Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om jeg har vært utro! Jeg møtte en gutt på en skole hvor jeg hadde praksis som jeg fikk god kjemi med og pratet mye med. Han var 7 år eldre enn meg og jeg syns derfor det var veldig spennende å få masse hyggelig kommentarer. Jeg var litt usikker på om jeg var interessert i han eller om det kun var oppmerksomheten, jeg fant ut litt senere at det var oppmerksomheten. Jeg hadde gruet meg til praksis, men han var med på å ”redde” praksisen. Ved at jeg hadde en å prate med og sitte sammen med i lunsjen.

Han ble etter hvert veldig interessert og vi snakket mye sammen på skolen og på msn (chat) og skrev tullemailer. Jeg fortalte ikke noe om han til min samboer. Han på skolen var tidligere skiløper, samme som meg og vi avtalte derfor å svømme sammen. Dette skjedde ca 4 ganger. Jeg skrev en oppgave som jeg trodde han kunne en del om. Jeg ble derfor med han hjem etter skolen hvor han skulle hjelpe meg. Han begynte der å masere meg i nakken/skuldrene, jeg gjorde derfor det samme på han. Følte meg litt ukomfortabel, men gjorde det for det. Jeg var der litt over en time og han hjalp meg med oppgaven. Han kjørte meg hjem og jeg gav han en klem.

Jeg syntes bare oppmerksomheten var spennende. Han sa så mye pent og skrev til og med en liten novelle til meg. Jeg møtte han en gang på byen, da fortalte han meg og sine følelser, jeg syns litt synd på han fordi jeg ikke kunne si det samme og ga han heller en lang klem, han tok meg da litt på rompa. og jeg gjorde ingenting med det. (jeg tenker at sånt ikke var noe farlig). På skolen snakket vi mye sammen og satt ved samme bor i lunsjpausen, en gang var jeg så kald på hendene og fikk varme de under lårene hans (IKKE i nærheten av edle deler). Jeg syntes det var spennende å prate sammen og være nær han. Jeg fortalte han at jeg ikke visste om det var han eller oppmerksomheten jeg likte. Etter hvert skjønte jeg at det bare var oppmerksomheten jeg likte og ikke han. Jeg har aldri vært tiltrukket av hans utseende.

Jeg snakket også litt på telefonen med han (ca 2-3 ganger). På msn snakket vi om alt mulig.

Han spurte meg hva jeg syns om han og jeg svarte: snill, søt og grei, osv. Han ble derfor litt skuffet og jeg sa derfor at han var kjekk (noe jeg ikke syntes). Han spurte meg og jeg kunne tent på han, jeg måtte bare svare ja, selv om jeg aldri kunne blitt det.

En gang på msn snakket han om hva han hadde gjort hvis jeg hadde vært der og vært kjæresten hans, som å stryke på rygge, osv, jeg svarte bare med mmm og at det hørtes godt ut, men sa ikke noe om hva jeg ville gjort. Det hadde føltes som utroskap, jeg var jo som sagt ikke tent på han.

Etter ca en til to måneders kontakt ble jeg litt lei og følte det var galt av meg og ved en treningsøkt fortalte at jeg trodde vi aldri kunne passet sammen. Jeg hadde på msn sagt at jeg hadde datet han hvis jeg var singel. Dette endret seg.

Jeg mente ingen kunne måle seg med min samboer og tanken på å ha sex med andre har vært ekkelt hele tiden. Ved denne tiden har jeg vært redd for at mitt forhold til min samboer skulle ta slutt (selv om vi hadde det flott sammen). Derfor har jeg tulla med han jeg snakket mye med at jeg hadde en reserveliste i tilfelle jeg ble dumpet. Jeg ville bare ha en arm å ligge på hvis jeg ble dumpet, ikke noe sex. Jeg skjønner nå at dette var teit å si og han jeg snakket med skjønte etterhvert at jeg aldri ville gjøre det slutt med min samboer.

Etter 1- 2 mnd kontakt bestemte jeg meg for å kutte ut kontakten og sa jeg trodde vi ikke hadde passet sammen. Han prøvde å ta kontakt med meg på sms og jeg svarte ikke, jeg blokket han på msn også. Han kom også innom jobben min (klesbutikk), hvor jeg tidligere (to ganger) hadde hjulpet han å finne klær og julegaver.Han kjørte meg også hjem en gang etter jobb.

Etter 1-2 måneder uten kontakt fikk jeg dårlig samvittighet ovenfor min samboer. Jeg følte jeg ikke hadde gjort noe galt bortsett fra å ikke fortelle det. Jeg har aldri løyet for han, bare holdt det skjult ved å bytte passord på mail o.l. Jeg følte meg slem som hadde holdt det skjult. Han så jeg snakket med han på msn en gang, jeg fortalte det bare var en fra skolen. Han trodde derfor det var en fra klassen min, ikke en vikar fra praksisskolen.

