Gå til innhold

Utroskap eller ikke?????

Anbefalte innlegg

Gjest Harepus-34

Hei. Jeg er en jente på 34 år med 3 barn som jeg har annenhveruke. For et års tid siden traff jeg en mann, og vi innledet fort et forhold og kom veldig nerme hverandre fort. I tiden før dette når jeg var alene var jeg en del på nettet på dating sider, noe som ikke førte så mye med seg, men jeg møtte et par og har hatt sex med disse. Når jeg traff min nåværende kjærste hadde jeg kontakt med en av disse på et nivå som tilsa at vi hadde hatt sex engang og noe mer var jeg ikke villig til og valgt etter å ha datet min nåværende, og gå for han og satse på å utvikle dette. Det har nok i denne perioden vært noen tekstmld., men har vel enten ikke svart eller vært unvikende på svarende. Jeg og min kjærste fortsatte å utvikle vårt forhold og hadde det helt supert og var og er kjempe forelsket. Han er 38 år og går siste år på BI. I begynnelsen av april i fjor fant vi ut at vi rett og slett setter denne datoen som en offentlig dato for at vi er kjærester. Og siden denne datoen har ting vært perfekt. Han har fortalt meg om det forrige forholdet han har vært i, som kun var basert på løgn og utroskap. Og han har nektet for å gå gjennom noe lignende igjen. Og jeg har fortalt han at jeg har vært enig i et slikt standpunkt. Det som har skjedd er at min kjærste har vært inne på min pc hjemme, og funnet ut at jeg har vært å chattet på nettet i mai i fjor. Noe som jeg faktisk blir litt sjokkert over å høre, og kjenner ikke situasjonen igjen, men jeg må jo ha vært der.... Han har funnet ut av datoer, og at jeg har hatt sex med en annen i begynnelsen når vi traff hverandre. Jeg har nå lagt alle kort på bordet. Sagt alt som sant er. Og jeg vet med sikkerhet at alt som har foregått har han fått med seg og alt er loggført, så ingen ting har vært siden mai. Jeg kan vel også fortelle at den chatten jeg har hatt i mai er av den grad at det er snakk om sex prat, og litt ting som ikke har vært noe bra. Dette er ting jeg faktisk ikke prater med andre om, og er heller ikke basert på fantasier. Jeg liker det faktisk ikke. Jeg har aldri vært utro mot noen i hele mitt liv, og for meg har jeg avsluttet alt av nettdating og nettchatt for lengst og kun konsentrert meg om han og vårt forhold. Jeg ser jo nå i ettertid at jeg burde jo aldri sittet å pratet slik på nettet med andre om slike ting. Jeg er av den oppfattning at jeg har funnet drømmemannen, drømmeforholdet, og endelig en jeg kan elske. Han er den eneste som har klart å kunne få ut alt av meg av tanker og alt. Nå sier han at at tror ikke det jeg sier, at mener at det kan ha fortsatt i lang tid og kanskje enda, at jeg ikke er den personen han trodde osv. Han skal prøve å jobbe med det, men vet ikke som han sier. Jeg har nå sittet i fler dager å sier at jeg har lagt alle kort på bordet og for meg har det alltid bare vært han og noe annet er utenkelig. Jeg lurer bare på hva jeg skal gjøre for å få hjulpet han til å gå videre, få dette til å fungere, og for å få han til å tro meg. HJELP... Hilsen en utrolig redd og fortvilet kjærste, som

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er IKKE utroskap, han har heller ingenting på din pc å gjøre. vil du han skal kontrollere deg resten av livet? Tenk på deg selv,be han søke hjelp før du selv må ha det...mvh meg

Takk for svaret. Jeg har tenkt tanken selv, for kjenner jo selv at dette går på psyken løs. Men jeg vet jo dette er mitt livs største kjærlighet (skal litt til for at jeg sier det). Han sier jo han skal prøve å jobbe seg gjennom det.

Jeg er også av den oppfattning at jeg ikke har vært utro, men ser jo at det ikke var bra å sitte å prate om sex med andre på nettet. Dette skjedde noen ganger i mai mnd, men har aldri skjedd siden og jeg har på samme tidspunkt vært helt ferdig med alt i den kategorien på nettet å gjøre. Dette sliter han med å tro, jeg må bare få han til å vite at dette er sannheten, og jeg er den personen han kjenner og har blitt kjent med. Han sier jo selv at han aldri har hatt det så fint med noen andre før..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2194944
Del på andre sider

Takk for svaret. Jeg har tenkt tanken selv, for kjenner jo selv at dette går på psyken løs. Men jeg vet jo dette er mitt livs største kjærlighet (skal litt til for at jeg sier det). Han sier jo han skal prøve å jobbe seg gjennom det.

Jeg er også av den oppfattning at jeg ikke har vært utro, men ser jo at det ikke var bra å sitte å prate om sex med andre på nettet. Dette skjedde noen ganger i mai mnd, men har aldri skjedd siden og jeg har på samme tidspunkt vært helt ferdig med alt i den kategorien på nettet å gjøre. Dette sliter han med å tro, jeg må bare få han til å vite at dette er sannheten, og jeg er den personen han kjenner og har blitt kjent med. Han sier jo selv at han aldri har hatt det så fint med noen andre før..

