Gå til innhold

"never get involved with musicians"?

Anbefalte innlegg

Gjest den som kunne se inn i fremtiden...

Sukk.

Har truffet en fantastisk mann, et av de fineste og ærligste menneskene jeg vet om, veldig oppegående, engasjert, hyggelig, spennende, omtenksom osv.

Når vi er sammen.

Men han er SÅÅÅÅÅÅ opptatt, jobber og jobber, tusen prosjekter på gang, ja, mye musikk på høyt nivå, som tittelen antyder. Ingen er så langt inne i sin egen kreative verden som ham. Og det kan gå LANGE tider uten at jeg hører noe fra ham, ser noe til ham, han vil så gjerne, men dagene og nettene fylles opp, så han er dønn utslitt, men drives videre av et utrolig engasjement. Kandidat til å bli utbrent en vakker dag, tror jeg.

Og så er han "brent barn", mer enn én gang, har litt vanskelig for å stole 100 % på noen. Han tror ikke nødvendigvis at jeg er som de som har lurt ham før, men han har en "sperre" inni seg for å gå på trynet igjen... Bare noen måneder siden sist.

Så han har på bremsen, men har likevel veldig lyst til å ha kontakt, møtes. Nei, det er ikke bare snakk om sex, og han er ikke den som "utnytter", han bare klarer ikke å åpne helt opp nå.

Men han tror at han kommer til å gjøre det en gang i framtiden, uten at han kan love noe om hva som skjer da.

Jepp, nå vet jeg at dere vil si til meg at jeg bør gå videre og finne meg et enklere case, og jeg HAR faktisk mange muligheter.... Men det er så utrolig sjelden at noen klarer å røre ved mitt hjerte, har truffet mange flotte men klarer ikke å engasjere meg... Blant annet en som er et "kupp" som gjerne vil treffes, jeg har pratet med ham på nett i et par år, han er usedvanlig flott både utenpå og INNI, men jeg tenker bare på han som jeg treffer iblant, musikeren... Mangler entusiasmen for alt det andre... Kan gå noen år før jeg forelsker meg igjen :-P

Så jeg VET at det er mange fine fisker i havet, ikke si det.

Heller ikke begynn å angrip meg for et eller annet, en sterk tendens her på DOL. Han utnytter meg ihvertfall ikke, og er dønn ærlig, punktum.

Men... om det er noen som har vært i en lignende situasjon, hvordan gikk det? Noen ganger går det bra, noen ganger MÅ man gi opp.

Vet at om han våger å åpne døra kan vi få det fantastisk bra. Men jeg må nok alltid belage meg på at han er mye lost i sin egen kreative verden, bare ikke SÅ MYE som nå... Vanskelig å bli ordentlig kjent.

Jeg trenger ikke noen til å sitte og holde meg i hånda hele tiden, jeg LIKER at han er engasjert, at han vil noe, gjør noe, ikke har grodd fast i sofaen foran tven. Bare det er LITT tid igjen.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269888-never-get-involved-with-musicians/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om et annet forhold sprakk for bare mndr. siden er det bare sundt å ikke hoppe hodestups i noe nytt.

For øvrig er det den mannen du opplever nå som blir sånn ca den mannen du får. En mann som sikkert har mange flotte egenskaper. Men du vil mest sannsynlig ha en livslang rival i musikken.

Hva ønsker du å gjøre her i livet? Ønsker du å reise? Ønsker du å ha barn? Ønsker du en karriære? Hvilke økonomiske forventninger og ønsker har du?

Om du ønsker et langsiktig forhold, hvordan vil den mannen passe inn i dine langsiktig mål og ønsker, med et samliv og med livet generelt? Tenk nøkternt og fornuftig og legg akkutte følelser til side. Kan det jenkes til eller blir det garantert krasj?

Iblant er det å tenke praktisk, nøkternt og fornuftig den beste måte å velge partner og skape et godt liv sammen.

Heftig lidenskap kommer og går, hverdagen består.

mvh

Om et annet forhold sprakk for bare mndr. siden er det bare sundt å ikke hoppe hodestups i noe nytt.

For øvrig er det den mannen du opplever nå som blir sånn ca den mannen du får. En mann som sikkert har mange flotte egenskaper. Men du vil mest sannsynlig ha en livslang rival i musikken.

Hva ønsker du å gjøre her i livet? Ønsker du å reise? Ønsker du å ha barn? Ønsker du en karriære? Hvilke økonomiske forventninger og ønsker har du?

Om du ønsker et langsiktig forhold, hvordan vil den mannen passe inn i dine langsiktig mål og ønsker, med et samliv og med livet generelt? Tenk nøkternt og fornuftig og legg akkutte følelser til side. Kan det jenkes til eller blir det garantert krasj?

