Gå til innhold

Sykdom eller unødig bekymring?

Anbefalte innlegg

Gjest Sykdom eller unødig bekymring?

Jeg får noen hosteanfall hver dag. Likner på røykhoste (men jeg har aldri røket). Kjenner det er noe som irriterer nede (toppen av brystet).

Denne hosten fører ote til at jeg spyr. Spyr kanskje en eller to dager i uka. Lurer egentlig på om det er oppkastet som kommer først (fordi halsen blir irritert med sur magesyre).

Det pleier å komme under eller etter en fysisk anstrengelse.

Andre opplysninger er at jeg ikek trener i det hele tatt og er overvektig (kan være snakk om fedme faktisk, i alle fall så høy BMI).

Har selvsagt tenkt/prøvd å gjøre noe med DET, men det er tungt. Men jeg ser lysere tider for det fremover (at det blir lysere om dagene er bare 1 ting).

Jeg har også psykiske plager, eller jeg løper i alle fall en risiko med å få det, om jeg ikke tar medisinene mine, som er Trilafon og Remeron. Står på ganske lav dose på begge. Vet at slike medisiner kan skape kvalme, men jeg føler meg egentli gikke kvalm, det er bare det at jeg begynner å hoste, så spyr jeg... helt fin etterpå... desutten er det jo mest snakk om korttidsbivirkninger det, og jeg har stått på de lenge, og jeg hadde dette hoste/oppkas problemet før jeg begynte på de.

Fastlegen min sier jeg bare skal ta det med ro. Men jeg er ikke sikker på om jeg har forklart h*n det godt nok... jeg hostet jo ikke når jeg var der, så fastlegen hadde lite å jobbe utifra.

Det jeg lurer på med alt dette, er om dere kjenner igjen "symptomene", om det er en sykdom, og sist men ikke minst om jeg bør pese på fastlegen med dette. Jeg kan også bytte fastlege, men helst ikke. Jeg er egentlig fornøyd med den andre hjelpen jeg har fått fra den kanten, det er bare akkurat på dette feltet jeg er usikker...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270186-sykdom-eller-un%C3%B8dig-bekymring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Har du blitt testet for astma?

Det er ingen grunn til at en frisk ikke-røyker skal hoste til de kaster opp. Overvekt kan føre til pusteproblemer når de er i aktivitet, men ellers sjelden.

Jeg er _ikke_ lege, men jeg synes du bør ta kontakt med legen din igjen, forklare litt bedre og spør om det kan være astma!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...