Hei igjen, du må ikke slite med dårlig samvittighet forat du har diskutert sex på nett,det er daglidags for de fleste......forstår at du er forelsket og vi vet at kjærlighet kan gjøre folk blinde, men du har jo skrevet dette og da kjenner du litt signalene....han har aldri hatt det så godt før sier du,,kansje fordi han har formet deg slik han selv ønsker det, du skal ha det godt du også....ønsker deg lykke til, klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2195005
Del på andre sider

Hei igjen, du må ikke slite med dårlig samvittighet forat du har diskutert sex på nett,det er daglidags for de fleste......forstår at du er forelsket og vi vet at kjærlighet kan gjøre folk blinde, men du har jo skrevet dette og da kjenner du litt signalene....han har aldri hatt det så godt før sier du,,kansje fordi han har formet deg slik han selv ønsker det, du skal ha det godt du også....ønsker deg lykke til, klem fra meg

Ok... Høres kanskje masete ut, men vil at dette skal oppfattes riktig.

Det har ikke vært en generell diskusjon om sex på nett. Det er nok en missforståelse. Saken er at jeg har chattet med den jeg har hatt sex med tidligere, om sex. Jeg har ikke gått å lest denne loggen selv, og kommer heller ikke til å gjøre det. Det er han som forteller meg hva som har vært skrevet. Jeg har forklart han at dette har ikke vært noe mening med og jeg vet ikke hva som har gått av meg. Jeg har faktisk i denne perioden vært skikkelig forelsket og alt, så jeg fatter ikke, men det har vært med det, og siden dette har ikke noe foregått på noen som helst måte... Nå mener han at vi har hatt feil grunnlag for forholdet vårt, og at jeg er ikke den personen som han trodde osv. Jeg vet jo hvordan ting har vært, og jeg har lagt absolutt vært 100% ærlig til han angående dette og også om ting som ikke han har sett. Han vil gjerne jobbe seg gjennom dette, men han vet ikke hvordan, og jeg sier jeg gjør alt, men han må jo tro på meg.... Men jeg kjenner jeg fungerer ikke om dagen, klarer ikke jobbe på jobb, sover ikke, er dårlig mor, gråter, gråter, gråter, gråter....... Han er ikke en person som har formet meg som han vil. Det har andre gjort i tidligere forhold, og det er dette jeg har likt med han at vi har vært så like på alle punkter enige om det meste, har samme interesser og er dypt og innderlig forelsket. Vi har planlagt fremtid osv. Jeg vet han har det kjempevondt, men nå må han høre på meg og tro meg...

ER helt desperat jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2195021
Del på andre sider

Ok... Høres kanskje masete ut, men vil at dette skal oppfattes riktig.

Det har ikke vært en generell diskusjon om sex på nett. Det er nok en missforståelse. Saken er at jeg har chattet med den jeg har hatt sex med tidligere, om sex. Jeg har ikke gått å lest denne loggen selv, og kommer heller ikke til å gjøre det. Det er han som forteller meg hva som har vært skrevet. Jeg har forklart han at dette har ikke vært noe mening med og jeg vet ikke hva som har gått av meg. Jeg har faktisk i denne perioden vært skikkelig forelsket og alt, så jeg fatter ikke, men det har vært med det, og siden dette har ikke noe foregått på noen som helst måte... Nå mener han at vi har hatt feil grunnlag for forholdet vårt, og at jeg er ikke den personen som han trodde osv. Jeg vet jo hvordan ting har vært, og jeg har lagt absolutt vært 100% ærlig til han angående dette og også om ting som ikke han har sett. Han vil gjerne jobbe seg gjennom dette, men han vet ikke hvordan, og jeg sier jeg gjør alt, men han må jo tro på meg.... Men jeg kjenner jeg fungerer ikke om dagen, klarer ikke jobbe på jobb, sover ikke, er dårlig mor, gråter, gråter, gråter, gråter....... Han er ikke en person som har formet meg som han vil. Det har andre gjort i tidligere forhold, og det er dette jeg har likt med han at vi har vært så like på alle punkter enige om det meste, har samme interesser og er dypt og innderlig forelsket. Vi har planlagt fremtid osv. Jeg vet han har det kjempevondt, men nå må han høre på meg og tro meg...

ER helt desperat jeg...

hei igjen, nei du er ikke masete, mn du treger noen å snakke med om dette her, du skriver at du ikke fungerer? om forholdet deres er så inderlig terkt burde dere fått hjelp sammen, det vil gi dere stor styrke, klem til deg for du trenger en

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2195028
Del på andre sider

Annonse

hei igjen, nei du er ikke masete, mn du treger noen å snakke med om dette her, du skriver at du ikke fungerer? om forholdet deres er så inderlig terkt burde dere fått hjelp sammen, det vil gi dere stor styrke, klem til deg for du trenger en

Takk for en klem. Trenger mange av dem.....