Iblant er det å tenke praktisk, nøkternt og fornuftig den beste måte å velge partner og skape et godt liv sammen.

Heftig lidenskap kommer og går, hverdagen består.

mvh

Greit nok at han ikke kaster seg hodestups inn i noe, har det ikke travelt sånn sett. Men ville gjerne inn i en BLI MER KJENT fase...

Ja, jeg er fullt klar over at musikken alltid vil være en stor rival. Det kan jeg leve med. Bare han kommer hjem til meg, setter av NOE tid til oss osv.

Jeg har barn fra før, han ikke. Det KUNNE vært et problem, men er faktisk ikke det, han er veldig glad i barn og er vant til å forholde seg til det. Også sårt for ham etter tidligere forhold som ikke gikk, å miste kontakten med "ste"barn.

Jeg vet ikke om han ønsker seg barn selv, tror ikke han har tid til det nå ihvertfall :-P Jeg er fornøyd med de jeg har, men om jeg treffer en som vil ha et, og forholdet virker stabilt og fint, ville jeg ikke være vanskelig å be. Men kan ikke vente MANGE år.

Er vant til å klare det meste selv, så jeg får ikke panikk når han er ute og turnerer eller sitter i studio til langt på natt.

Jeg er glad i å reise, det er han også, men han får sin dose og vel så det når han turnerer, så vi er kanskje ikke like ivrige til enhver tid. Vet at han har droppet sommerferien før pga jobb. OM vi slo oss sammen ville jeg insistere på at han ble med iblant, men kan sikkert dra uten ham av og til.

Jeg tror faktisk at han kan ha mye å gi om han går inn for det, men han blir aldri som folk flest. Jeg liker at han ikke er A4 (har mange sider som jeg ikke gidder å ta her), men medaljen har altså sin bakside :-)

Jeg vil jo ha BÅDE fornuft og lidenskap... Utrolig så dårlig livet går opp på den måten, har bare falt for noen få, men omstendighetene ville ikke at det skulle gå bra, og kan velge og vrake i andre som jeg IKKE bryr meg om.... Tror jeg blir evig singel jeg.

Greit nok at han ikke kaster seg hodestups inn i noe, har det ikke travelt sånn sett. Men ville gjerne inn i en BLI MER KJENT fase...

Ja, jeg er fullt klar over at musikken alltid vil være en stor rival. Det kan jeg leve med. Bare han kommer hjem til meg, setter av NOE tid til oss osv.

Jeg har barn fra før, han ikke. Det KUNNE vært et problem, men er faktisk ikke det, han er veldig glad i barn og er vant til å forholde seg til det. Også sårt for ham etter tidligere forhold som ikke gikk, å miste kontakten med "ste"barn.

Jeg vet ikke om han ønsker seg barn selv, tror ikke han har tid til det nå ihvertfall :-P Jeg er fornøyd med de jeg har, men om jeg treffer en som vil ha et, og forholdet virker stabilt og fint, ville jeg ikke være vanskelig å be. Men kan ikke vente MANGE år.

Er vant til å klare det meste selv, så jeg får ikke panikk når han er ute og turnerer eller sitter i studio til langt på natt.

Jeg er glad i å reise, det er han også, men han får sin dose og vel så det når han turnerer, så vi er kanskje ikke like ivrige til enhver tid. Vet at han har droppet sommerferien før pga jobb. OM vi slo oss sammen ville jeg insistere på at han ble med iblant, men kan sikkert dra uten ham av og til.

Jeg tror faktisk at han kan ha mye å gi om han går inn for det, men han blir aldri som folk flest. Jeg liker at han ikke er A4 (har mange sider som jeg ikke gidder å ta her), men medaljen har altså sin bakside :-)

Jeg vil jo ha BÅDE fornuft og lidenskap... Utrolig så dårlig livet går opp på den måten, har bare falt for noen få, men omstendighetene ville ikke at det skulle gå bra, og kan velge og vrake i andre som jeg IKKE bryr meg om.... Tror jeg blir evig singel jeg.

"Bare han kommer hjem til meg, setter av NOE tid til oss osv."

Det er vel definisjonen av og størrelsen på 'noe tid' som til syvende og sist blir det springende punktet.

Du krever/trenger kanskje mindre tid enn mange andre. Samtidig vet du at du har en smertegrense? Hvor vil han over tid være i forhold til den smertegrensen?

mvh

Gjest Music was my first love

Jeg tror at en må være litt utenom det vanlige selv, for å involvere seg i ett menneske som ikke er "A4".

En må kunne godta mindre struktur i hverdagen, på godt og vondt. Er du et veldig strukturert menneske, med lite rom for spotanitet, kommer du til å slite.

