Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går på p-pillen Microgynon og har gjort det lenge. På lørdag begynnte jeg på nytt brett. Dessverre glemte jeg det på morgningen når jeg pleier å ta den. Jeg tok den derfor ikke før ca kl. 24. Igår glemte jeg dette helt, og siden jeg er i et fast forhold hadde vi sex uten kondom. Mitt spørsmål er om jeg burde kjøpe nødprevensjon i tillegg da. Siden det varierer litt når på dagen jeg tar pillen til vanlig (alt fra 7 til 12 omtrent etter når jeg står opp) syns jeg det er vanskelig å vite om det har gått for lang tid (over 12 timer som det står på pakningsvedlegget), og siden det er helt i begynnelsen av uken lurer jeg på hva risikoen er. Jeg håper på et raskt svar, for jeg bør jo evt gjøre noe med dette raskt.

Mvh Elise

Fortsetter under...

Jeg vet ikke noe om den typen piller du bruker, men om du er usikker kan dere jo bare bruke kondom til du begynner på neste brett.

Ett lite tips hvis du synest det er vanskelig å huske å ta pillene til rett tid: Bytt til p-sprøyte. De settes på legekontoret og varer i tre mnd før du trenger å ta ny. Enkelt og greit :)

Gjest Vekten87

Jeg vet ikke noe om den typen piller du bruker, men om du er usikker kan dere jo bare bruke kondom til du begynner på neste brett.

Ett lite tips hvis du synest det er vanskelig å huske å ta pillene til rett tid: Bytt til p-sprøyte. De settes på legekontoret og varer i tre mnd før du trenger å ta ny. Enkelt og greit :)

eller plaster, det brukte jeg, er helt genialt! har ikkje noe svar på spm ditt... er så lenge siden jeg sluttet på prev at eg har glømt alt... men du kan jo ringe sussetlf av alle ting. det er gratis, anonymt og du får svar... og jeg oppfordrer veldig å bruke noe annet enn pillen viss du har problmer med å huske den... lykke til

Men p-sprøten kan føre til benskjørhet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...