Gå til innhold

Hemorider og samliv

Anbefalte innlegg

Forelsket_26

Hei!

Da jeg gikk gravid for tre år siden, fikk jeg hemorider og fikk krem og piller mot dette. Det hjalp mot smertene, men jeg har aldri blitt kvitt hemoridene. Før brydde jeg meg ikke så veldig om det fordi jeg levde i et ekteskap hvor vi har kjent hverandre så lenge at slike ting ikke var så tabu-belagt og seksuallivet fortsatte sin vante gang. Nå er jeg i midlertid separert og har møtt en mann som jeg liker veldig godt og har det godt sammen med. Vi liker å prøve ut nye ting sammen og deriblant analegleder. Så var det de hemoridene da..... Jeg føler at dette blir et problem under seksuallivet og har lyst til å få gjort noe med det. Er det mulighet for å få fjernet disse? Hvor skal jeg eventuelt henvende meg for å få sett på det? Har ikke så lyst til å gå til min fastlege siden han er mann. Har ikke problemer med at han er mann, men jeg vil gjerne at det skal være en hun som ser på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270080-hemorider-og-samliv/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Beklager veldig sent svar; du skal ikke betale for dette..

Du kan f.eks be fastlegen om henvisning til en gynekolog. Disse er vant til å undersøke endetarm/hemorider også. Alternativet er å be om "second opinion" hos en annen fastlege; dette er ganske vanlig. Imidlertid vil jeg anbefale at du iallfall snakker med fastlegen din. De fleste leger er vant med slike problemstillinger. Det er DU som bestemmer om hemoridene NÅ er et problem for deg. Kan imidlertid si at de fleste som har hemorideplager av noen grad sjelden får noen særlig glede av analsex. Selv om man opererer kan det lett bli arrdannelser og tilbakefall. Vær litt obs på at det er DU som skal ha glede av analsexen, ikke bare han. Det finnes mye sexleketøy ( analplugger etc) du kan prøve deg frem med. De fleste opplever veldig spenning med analsex noen få ganger, så dabber det av.. Jo nærere mentalt forhold dere har, og ofte jo mindre teknisk detaljorienterte dere er mht sex, jo bedre vil dere få det, og jo mindre tap blir det i et forhold at man ikke kan få til f.eks analsex. MEN; de fleste som opererer bort hemorider blir bra. Du må sørge for å få det gjort hos en dyktig kirurg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270080-hemorider-og-samliv/#findComment-2200913
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...