Gå til innhold

Den nye fastlegen min og migrene

Anbefalte innlegg

Angelica :o)

Idag var jeg altså hos den nye fastlegen min. Jeg spurte i samme slengen etter ny resept på migrenemedisin.

Jeg har hatt migrene siden barneskolen og sliter en del i perioder med anfall. I noen perioder er jeg helt fin.

Uansett. Legen sier at jeg får bare for en gang, for det er lett å komme i en ond sirkel der man tar mye medisin og som igjen uløser anfall. Jeg sier jeg vet dette siden jeg har hatt det i såpass mange år.

Så presterer hun å si at det beste er at jeg ikke tar medisin, men at jeg tar to paracet og en ibux og går å legger meg! Hallol?!?! Det hjelper jo ikke i hele tatt.

Jeg prøver å forklare at jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet når jeg må ta medisin og det ikke bare hjelper å sove. Og at paracet + ibux ikke hjelper meg i hele tatt. Men neida, dette skulle hjelpe.

Jeg er mildt sagt sjokkert!

Ellers var hun ganske grei ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270605-den-nye-fastlegen-min-og-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Hei, hva mente hun med att du får bare for en gang?

For meg høres det ut som du ikke er blitt tatt på alvor.

Og en lege vel burde kansje vite at ibux og paracet ikke hjelper mot migrene. Ikke engang paralgin forte hjelper,- iallefall ikke mot min migrene.

Hei, hva mente hun med att du får bare for en gang?

For meg høres det ut som du ikke er blitt tatt på alvor.

Og en lege vel burde kansje vite at ibux og paracet ikke hjelper mot migrene. Ikke engang paralgin forte hjelper,- iallefall ikke mot min migrene.

En gang, ja!

Jeg forklarte at jeg har hatt dette siden barneskolen og har prøvd mange forskjellige medisner. Men mulig jeg ikke virket troverdig nok. Egentlig er jeg en mistbruker av Imigran nesespray :P

Nei, vanlig smertestillende hjelper ikke en dritt. Blir det samme som å legge seg ned å dø uten medisiner. :S

Gjest Jente31

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1174045552' post='3574416]

En gang, ja!

Jeg forklarte at jeg har hatt dette siden barneskolen og har prøvd mange forskjellige medisner. Men mulig jeg ikke virket troverdig nok. Egentlig er jeg en mistbruker av Imigran nesespray :P

Nei, vanlig smertestillende hjelper ikke en dritt. Blir det samme som å legge seg ned å dø uten medisiner. :S

Har hun ikke journalen fra den tidligere legen, da?

Jeg synes hun hadde litt merkelig holdning..

Gjest Jente31

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1174055111' post='3574537]

Tror det. Men uansett. Hvorfor sier hun sånt?

Det er jo helt på trynet!

Spør meg ikke hvordan hun kan si sånt.. Jeg har bare positive erfaringer vedr dette.

Kan du ta det opp med legen din, hva hun mener med dette?

Er enig med deg i at dette er helt på trynet. Vet hun egentlig hva migrene er, og hvor dårlig man blir av det?! Det er jo ikke "bare" hodepine.

Syns du skal bestille deg en time og ta dette opp med henne, og forklare henne at du slett ikke misbruker nesesprayen.

Annonse

Som om paracet hjelper, ja.... :( Og du vet jo hvor mange tabletter du kan ta... Jeg får resept på 3 pakker om gangen.

Kanskje hvis jeg tok tre pakker paracet og en ibux! DA kanskje kunne det ha hjulet. På ein måde.. ;)

Nei, jeg tror jeg må skifte lege (igjen) Er jo der som oftes pga migrenen så

Spør meg ikke hvordan hun kan si sånt.. Jeg har bare positive erfaringer vedr dette.

Kan du ta det opp med legen din, hva hun mener med dette?

Er enig med deg i at dette er helt på trynet. Vet hun egentlig hva migrene er, og hvor dårlig man blir av det?! Det er jo ikke "bare" hodepine.

Syns du skal bestille deg en time og ta dette opp med henne, og forklare henne at du slett ikke misbruker nesesprayen.

Ja. Jeg prøvde jo i går. Men fikk ikke så mye konstruktivt ut av henne. Jaja.. får vel bare skifte lege etter hvert :)

Gjest har migrene

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1174128817' post='3575163]

Kanskje hvis jeg tok tre pakker paracet og en ibux! DA kanskje kunne det ha hjulet. På ein måde.. ;)

Nei, jeg tror jeg må skifte lege (igjen) Er jo der som oftes pga migrenen så

Jeg burde kanskje også bytte, for det virker som om han nesten har gitt meg opp... Men ellers er han grei og han har vært hjelpsom.

Håper du finner en god lege som har litt mer peiling! :)

Jeg burde kanskje også bytte, for det virker som om han nesten har gitt meg opp... Men ellers er han grei og han har vært hjelpsom.

Håper du finner en god lege som har litt mer peiling! :)

Ja, er ikke så masse å velge mellom her da.

Men du kunne kanskje gått til en annen ang migrenen?

Annonse

Gjest har migrene

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1174135789' post='3575264]

Men lell.. Det er jo tydelig at du trenger mer hjelp.

Synd man må kjeme sånn for å få riktig hjelp :/

Jeg vet ærlig talt ikke hva som kan gjøres. Det er der og det kommer liksom uansett...

Gjest Jente31

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1174129152' post='3575165]

Ja. Jeg prøvde jo i går. Men fikk ikke så mye konstruktivt ut av henne. Jaja.. får vel bare skifte lege etter hvert :)

Ja, hvis hun ikke tar deg alvorlig, burde du kansje byttet lege. Har du vært hos spesialist med dette? Nevrolog?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...