Gjest Tacomix Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg tror jeg må ha ny antibiotika kur for lungebetennelsen. Legen vet nok dette jeg lurer på, men vil høre om deres erfaring. Jeg tåler ikke vanlig pencilin. Går nå på vanlig ery-max, det fungerer det, men jeg lurer på om det er noen andre som kanskje fungerer bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Man skal ikke switche rundt på antibiotikakurer! Gå kuren din med EryMax ferdig og forsøk å være litt tålmodig. Har sett av tidligere innlegg at du har hatt en lungebetennelse. Det kan ta tid å bli helt bra. Ved å avslutte kurer med antibiotika før de er ferdige risikerer man bare at bakteriene som har forårsaket infeksjonen blir resistente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2186884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tacomix Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Man skal ikke switche rundt på antibiotikakurer! Gå kuren din med EryMax ferdig og forsøk å være litt tålmodig. Har sett av tidligere innlegg at du har hatt en lungebetennelse. Det kan ta tid å bli helt bra. Ved å avslutte kurer med antibiotika før de er ferdige risikerer man bare at bakteriene som har forårsaket infeksjonen blir resistente. Oki, takk for ditt svar! Jeg har trodd jeg kunne ta et som var sterkere nå, men av nogelunde samme typen. Jeg skal til legen igjen på slutten av dagen. Fortsatt tungpustet, så jeg blir så fryktlig sliten av å ligge. Vil ha det undersøkt nå. Ellers er jeg ikke av en tålmodig type og ofte syk. Men faktisk bare første gang dette året. Jeg kan ikke noe om lungebetennelser. Skulle gjerne deltatt på kurs ang. sykdommer;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2186900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Oki, takk for ditt svar! Jeg har trodd jeg kunne ta et som var sterkere nå, men av nogelunde samme typen. Jeg skal til legen igjen på slutten av dagen. Fortsatt tungpustet, så jeg blir så fryktlig sliten av å ligge. Vil ha det undersøkt nå. Ellers er jeg ikke av en tålmodig type og ofte syk. Men faktisk bare første gang dette året. Jeg kan ikke noe om lungebetennelser. Skulle gjerne deltatt på kurs ang. sykdommer;) Har skjønt det;-) (at du er utålmodig altså *smiler*) Lungebetennelser gir slim og gørr der gassutvekslingen foregår i lungene, det er ikke så rart du føler deg tungpusten. Det tar lang tid for kroppen å rydde opp etter en sånn infeksjon selv om antibiotikaen har drept bakteriene som forårsaket den. Du sier du er i bedring - da høres ut som EryMaxen virker godt. (Den er effektiv mot flere ulike infeksjoner) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2186925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tacomix Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Har skjønt det;-) (at du er utålmodig altså *smiler*) Lungebetennelser gir slim og gørr der gassutvekslingen foregår i lungene, det er ikke så rart du føler deg tungpusten. Det tar lang tid for kroppen å rydde opp etter en sånn infeksjon selv om antibiotikaen har drept bakteriene som forårsaket den. Du sier du er i bedring - da høres ut som EryMaxen virker godt. (Den er effektiv mot flere ulike infeksjoner) ) Godt å ha deg sånn at jeg lærte litt nå før jeg skal tilbake til legen! Må ellers lære meg å bli mer tålmodig. Jeg lurer på om jeg må ha en ny kur, for jeg har alltid hatt 2 kurer før. Ja, jeg er i bedring, men skulle ha håpet at jeg pustet mye bedre. Selv om det er betraktlig mye bedre. Men jeg får vel høre på hva legen sier! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2186938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ery-Max skal være god til lungebetennelser. Mamma er plaget med Mykoplasma lungebetennelser, og hun blir veldig dårlig. Men Ery-Max tar det. Bestemoren min får ofte flere lungebetennelser i løpet av året, hun har i tillegg kraftig astma. Hun får også Ery-Max. Så jeg vil tro at det er en god antibiotika. Men det er ikke alltid det holder med en kur, at man må ta det litt lengre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2187004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tacomix Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173691067' post='3568177] Ery-Max skal være god til lungebetennelser. Mamma er plaget med Mykoplasma lungebetennelser, og hun blir veldig dårlig. Men Ery-Max tar det. Bestemoren min får ofte flere lungebetennelser i løpet av året, hun har i tillegg kraftig astma. Hun får også Ery-Max. Så jeg vil tro at det er en god antibiotika. Men det er ikke alltid det holder med en kur, at man må ta det litt lengre. Takk for svar:o) Godt å vite det du skrev:) Jeg har alltid fått Ery-Max og jeg synes selv den er god! Men ikke fornøyd at det ikke har gått over nå! Håper jeg får en ny kur selv om jeg ikke vil sånn egentlig. Jeg er så sliten av denne pusten. Så håper legen har noen gode forslag som han sikkert har. Han kommer helt sikkert til å si, jasså så du er syk igjen:p! Men da håper jeg at jeg får en ny kur og er frisk etter den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2187023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Takk for svar:o) Godt å vite det du skrev:) Jeg har alltid fått Ery-Max og jeg synes selv den er god! Men ikke fornøyd at det ikke har gått over nå! Håper jeg får en ny kur selv om jeg ikke vil sånn egentlig. Jeg er så sliten av denne pusten. Så håper legen har noen gode forslag som han sikkert har. Han kommer helt sikkert til å si, jasså så du er syk igjen:p! Men da håper jeg at jeg får en ny kur og er frisk etter den. Har du astmamedisin? Det kan være aktuellt med noe for pusten i tillegg til antibiotika. Mamma har astma i tillegg, så hun må øke dosene sine ved lungebetennelse. Legen finner fort ut