Gjest Tacomix Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Håper noen har svar på dette. Det finnes så mange fiskegratenger der ute, billige som dyre.. Jeg lurer på om noen av dere vet hvilke som er sunnest. Eller er det egentlig det samme. Husker ikke alle produsentene. Men du har hverfall findus og du har lerøy. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Lag fiskegrateng selv! Kjempeenkelt og kjempegodt :-) Dessuten er gratengen like god neste dag, så da har du middag til to dager i samme slengen. Kok opp fiskefilet (kjøp f.eks. sånne små pakker med frosne torskefileter) Kok makaroni Lag hvit saus (smelt smør, bland i hvetemel, melk og fiskekrafta du får etter den kokte fisken) Hakk opp den kokte fisken og legg makaroni og fisk lagvis i ei ildfast form. Hell over sausen og stek midt i ovnen på ca 200 grader i ca 30-40 min. Nam :-) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Lag fiskegrateng selv! Kjempeenkelt og kjempegodt :-) Dessuten er gratengen like god neste dag, så da har du middag til to dager i samme slengen. Kok opp fiskefilet (kjøp f.eks. sånne små pakker med frosne torskefileter) Kok makaroni Lag hvit saus (smelt smør, bland i hvetemel, melk og fiskekrafta du får etter den kokte fisken) Hakk opp den kokte fisken og legg makaroni og fisk lagvis i ei ildfast form. Hell over sausen og stek midt i ovnen på ca 200 grader i ca 30-40 min. Nam :-) Tusen tusen takk. Hva skulle jeg gjort uten deg? Jeg har ikke noen stekeovn, men en utmerket pizzaovn som går ann å lage alt mulig i. Har testet den kan en vel si. Tusen takk for det! Har fått dilla på fiskegrateng nå! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Tusen tusen takk. Hva skulle jeg gjort uten deg? Jeg har ikke noen stekeovn, men en utmerket pizzaovn som går ann å lage alt mulig i. Har testet den kan en vel si. Tusen takk for det! Har fått dilla på fiskegrateng nå! Du hadde nok ikke overlevd uten meg, nei ;-) Du får komme med rapport på smak og konsistens når du er ferdig å ete gratengen da ;-) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Du hadde nok ikke overlevd uten meg, nei ;-) Du får komme med rapport på smak og konsistens når du er ferdig å ete gratengen da ;-) Skal prøve å huske det. Men blir ikke enda. Må først handle, så lage og så teste. Skal lage hjemmelaget i morgen. Takk for at jeg har deg, livet er lettere med deg her;)! Håper du får en fin kveld. 0 Siter
birdie Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 I en test en tid tilbake så var det vel kun "Gammeldags Fiskegrateng" (tror jeg den het), som fikk godkjent på mengde fisk i forhold til totalen. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 I en test en tid tilbake så var det vel kun "Gammeldags Fiskegrateng" (tror jeg den het), som fikk godkjent på mengde fisk i forhold til totalen. Takk for svar! Vet du hvem som gjennomførte testen? 0 Siter
birdie Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Takk for svar! Vet du hvem som gjennomførte testen? Nei, men det var enten VG eller Dagbladet som trykte den (det er vel helst VG som "driver med slikt"?). 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Nei, men det var enten VG eller Dagbladet som trykte den (det er vel helst VG som "driver med slikt"?). Ok, tusen takk. For søke litt på nettet om jeg finner noen test av den da:) 0 Siter
NeaNoor Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Ok, tusen takk. For søke litt på nettet om jeg finner noen test av den da:) http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg/article94290.ece 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg/article94290.ece Tusen takk, du er en engel:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Skal prøve å huske det. Men blir ikke enda. Må først handle, så lage og så teste. Skal lage hjemmelaget i morgen. Takk for at jeg har deg, livet er lettere med deg her;)! Håper du får en fin kveld. Så snill du er :-) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Så snill du er :-) Er ei som liker å glede andre med mitt gode humør. Men så fint å se deg på det "nye andre" dol. Der blir jeg kun i helga. Minimalt her. Kun vis jeg har slike viktige spørsmål som dette:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.