Gå til innhold

Hva gjør jeg???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke gi opp

Siden du ikke forteller så mye om bakgrunn, så vet ikke jeg hva du legger i "psykopatiske trekk".

Er dette reelle trekk, eller din oppfatning hvor du bruker dette som et slags skjellsord på en vanskelig eks?

Og hva er manipulerende atferd overfor barna?

Jeg vil bare si at det fins håp.

Jeg har selv sloss i rettsapparatet i 4 år og har et barn på snart 5 år.

Jeg har blitt hørt, men det måtte på en måte erfares før jeg fikk gjennomslag for det jeg mente var en "psyk" atferd fra far.

Vi ble skilt på grunnlag av fars vanskelige personlighet, konfliktsøkende, terroriserende atferd som medførte at vi ble isolert og ikke kunne leve et vanlig normalt liv.

Dette forverret seg etter bruddet og han har trukket meg for retten flere ganger.

Her må legges til grunn at han også har et "rulleblad" fra psykiatrisk sykehusopphold hvor han ble vurdert.

Sakkyndig har vært involvert i 3 rettsaker, samme person.

Siste rettsak nå nylig, hvor mine antagelser ble bekreftet for fullt.

Han har personlighetsforstyrrelse som er uhelbredelig, manglende selvinnsikt og uten evne til å se andres (og barnets) behov.

Barnet har opplevd skremmende ting, min omgangskrets er blitt truet og samværene ble brukt til å innprente barnet negative ting om meg som mor, og det ble fremsatt trusler via barnet.

Barneloven er noe endret i ordlyden, og samvær skal ikke idømmes om dette ikke er til barnets beste. Barnets fysiske og pykiske helse skal stå i sentrum.

Fra 01.01.07 er det også kommet en ny lov, der retten har adgang til å idømme samværsforelder samvær under tilsyn av en offentlig godkjent person.

Dette er begrenset til 14 t pr. år.

I mitt tilfelle ble det idømt 12 t pr år m/tilsyn og hvor tilsynsperson skal rapportere til meg og barnevern.

Samværet skal stoppes om nødvendig og stoppes helt dersom far ikke holder seg innenfor vilkårene.

Dette er en streng dom, og samvær er kun idømt for at barnet skal kjenne sitt opphav.

Far startet med å kreve hovedomsorg og endte med samvær under tilsyn.

Jeg har hele tiden vært overbevist om at mitt barn ikke hadde det bra og har kjempet mot ham.

Dette har vært høyst nødvendig, men jeg er trist på barnets vegne over å ha mistet sin far.

Det har vært 4 slitsomme år, det koster å være i krigen.

Men jeg har ikke hatt noe valg, og jeg vet ennå ikke om dt blir flere runder.

Jeg vet bare at jeg må beskytte barnet mitt.

Jeg har vært nær ved å gi opp flere ganger, ja endog vurdert å gi far omsorgen for å få fred.

Men jeg har altså valgt å kjempe, og alle sier jeg fikk et nytt barn etter at samværene stoppet.

Det sier meg at jeg har handlet riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270046-hva-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-2189480
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...