Du må belage deg på at jobben hans vil ta mye av tiden hans. Også når han er hjemme. Ofte er de beste arbeidsperiodene hans samtidig med vanlige ferier. Økonomien er ofte ustabil. Noen ganger har en mye, andre ganger lite. Ofte er det forbundet en del alkohol og mye sosialt liv til det å være musiker. Mye reising, sene netter osv.

Klarer du og forholde deg til dette, og klarer å nå inn, tror jeg du vil finne mye lidenskap i en kreativ sjel. Du vil kunne treffe mange spennende folk, og få muligheten til å reise rundt. (Regner med at du får lov å være med på en og annen spillejobb). Det finnes så mange flotte musikere der ute, som er utrolig fantastiske mennesker!!

Er det trygghet du søker, bør du nok se deg om etter en annen.

Lykke til, uansett hva du måtte velge:)

Annonse

Jeg tror at en må være litt utenom det vanlige selv, for å involvere seg i ett menneske som ikke er "A4".

En må kunne godta mindre struktur i hverdagen, på godt og vondt. Er du et veldig strukturert menneske, med lite rom for spotanitet, kommer du til å slite.

Du må belage deg på at jobben hans vil ta mye av tiden hans. Også når han er hjemme. Ofte er de beste arbeidsperiodene hans samtidig med vanlige ferier. Økonomien er ofte ustabil. Noen ganger har en mye, andre ganger lite. Ofte er det forbundet en del alkohol og mye sosialt liv til det å være musiker. Mye reising, sene netter osv.

Klarer du og forholde deg til dette, og klarer å nå inn, tror jeg du vil finne mye lidenskap i en kreativ sjel. Du vil kunne treffe mange spennende folk, og få muligheten til å reise rundt. (Regner med at du får lov å være med på en og annen spillejobb). Det finnes så mange flotte musikere der ute, som er utrolig fantastiske mennesker!!

Er det trygghet du søker, bør du nok se deg om etter en annen.

Lykke til, uansett hva du måtte velge:)

Jeg tror jeg takler bra mennesker som ikke er A4. Kjenner mange typer... og setter pris på alle på hver sin måte! Jeg er på én måte ganske strukturert, MÅ det når jeg har så mye å holde rede på i hverdagen, men samtidig er jeg åpen for det meste :-) Føler for å avreagere litt iblant.... balansere.

Han er faktisk en av dem som drikker veldig lite, har ikke særlig sansen for alkohol. Veldig sosial i og for seg, men fester lite. Er for fokusert til det :-P

Kjenner også andre flotte musikere, så jeg vet litt om hvordan det er, men ingen er SÅ fokusert som ham :-)

Det jeg igrunnen er mest bekymret over er om jeg noensinne vil få slippe inn. Nok. Men det er klart, ingen her sitter med fasiten....

Hvis du allerede NÅ, før forholdet har startet på ordentlig, syns at det er vanskelig, ja da bør du kanskjese deg om etter en

A4 fyr..For det blir ikke bedre med årene, heller motsatt.

Kanskje.

Men jeg vet jo at OM vi kom dithen at vi satset, ville ting blitt bedre.

Men jeg vet ikke hvor mye bedre.

Jeg tror jeg takler bra mennesker som ikke er A4. Kjenner mange typer... og setter pris på alle på hver sin måte! Jeg er på én måte ganske strukturert, MÅ det når jeg har så mye å holde rede på i hverdagen, men samtidig er jeg åpen for det meste :-) Føler for å avreagere litt iblant.... balansere.

Han er faktisk en av dem som drikker veldig lite, har ikke særlig sansen for alkohol. Veldig sosial i og for seg, men fester lite. Er for fokusert til det :-P

Kjenner også andre flotte musikere, så jeg vet litt om hvordan det er, men ingen er SÅ fokusert som ham :-)

Det jeg igrunnen er mest bekymret over er om jeg noensinne vil få slippe inn. Nok. Men det er klart, ingen her sitter med fasiten....

For en person som er veldig strukturert blir det som regel full skjærings å få et veldig ustrukturert menneske så tett inn på livet at ens egne strukturer rakner...

mvh

Lykke til, uansett hva du måtte velge!!:)

Kanskje vi treffes der ute?

Takk :-)

Hvor holder du til?

"music was my first love" - holder du deg nært musikken ennå? :-)

Er ikke selv musiker, men har mange venner som er det. Har i tillegg kjæresten min innen samme bransje. Musikkmiljøet i Norge er ikke så stort, så hvem vet? Kanskje vi treffes em dag?

Annonse

Er ikke selv musiker, men har mange venner som er det. Har i tillegg kjæresten min innen samme bransje. Musikkmiljøet i Norge er ikke så stort, så hvem vet? Kanskje vi treffes em dag?

Ja, hvem vet :-)

Hvis jeg våger å holde ut så!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...