Jeg fortalte min samboer alt, hver eneste detalj, han ble selvfølgelig skuffet, men en måned etter nå, har vi det fint sammen.

Vi har snakket sammen og ble enige om at jeg gikk over streken, men kanskje ikke var utro. Hva mener du? Jeg har lest mange artikler om dette. Jeg visste ikke om annen type for utroskap før nå, og ville aldri gjort det igjen.

Håper på svar!

Hilsen en fortvilt 21 år gammel jente

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270017-utro-eller-ei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen tanker fra meg

Om det er utroskap eller ikke? Jeg synes ikke ikke det er en real oppførsel overfor noen av dem. Samboeren din synes vel ikke det var noe hyggelig at du hadde så nært forhold til en annen mann? Denne andre fyren ble vel skufft over at han ikke hadde noen sjangse hos deg likevel, selv om du hadde latt han tro det. Hvis du havner i noe sånt igjen så er det vel greiest for alle parter å stoppe før det blir så rotete? Ellerhva? Oppfør deg slik du ønsker at din samboer skal oppføre seg overfor deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270017-utro-eller-ei/#findComment-2187403
Del på andre sider

Om det er utroskap eller ikke? Jeg synes ikke ikke det er en real oppførsel overfor noen av dem. Samboeren din synes vel ikke det var noe hyggelig at du hadde så nært forhold til en annen mann? Denne andre fyren ble vel skufft over at han ikke hadde noen sjangse hos deg likevel, selv om du hadde latt han tro det. Hvis du havner i noe sånt igjen så er det vel greiest for alle parter å stoppe før det blir så rotete? Ellerhva? Oppfør deg slik du ønsker at din samboer skal oppføre seg overfor deg.

Ja, jeg er enig at det var en stor tabbe. Og jeg har ikke vært real mot noen av dem. Men mener du jeg har vært utro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270017-utro-eller-ei/#findComment-2187421
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er enig at det var en stor tabbe. Og jeg har ikke vært real mot noen av dem. Men mener du jeg har vært utro?

Har det noe å si? Det er vel forskjellig hva folk legger i ordet utro, det som betyr noe er jo hva du og samboeren din mener. Ville du føle deg bedre hvis jeg sa nei, du har ikke vært utro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270017-utro-eller-ei/#findComment-2187423
Del på andre sider

Annonse

Gjest gomle

Tenker ikke på kjæresten, men av folk på byen for eksempel.

Det bør helst være noen man er litt glad i/forelsket i, da er det godt. Men er det bare et raskt stryk på vei forbi, og du er kjekk, så tar jeg det som et kompliment. Er du en "gammel gris", så er det ekkelt! :-) Fremmede som tar meg på puppene derimot, det er guffent uansett om du er kjekk eller ikke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270017-utro-eller-ei/#findComment-2187495
Del på andre sider

Gjest gomle

Hvis du føler deg utro, så har du vært utro. Så enkelt er det jo igrunnen. Mange setter grensen ved sex, men et nært forhold til en annen av motsatt kjønn kan jo ofte være mer "truende" for en partner. Så lenge du og samboeren har skværet opp, så er det bare å komme seg videre i livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270017-utro-eller-ei/#findComment-2187501
Del på andre sider

Det bør helst være noen man er litt glad i/forelsket i, da er det godt. Men er det bare et raskt stryk på vei forbi, og du er kjekk, så tar jeg det som et kompliment. Er du en "gammel gris", så er det ekkelt! :-) Fremmede som tar meg på puppene derimot, det er guffent uansett om du er kjekk eller ikke!

OK, puppene går ikke, men rompa er ok.

Er vel ingen gammel gris (26), med mindre du er 14 da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270017-utro-eller-ei/#findComment-2187512
Del på andre sider

Dette her synes jeg ikke er noe å ta på vei for. Du lekte nok litt for mye med han i en periode, men du tok ansvar tilslutt og ga deg.

Du burde nok ha lært at du ikke skulle flørte såpass som du har gjort, så lenge du ikke mener noe med det. Det er jo ikke pent å gi han noen falske forhåpninger heller. Vær heller ærlig på hva du liker og ikke liker, det er så mye enklere å forholde seg til.

Dette burde ikke være noe stort problem for deg og samboeren din. Han bør jo stole enda mer på deg nå etter at du har fortalt alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270017-utro-eller-ei/#findComment-2187514
Del på andre sider

hmmm, er vel enig med deg... Føler meg bare så råtten!

Jeg skjønner, men jeg vet også hvor lett det er å la seg rive med. Du er ung, du har erfart hvor ubehagelig dette føles i ettertid, og kanskje tenker du deg om to ganger en annen gang. Du gikk hit men ikke lenger. Dette kunne vært værre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270017-utro-eller-ei/#findComment-2187578
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...