om du trenger en lengre kur, han kan ta både senkning og lytte på deg. Jeg har forstått det slik at du ikke er fornøyd med legen din? Du kan bytte fastlege. Jeg har gjort det frem til jeg fant en lege som jeg kan samarbeide med. Nå er det litt spesielt i mitt tilfelle da, men fastlegeordningen er laget slik at du kan bytte, 2 ganger i året tror jeg det er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2187047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tacomix Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173692038' post='3568220] Har du astmamedisin? Det kan være aktuellt med noe for pusten i tillegg til antibiotika. Mamma har astma i tillegg, så hun må øke dosene sine ved lungebetennelse. Legen finner fort ut om du trenger en lengre kur, han kan ta både senkning og lytte på deg. Jeg har forstått det slik at du ikke er fornøyd med legen din? Du kan bytte fastlege. Jeg har gjort det frem til jeg fant en lege som jeg kan samarbeide med. Nå er det litt spesielt i mitt tilfelle da, men fastlegeordningen er laget slik at du kan bytte, 2 ganger i året tror jeg det er. Du har så mye bra å skrive, takk for det:) Jeg har fått en astmamedisn itilegg nå siden jeg slet slik. Men må nok nevne dette for lengen at jeg trenger det fast. Jeg er ikke lenger plaget med astma, men hadde astma som barn. Så kan være derfor jeg puster enormt om dagen! Nei, jeg er ikke helt fornøyd med legen min. Jeg har før tenkt på å ha byttet lege. Men alle som er med i fastlege ordningen har det fult. Hvertfall i nærheten av her jeg bor. Så jeg vet ikke hva som går ann å gjøre da? Jeg burde absolutt hatt en lege som jeg kunne fortelle alt til. Men det blir bare klaging føler jeg selv om han er lege. Jeg er kronisk syk, men føler jeg ikke får så mye hjelp med de tingene der. Så jeg håper på bedring snart! Han var grei forje gang da, så håper han er det i dag også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2187084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Du har så mye bra å skrive, takk for det:) Jeg har fått en astmamedisn itilegg nå siden jeg slet slik. Men må nok nevne dette for lengen at jeg trenger det fast. Jeg er ikke lenger plaget med astma, men hadde astma som barn. Så kan være derfor jeg puster enormt om dagen! Nei, jeg er ikke helt fornøyd med legen min. Jeg har før tenkt på å ha byttet lege. Men alle som er med i fastlege ordningen har det fult. Hvertfall i nærheten av her jeg bor. Så jeg vet ikke hva som går ann å gjøre da? Jeg burde absolutt hatt en lege som jeg kunne fortelle alt til. Men det blir bare klaging føler jeg selv om han er lege. Jeg er kronisk syk, men føler jeg ikke får så mye hjelp med de tingene der. Så jeg håper på bedring snart! Han var grei forje gang da, så håper han er det i dag også! Det er ikke sikkert at du trenger det fast, men i en periode nå. Guttungen har hatt astma, som nå er over. Men han får fort lungebetennelser, og da må vi kjøre på med astmamedisin igjen, til han blir bedre. Sjekker du jevnlig listene til legene? Det hender at det dukker opp en ledig plass. En veldig lur ting du kan gjøre før du reiser til legen, er og lage huskelapp. Noter ned noen punkt på hva du vil si. Da blir det mer oversiktelig, og du får lettere frem hva du vil si. Når det gjelder det kroniske, så bestiller du en dobbeltime, sånn at dere har god tid. Ha med deg lapp med det du vil ta opp og lurer på. Ofte er legene stresset, pasienten kommer gjerne på akutt-time, man har kort tid til å snakke sammen. Bare ett par tips altså. Det funker for meg. Var nettopp hos spesialisten min, og siden jeg hadde lapp med punkt på, så fikk jeg svar på alt jeg lurte på, og tatt opp diverse problem. Det samme gjorde jeg sist jeg var hos fastlegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2187116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tacomix Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173693437' post='3568289] Det er ikke sikkert at du trenger det fast, men i en periode nå. Guttungen har hatt astma, som nå er over. Men han får fort lungebetennelser, og da må vi kjøre på med astmamedisin igjen, til han blir bedre. Sjekker du jevnlig listene til legene? Det hender at det dukker opp en ledig plass. En veldig lur ting du kan gjøre før du reiser til legen, er og lage huskelapp. Noter ned noen punkt på hva du vil si. Da blir det mer oversiktelig, og du får lettere frem hva du vil si. Når det gjelder det kroniske, så bestiller du en dobbeltime, sånn at dere har god tid. Ha med deg lapp med det du vil ta opp og lurer på. Ofte er legene stresset, pasienten kommer gjerne på akutt-time, man har kort tid til å snakke sammen. Bare ett par tips altså. Det funker for meg. Var nettopp hos spesialisten min, og siden jeg hadde lapp med punkt på, så fikk jeg svar på alt jeg lurte på, og tatt opp diverse problem. Det samme gjorde jeg sist jeg var hos fastlegen. Jeg sjekker ikke listene regelmessig, men skal prøve på det framover. Takk for tipset. Ellers skal jeg skrive opp tingene på en lapp jeg trenger idag. Tusen takk:) Da var det bare å vente til jeg har vært hos legen å se hva som skjer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2187217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 ) Godt å ha deg sånn at jeg lærte litt nå før jeg skal tilbake til legen! Må ellers lære meg å bli mer tålmodig. Jeg lurer på om jeg må ha en ny kur, for jeg har alltid hatt 2 kurer før. Ja, jeg er i bedring, men skulle ha håpet at jeg pustet mye bedre. Selv om det er betraktlig mye bedre. Men jeg får vel høre på hva legen sier! Du får holde oss oppdatert;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269971-antibiotika-medisin/#findComment-2187471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.