen har tilog med smerter fordi omskjæringen var for stram...Så penis i erigert tilstand er smertefull!

ylvali1365381015

Har du tenkt over at menn som blir omskjært mister mye følelser?

Noen har tilog med smerter fordi omskjæringen var for stram...Så penis i erigert tilstand er smertefull!

Ja det er jo ille.

Men nå tenker jeg på de horrible tingene lillemus beskrev, og det gjelder jenter.

En torturist kunne ikke gjort det verre.

Gjest Elextra

Det som er underlig er at det i dag visstnok er kvinner som holder denne tradisjonen i hevd. Svært mange menn i miljøet ser gjere at barna deres ikke blir omskåret, men de eldre kvinnene mener jentene bør bli omskåret for å være "ærbare" eller noe sånt.

Uforståelig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...