Gå til innhold

Hyperemesis Gravidarum

Anbefalte innlegg

Gjest symptomania

Hei!

Når skal man legges inn på sykehus hvis man har ekstrem svangerskaps-kvalme? Når anses det som nødvendig at en gravid skal få intravenøst næring, hvis hun ikke får i seg noe mat eller drikke på egen hånd? Har nå gått slik i 4 uker - og jeg trodde at de begynnende ukene var kritiske for utviklingen av fosteret...Men legen har ikke uttrykt noen bekymring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270715-hyperemesis-gravidarum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Vet ikke når man må legges inn. Og OM man legges inn.

Foster-mor relasjon er slik at ved mangel på næring så ivaretas fosterets behov først. Dvs næring tas fra moren når det trenges.

Ekstrem kvalme sier du. Kanskje du kan ta kontakt med annen lege for second opinion?

Gjest symptomania

Vet ikke når man må legges inn. Og OM man legges inn.

Foster-mor relasjon er slik at ved mangel på næring så ivaretas fosterets behov først. Dvs næring tas fra moren når det trenges.

Ekstrem kvalme sier du. Kanskje du kan ta kontakt med annen lege for second opinion?

Hei, takk for svar.

Ja jeg tror det trengs en second opinion. Almennleger vet kanskje ikke så mye om denne kondisjonen - og alvoret her. Stort vekttap og mangel på vitaminer og væske som vedvarer i flere uker. Skulle tro legen ville legge henne inn på sykehus for å få skikkelig behandling.

Gjest donaldine

Får man ikke ketoner i urinen da, hvis det er fare på ferde... Men en second opinion hadde nok vært lurt. Vet ikke om ketoner syns på den vanlige standard-urinprøven jeg.

Joda, ketoner i urinen er noe man ser etter på kontrollene. Jeg vet at jeg hadde det ofte under forrige svangerskap. Det er ingen krise det så lenge mor har litt opplagsnæring å ta av=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...