Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest MARLINS

jEG HAR I CA 15 ÅR NÅ HATT PCO SYNDROM OG SYNES JEG GJENNOM ÅRENE HAR FÅTT GRADVIS ØKNING AV KVISER,HÅRVEKST OG VEKTØKNING, ER DETTE EN SAMMENHENG MED DISSE SYMPTOMENE??PROBLEMER MED GRAVIDITET,MEN FÅTT HJELP MED CLOMIVID BEHANDLING,OG HAR IDAG 3 BARN,MEN UTVIKLET DIABETES UNDER SVANGERSKAPET,SOM JEG HAR SLITT MYE MED ETTERPÅ,VANSKLIG Å BEHANDLE,INSULINRESISTENT STORE DOSER 12O-210 IE NOVORAPID,TIL TROSS FOR AKTIV OG TILTAK,SYNTES AT DE GRADVISE VEKTPROBLEMER ER ØKENDE,hAR DETTE SAMMENHENGER,DE TO TILSTANDENE MOT HVERANDRE??SÆRLIG RUNDT LIVET???FINNES DET MERE LITTERATUR OM DETTE??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270438-om-pco-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått 100% bekreftet at jeg har pco selv. Men jeg er diabetiker.

Jeg var hos gynekolog for 4-5 år siden og de sa jeg måtte til regelmessig kontroller for å holde kontroll på om jeg kom til å utvikle pco, det viste seg at det nå var 99% sjanse for det. Og de sa at jeg måtte holde veldig godt øye med vekta, pga det var sammenhenger med vekt, pco og diabetes. Diabetikere legger veldig ofte på seg MYE over lengre tid. Ofte er det gradvis litt og litt. Dette kunne også være symptomer på pco sa min gynekolog. Hun anbefalte meg å ut å trene, eller hurtig gange en time om dagen 6-7 dager i uka. Det er vanvitting slitsomt. Jeg skjønner hva du mener med at du ikke har kontroll på diabetesen din. Det er ufattelig vanskelig! Noen dager trenger man ikke så mye insulin, mens andre dager trenger man masse. Slitsomt å alltid være forberedt på følinger, må alltid planlegge dagen etter hvordan morgen blodsukkeret er, utrolig tungt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270438-om-pco-symptomer/#findComment-2191993
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...