Gå til innhold

Ang. Fiskegrateng!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Håper noen har svar på dette. Det finnes så mange fiskegratenger der ute, billige som dyre.. Jeg lurer på om noen av dere vet hvilke som er sunnest. Eller er det egentlig det samme. Husker ikke alle produsentene. Men du har hverfall findus og du har lerøy.

Gjest togli
Skrevet

Lag fiskegrateng selv! Kjempeenkelt og kjempegodt :-) Dessuten er gratengen like god neste dag, så da har du middag til to dager i samme slengen.

Kok opp fiskefilet (kjøp f.eks. sånne små pakker med frosne torskefileter)

Kok makaroni

Lag hvit saus (smelt smør, bland i hvetemel, melk og fiskekrafta du får etter den kokte fisken)

Hakk opp den kokte fisken og legg makaroni og fisk lagvis i ei ildfast form. Hell over sausen og stek midt i ovnen på ca 200 grader i ca 30-40 min. Nam :-)

Gjest Tacomix
Skrevet

Lag fiskegrateng selv! Kjempeenkelt og kjempegodt :-) Dessuten er gratengen like god neste dag, så da har du middag til to dager i samme slengen.

Kok opp fiskefilet (kjøp f.eks. sånne små pakker med frosne torskefileter)

Kok makaroni

Lag hvit saus (smelt smør, bland i hvetemel, melk og fiskekrafta du får etter den kokte fisken)

Hakk opp den kokte fisken og legg makaroni og fisk lagvis i ei ildfast form. Hell over sausen og stek midt i ovnen på ca 200 grader i ca 30-40 min. Nam :-)

Tusen tusen takk. Hva skulle jeg gjort uten deg? Jeg har ikke noen stekeovn, men en utmerket pizzaovn som går ann å lage alt mulig i. Har testet den kan en vel si. Tusen takk for det! Har fått dilla på fiskegrateng nå!

Gjest togli
Skrevet

Tusen tusen takk. Hva skulle jeg gjort uten deg? Jeg har ikke noen stekeovn, men en utmerket pizzaovn som går ann å lage alt mulig i. Har testet den kan en vel si. Tusen takk for det! Har fått dilla på fiskegrateng nå!

Du hadde nok ikke overlevd uten meg, nei ;-)

Du får komme med rapport på smak og konsistens når du er ferdig å ete gratengen da ;-)

Gjest Tacomix
Skrevet

Du hadde nok ikke overlevd uten meg, nei ;-)

Du får komme med rapport på smak og konsistens når du er ferdig å ete gratengen da ;-)

Skal prøve å huske det. Men blir ikke enda. Må først handle, så lage og så teste. Skal lage hjemmelaget i morgen. Takk for at jeg har deg, livet er lettere med deg her;)! Håper du får en fin kveld.

Skrevet

I en test en tid tilbake så var det vel kun "Gammeldags Fiskegrateng" (tror jeg den het), som fikk godkjent på mengde fisk i forhold til totalen.

Gjest Tacomix
Skrevet

I en test en tid tilbake så var det vel kun "Gammeldags Fiskegrateng" (tror jeg den het), som fikk godkjent på mengde fisk i forhold til totalen.

Takk for svar! Vet du hvem som gjennomførte testen?

Skrevet

Takk for svar! Vet du hvem som gjennomførte testen?

Nei, men det var enten VG eller Dagbladet som trykte den (det er vel helst VG som "driver med slikt"?).

Gjest Tacomix
Skrevet

Nei, men det var enten VG eller Dagbladet som trykte den (det er vel helst VG som "driver med slikt"?).

Ok, tusen takk. For søke litt på nettet om jeg finner noen test av den da:)

Gjest togli
Skrevet

Skal prøve å huske det. Men blir ikke enda. Må først handle, så lage og så teste. Skal lage hjemmelaget i morgen. Takk for at jeg har deg, livet er lettere med deg her;)! Håper du får en fin kveld.

Så snill du er :-)

Gjest Tacomix
Skrevet

Så snill du er :-)

Er ei som liker å glede andre med mitt gode humør. Men så fint å se deg på det "nye andre" dol. Der blir jeg kun i helga. Minimalt her. Kun vis jeg har slike viktige spørsmål som dette:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...