Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Håp77

Hei! Hvilken kriterier er det som må utfylles for å bli undersøkt om jeg har PCOS? Jeg har i flere år hatt uregelmessig menstruasjon, der det har hendt at jeg ikke har fått mensen på 2-3 mndr. I det siste året har det blitt litt mer regelmessig med en syklus på ca. 40 dager. Jeg ble gravid i oktober i fjor, men det endte dessverre med en MA. Etter utskraping fikk jeg mensen tilbake etter 6 uker. Jeg har tatt eggløsningstester denne mnd. Som viste LH-stigning ved dag 24. Antok derfor at EL fant sted på dag 25. Ønsker inderlig å bli gravid igjen, men så redd for å måtte vente uendelig lenge. Skulle gjerne funnet ut om det er noe grunn til å bekymre seg mtp. PCOS. Jeg har ingen av de typiske symptomene for PCOS bortsett fra uregelmessig mens og lang syklus. Det er heller ingen i min familie som har det. Jeg kommer fra en produktiv familie, min mor har født 4 barn , men hun startet ti år tidligere enn meg. Jeg fyller 30 om noen uker og håper på å bli gravid igjen innen jeg blir 31.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270626-unders%C3%B8kelse-for-pcos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ein veldig lang syklus-eg ville gått til legen og funne ut kvifor...Det kan jo vere hormonubalanse som gjer det. Eg er ganske sikker på at du vil bli henvist vidare til gyn. om ikkje legen sjølv kan ta nokre blodprøver...(Trur eg har lest at ein rekner syklusar opp mot 35 dagar som normale).

Lykke til med fortsatt prøving.

Syklus er jo fremdeles lang, men det behøver ikke å være PCO som er skyld i det.

Uansett bør du ta en tur til fastlegen for å inne ut hvorfor syklus er så lang. Antagelig blir du henvist videre til gynekolog, og vedkommende vil da også sjekke ovariene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...