Gjest ung eller gammel (dags)? Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 ...å ønske meg barn? Jeg ønsker meg barn noe så intenst, men min samboer mener at vi bør tenke litt på karriere først. Det er jo naturlig, siden vi begge blir ferdig utdannet i løpet av våren. Men så snart vi har fått jobb, så ønsker jeg å i allefall slutte på pillen, det gjenstår bare å se om sambo er enig... Men så presterer en (ganske kverulant) kompis å sitte å klage over at folk får barn så mye tidligere enn før, at de ikke får sjans til å få noen karriere og at de prioriterer feil i livet. Jeg blir så provosert! Jeg vet da godt at det er stikk motsatt, at den gjennomsnittlige fødealderen øker (ikke at han ville høre på det...). Men likevel blir jeg sittende der og gruble i ettertid... Jeg ønsker meg barn mer enn en fantastisk karriere. Akkurat nå er det ikke noe jeg mer vil enn å gifte meg, få barn og stifte familie. (Ikke så farlig hvilken rekkefølge :-) Det er en slags driv i meg. Jeg vet ikke om jeg kommer til å angre på det ønsket om noen år, men er det egentlig så viktig? "Klokken" min tikker, og jeg føler meg gammel i en alder av 24(ja, det høres rart ut, men jeg blir av og til forbauset over at jeg ikke er eldre...), spesie med tanke på at jeg ikke tror det blir lett å bli gravid! Før jeg begynte på pillen hadde jeg lange og uregelmessige sykluser, som min mor hadde da hun var ung, og for mine foreldre så tok det over 10 år. Så jeg frykter at vi kommer til å trenge hjelp. Jeg føler meg gammeldags som ønsker dette! Men likevel er ønsket så sterkt at jeg vil heller prioritere barn, i allefall akkurat nå. Huff, jeg drømmer til og med at jeg har fått barn, men at noen tar det fra meg fordi det er for tidlig å få barn! Grøss! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270012-er-det-s%C3%A5-feil-av-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Biologisk er det bedre og lettere å få barn når man er ung. Etter fylte 30 daler fruktbarheten drastisk. Med lange og uregelmessige sykluser er det absolutt en sjanse for at dere må slite for å bli gravide. Jeg har PCOS, og det tok oss 3 år flere hormonkurer og en operasjon å lage førstemann. Men dere må være to om å ønske barn. Det er helt utrolig slitsomt med spedbarn, og da er det ikke lurt å ikke være enige om det på forhånd. Økonomisk kan det være lurt for deg å ha jobbet minste 6 av de siste 10 mnd før termin. Det gjør at du får utbetalt foreldrepenger basert på lønna di, i stedet for et engangsbeløp som er vesentlig mindre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270012-er-det-s%C3%A5-feil-av-meg/#findComment-2189277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.