Jeg ser at vi gjør det, og forholdet er veldig sterkt....

Har du noe råd om hvor vi kan få hjelp og hvordan ta kontakt???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2195047
Del på andre sider

Takk for en klem. Trenger mange av dem.....

Jeg ser at vi gjør det, og forholdet er veldig sterkt....

Har du noe råd om hvor vi kan få hjelp og hvordan ta kontakt???

spør fastlegen din, eller ring et familierådgivings kontor,,garantert at dere vil få det godt i fremtiden, og at dere jobber sammen om dette...ta steget å søk hjelp i dag,kem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2195052
Del på andre sider

Jeg vil støtte deg om du vil

Takk skal du ha for det i alle fall.....

Får ta opp dette med kjærsten min i kveld. Nå har vi sittet i fler dager, og ingen sover, og bare gjentar oss selv gang på gang, og jeg blir liksom beskyldt for å ikke hatt et rett perspektiv om hva forholdet vårt skal ha... og han lurer på hvorfor jeg har vært på nettet når jeg mener jeg har vært så forelsket og hatt så masse følelser for han. Jeg er i den situasjonen at jeg faktisk ikke husker (eller har ignorert) at jeg har vært der. Jeg har ikke noe problemer med å se at det er feil og jeg hater meg selv for å ha vært der, og det det har vært snakk om, men jeg vet (men skjønner han ikke kan stole på det) han har sett alt. Og jeg har aldri vært utro tidligere og det er ikke meg og han er den siste på denne kloden jeg kunne vært utro mot. Han skjønner ikke hva jeg har tenkt i denne perioden, og det gjør jeg faktisk ikke selv heller... Den er ikke lett å kjøpe, men jeg skulle ønske jeg hadde hatt en forklaring på det, men har ikke det, og det skremmer han... Men jeg er trygg på meg selv, forholdet og han.

Mulig jeg trenger litt støtte ja....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2195148
Del på andre sider

Takk skal du ha for det i alle fall.....

Får ta opp dette med kjærsten min i kveld. Nå har vi sittet i fler dager, og ingen sover, og bare gjentar oss selv gang på gang, og jeg blir liksom beskyldt for å ikke hatt et rett perspektiv om hva forholdet vårt skal ha... og han lurer på hvorfor jeg har vært på nettet når jeg mener jeg har vært så forelsket og hatt så masse følelser for han. Jeg er i den situasjonen at jeg faktisk ikke husker (eller har ignorert) at jeg har vært der. Jeg har ikke noe problemer med å se at det er feil og jeg hater meg selv for å ha vært der, og det det har vært snakk om, men jeg vet (men skjønner han ikke kan stole på det) han har sett alt. Og jeg har aldri vært utro tidligere og det er ikke meg og han er den siste på denne kloden jeg kunne vært utro mot. Han skjønner ikke hva jeg har tenkt i denne perioden, og det gjør jeg faktisk ikke selv heller... Den er ikke lett å kjøpe, men jeg skulle ønske jeg hadde hatt en forklaring på det, men har ikke det, og det skremmer han... Men jeg er trygg på meg selv, forholdet og han.

Mulig jeg trenger litt støtte ja....

hei igjen, ja snakk om det i kveld at dere tenger hjelp om dette skal fungere, og at dere finner balansen. Tror nok han vil gå med på det om han vil at dere skal få det godt sammen. Du må ikke gå å hate deg selv, da graver du deg selv dypere ned,gå deg en tur i frisk luft, ta vare på deg selv,klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2195153
Del på andre sider

sitter med han på telefonen nå... Han har mistet helt kontroll, og setter alt i galt perspektiv. Nå begynner jeg å føle meg skikkelig urettferdig behandlet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2195163
Del på andre sider

petter smart

Nei det er IKKE utroskap, han har heller ingenting på din pc å gjøre. vil du han skal kontrollere deg resten av livet? Tenk på deg selv,be han søke hjelp før du selv må ha det...mvh meg

Er helt enig i at han ikke har noe på hennes PC å gjøre.

Men når de offisielt ble kjærester i april så bør hun ikke sexchatte i mai. Synes du det er greit?

Her må begge to gjøre en jobb. Han må lære seg å takle sjalusien bedre. Hun må opparbeide tillit igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2196403
Del på andre sider

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Nei hva skal du gjøre for å snu hans jakt på dine sidesprang. Det virker som om du har gjort alt som gjøres kan for oppklaring. Intet er hemmelig, du har lagt alle kortene på bordet. Når mannen din likvel velger å så tvil om din ærlighet, og mistenker deg for kanskje å svike ham fortsatt, får det meg til å lure på om han rett og slett ikke er klar for noe kjæresteri enda.

Han trenger kanskje tid alene for å komme seg videre med sine egne følelser og holdninger. I så fall er det lite du kan gjøre for å få ham tilbake. Han vet vel at du ikke vil miste ham. Så ikke mas. Si hva du ønsker, og la ham bestemme selv for seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270618-utroskap-eller-ikke/#findComment-2199409
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...