Nender Skrevet 11. mai 2001 Del Skrevet 11. mai 2001 Hei dere! Jeg prøver å bli gravid nå, og har prøvd i 8 mnd. Jeg er klar over det at syklusen blir uregelmessig etter å ha brukt p-piller, men i 8 mnd? De tre første gangene etter jeg sluttet med p-pillene var menstruasjonen regelmessig, men etter det har jeg bare hatt mensen 2 ganger. Har dere noe tips til hva vi kan gjøre? Siden vi ikke vet når jeg har eggløsning har vi sex ofte, ihvertfall hver tredje dag, som regel annenhver dag. Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Er det bare å være tålmodig og vente eller bør jeg dra til lege? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27069-uregelmessig-syklus-etter-p-pillebruk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pelen Skrevet 11. mai 2001 Del Skrevet 11. mai 2001 Hei! Jeg går selv til homeopat for å få orden på syklusen. Det har i vært fall hjelpt meg. Det er jo bare urter og mineraler i pillene så uansett er det ikke noe farlig. Kanskje du kan spørre på alternativ behandling her på DOL. Jeg syns han gir bra svar. Jeg har hørt flere som har prøvd med e-vitamin (375 mg per dag?) og at de har blitt gravide da. På snartmamma.com fins det også mange gode tips på hvordan en skal finne ut når en har eggløsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27069-uregelmessig-syklus-etter-p-pillebruk/#findComment-110533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 13. mai 2001 Del Skrevet 13. mai 2001 Man vet at hvis menstruasjonen blir svært uregelmessig, med 5-6 ukers syklus e.l. mer, er det en mulighet for at man ikke har eggløsning som normalt. Det er ikke så lett å si hva dette kan skyldes, men du kan ta det opp med din lege. Det går an å ta regelmessige blodprøver for å få klarhet i hvordan de forskjellige hormonene, som styrer menssyklus, stiger og synker i forhold til hverandre. Man pleier å ikke problematisere (medisinsk) ufrivillig barnløshet før det har gått minst 10 mndr. med aktive forsøk. Likevel er det tydelig at noe av deres problem ligger i syklus, og dermed er det greit å få problemet kartlagt like så godt først som sist. Som sagt, snakk med din lege om hvordan dere bør forholde dere. Man vet at menssyklus kan bli påvirket av forskjellige faktorer, bl.a. p-pille bruk. Er du undervektig eller trener svært mye, kan det også få kraftig innvirkning på befruktningsevnen. Sterkt psykisk press, som sorg og depresjon, kan også lage kluss i menssyklus. Jeg vet at enkelte har god glede av akupunktur for å få økt sin fertilitetsevne. Kanskje kunne dette være en ide. I såfall vil jeg anbefale deg å gå til en med langvarig, seriøs utdannelse. Forhør deg litt om hva som finnes der du bor, hvis dette skulle friste. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27069-uregelmessig-syklus-etter-p-pillebruk/#findComment-110735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.