Gjest Veldig bekymret jente 23 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei. Jeg er ei jente på snart 23. Jeg sliter med angst og depresjoner å går til psykolog en gang i uka. Har kommet meg noen steg videre så jeg har begynt å jobbe to ganger i uka, tre timer om dagen. Men jeg føler meg ikke veldig bra for tiden.. Har noe vondt i hodet i løpet av dagen, føler at hodet er ganske lett, kvalm(men ikke så ofte) ingen oppkast eller noe slikt, enkelte dager kan jeg være noe svimmel. Akkurat nå har jeg mensen, og dagen før jeg fikk mensen hadde jeg feber og var kald og varm om hverandre. I tillegg så leser jeg mye om sykdommer og slikt, mye på symptom delen, og da jeg er jeg redd for at jeg kan ha all slags mulige sykdommer, jeg er også redd for å gå til legen for jeg vil ikke ha en diagonse som sier at jeg skal dø om ett år eller to.. Så jeg tenker mye på sånt, faren min døde da jeg var 7 år, og siden den gangen så føler jeg at leger ikke kan hjelpe til, siden de ikke klarte å redde han fra kreften. Men jeg vet jo innerst inne at det bare er tankene som overstyrer. Som sagt så har jeg legeskrekk, vil ikke ta en blodprøve en gang, jeg klarer det bare ikke.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, vil bare ikke ha en alvorlig diagnose.. Er det bare jeg som tenker for mye på alt mulig? Vil helst ikke gå til legen, føler meg ikke klar for det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270638-bekymret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et medmenneske Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei! Jeg ser på det du skriver og jeg tror ikke du feiler noe alvorlig. Kan det stemme at nakken din er stram/vond ? Kvalme og svimmelhet kan også komme ved hodepine. Hvordan er synet ditt? Kabnskje du kan gå til en optiker å få sjekket synet? Dårlig syn kan gi de samme plagene. Hodeverken kan også komme av at du spenner deg når du er hos psykologen, helt naturlig å være anspent i starten. Fint at du har blitt bedre! Nå er det vår og alt blir lysere. Du er ung og klar for livet, snakk til de negative tankene dine når de kommer -"Nei dette vil jeg ikke tenke på" mm Det å bli varm og kald i dagene før og under mens, er helt normalt! Man kan fryse så man rister, og svetten kan sile, sånn er det bare. Har du lyst til å prøve naturterapi? Da tar de ikke blodprøver og sånt som hos legen, det blir noe helt annet. De kan også hjelpe deg med tankene rundt din opplevelse da du var 7år i tillegg til å gjøre noe med hodepinen. Du kan søke litt på nettet å finne en terapiform du kan føle deg vel med. Prøv om du kan slutte å lese så mye om symptomer, det kan hjelpe deg å ikke tenke så mye på sykdom. Da jeg studerte litt rundt dette så fikk jeg det ene symptomet etter det andre, det er hva lesing om temaet gjør med oss. Vi får ikke sykdommene, men får følelsen av symptomer hvor rart det enn høres ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/270638-bekymret/#findComment-2193168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.