Gå til innhold

Trenger litt input - partner på

Anbefalte innlegg

Gjest litenfisk

Håper noen kan gi meg noen ideer her. Jeg har vært samboer i over 15 år og til sommeren skal vi gifte oss (kanskje). Nå ca 5 mnd før bryllupet sier min kjære at han ikke vet om han vil dele livet med meg !!! Fordi jeg er for kjedelig. Han er glad i meg og vi har et flott sexliv, men det er hverdagen som blir for kjedelig. Hva gjør dere i hverdagen for at det trivielle skal bli overvinnelig ? Jeg er ganske fortvilet og vet at det ikke er noe annet JEG heller vil enn å leve med han for resten av livet. Hva gjør jeg ? JA - vi har snakket og gått i terapi, men det hjelper ikke...Jeg foreslår jo bare kjedelige ting som trening, tur, kino, film. Trenger noen ideer! Dess mer vi prater om dette problemet dess vanskeligere blir det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270276-trenger-litt-input-partner-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ikke bare opp til deg - det er da like mye opp til ham å sørge for at hverdagen blir spennende og utfordrende! Hvis han klager så spør ham rolig hva han har lyst til og, selv om du egentlig ikke har lyst der og da, så blir du med for å overraske ham. Hvordan tror du han vil reagere da?

Da får han si hva som er kjedelig ved deg da og foreslå ting dere kan gjøre.

Dette er ikke bare ditt ansvar.

For de aller fleste av oss så er hverdagene kjedelig. Men de blir likevel ikke mer kjedelig enn hva vi selv ønsker å gjøre dem til.

De som forventer at alle dager skal være hipp, hopp og full fres har nok et lite realistisk forhold til ting.

Det er da ikke bare opp til deg - det er da like mye opp til ham å sørge for at hverdagen blir spennende og utfordrende! Hvis han klager så spør ham rolig hva han har lyst til og, selv om du egentlig ikke har lyst der og da, så blir du med for å overraske ham. Hvordan tror du han vil reagere da?

jeg har spurt hva han vil og sagt at det ikke bare er mitt ansvar - jeg blir som regel med på hva han foreslår, men det han etterlyser er at jeg tar intitiativet..gjør det ikke så ofte som han. Vi er kommet inn i en vond sirkel som er vanskelig komme ut av. Sitter liksom på hver vår tue og kaster negative tanker og meninger rundt hverandre. Sannelig ikke lett å være partner "på oppsigelse" - isteden for å ta tak blir jeg helt handlingslammet og satt ut..

Gjest litenfisk

jeg har spurt hva han vil og sagt at det ikke bare er mitt ansvar - jeg blir som regel med på hva han foreslår, men det han etterlyser er at jeg tar intitiativet..gjør det ikke så ofte som han. Vi er kommet inn i en vond sirkel som er vanskelig komme ut av. Sitter liksom på hver vår tue og kaster negative tanker og meninger rundt hverandre. Sannelig ikke lett å være partner "på oppsigelse" - isteden for å ta tak blir jeg helt handlingslammet og satt ut..

vups jeg fikk jo en helt annen signatur enn den som er min...

Men kjære deg.Det er da ikke bare du som skal finne på ting dere kan gjøre sammen.Han må da for svingende komme med noen ideer selv, hvis han synes dine er så kjedelige!Skjønner at du er desperat for at han skal gå fra deg, men du kan jo komme han i forkjøpet og slå opp med han med en gang...da kanskje han vil tenke seg om to ganger. Du har jo egentlig ikke noe å tape! Hadde jeg vært deg ville jeg ha psyket meg skikkelig opp og gjort dette.

Annonse

Hmmm, du kommer med masse forskjellige ideer, og det er bare kjedelige ting?

Hva tilbyr han da? Inviterer han deg med på ting som det er praktisk å gjennomføre?

Har dere planer om å få barn? Hvordan ser han for seg et liv med små barn? Akkurat det livet er jo ikke spesielt spennende, men preget av rutiner og kos.

Jeg hadde vært meget betenkt over å binde meg til denne mannen.

Gjest Elextra

Det er naturlig at ting ikke er fullt så spennende etter 10-15 år som da dere var nyforelsket og ikke kjente hverandre så godt. Som sikkert du vet byr forholdet på andre kvaliteter nå.

Synes han høres litt umoden ut. Kanskje han bare har nerver før bryllupet? Det har sine fordeler å gifte seg mens man er nyforelsket... selv om man selvfølgelig ikke har noen større garanti for at ting skal vare av den grunn.

Om han synes ting er kjedelig er han vel så ansvarlig for å forandre på ting selv! Men du kan jo forsøke å bidra litt du også, kanskje dere har kjørt dere litt fast i et spor? Hva med å finne på noe dere vanligvis ikke ville gjort, melde dere på et litt uvanlig kurs, reise et sted sammen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...