Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter her og tenker... Har hatt 2 jævlige uker med bare humørsvingninger og gråting og depping over livet og følte meg nedstemt og tom og trist. Er sykmeldt og skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Greit at mye i livet mitt kan bearbeides og snakkes om med terapeut... Men så satt jeg her og tenkte at jeg egentlig har vært veldg humørsyk utover det vanlige etter jul....og for 4 mnd siden startet jeg på mitt første brett med Cerazette fordi jeg alltid har vært veldig hormonell og premenstruell og opplever kun 2-3 normale dager i måneden. Cerazette inneholder ikke østrogen fikk jeg beskjed om - det var nok det jeg ikke tålte. Og når jeg tenker meg om nå så har jeg hatt masse mageproblemer etter jul, mer kviser, aldri blødd så mye i hele mitt liv - gjerne 10-12 dager i strekk, vært veldig drepressiv og irritert og frustrert utover det vanlige.... Slo idag opp på Cerazette og nesten ALLE innlegg jeg får opp er fra jenter som er dødsmisfornøyd med nettopp denne pillen. ALLE har blitt ugjenkjennelig depressive og har blødd og blødd. Stort sett alle sluttet etter alt fra 2 uker til 4-5 mnd'er. Vektøkning hadde de også fått - noe som jeg også egentlig har hatt når jeg tenker meg om.

Kan egentlig å slutte på dette være løsningen nå da? Helt utrolig.... Dette er vel en ny pille også og jeg føler meg litt som en prøvekanin egentlig.... Legen min anbefalte den så strerkt, men kanskje vet han ikke om alle bivirkninger...

Ingen spørsmål dette egetnlig - søker bare andre jenters erfaringer med samme piller... Takk for evt kommentarer!!!

Fortsetter under...

Gjest eye Q

Jeg har også gått på denne pillen og merket at jeg ble mer deprimert. Jeg fikk først høre at den skulle gi minst bivirkninger i forhold til det psykiske. Nå har jeg slitt med depresjoner fra før av, så det er vanskelig å vite helt hva som er hva. Men jeg merket at jeg ble enda verre den tiden jeg gikk på Cerazette.

Har du forsøkt nattlysolje eventuelt, eye Q, en blanding av kjempenattlysolje og Omga 3. Den har hjulpet meg en del med PMS'en dessuten har jeg merket stor forbedring i forhold til konstrasjon og oppmerksomhet.

http://www.sunkost.no/hjernehukommelse/menuid/27/eye/prodid/109/display.aspx

Jeg har også gått på denne pillen og merket at jeg ble mer deprimert. Jeg fikk først høre at den skulle gi minst bivirkninger i forhold til det psykiske. Nå har jeg slitt med depresjoner fra før av, så det er vanskelig å vite helt hva som er hva. Men jeg merket at jeg ble enda verre den tiden jeg gikk på Cerazette.

Har du forsøkt nattlysolje eventuelt, eye Q, en blanding av kjempenattlysolje og Omga 3. Den har hjulpet meg en del med PMS'en dessuten har jeg merket stor forbedring i forhold til konstrasjon og oppmerksomhet.

http://www.sunkost.no/hjernehukommelse/menuid/27/eye/prodid/109/display.aspx

Takk for svar!

Jeg har ikke prøvd nattlysolje og sånne ting fordi jeg har lest og hørt at de påvirker virkningen av p-piller. Så har aldri forsøkt det. Men har forsøkt Femal - syns ikke det hjalp så mye som alle andre sier, men tror kanskje jeg forsøkte de samtidig som Cerazette.

Huffameg. Kanskje er det best å ikke kludre med kroppen pillemessig i det hele tatt :-). Jeg slutter ihvertfall på C nå, så kan jeg jo forsøke nattlysolje som du sier... Se om det hjelper. Så får jeg heller tåle bøtter med mensen og magesmerter igjen - har nemlig det når jeg ikke går på p-piller.

:-)

Gjest aldri mer hormoner!

Jeg følte meg gravid i humøret da jeg gikk på Cerazette, og blødde mye. Gikk opp i vekt også! Sluttet etter 3 måneder pga. dette. Jeg er antageligvis overfølsom for gestagener(eller hva nå dette hormonet i Cerazette heter)

Jeg følte meg gravid i humøret da jeg gikk på Cerazette, og blødde mye. Gikk opp i vekt også! Sluttet etter 3 måneder pga. dette. Jeg er antageligvis overfølsom for gestagener(eller hva nå dette hormonet i Cerazette heter)

Ok - skjønner...Godt det ikke bare er meg. Jeg har også sagt til legen min at jeg er så stinn og har oppblåst mage hele tiden - også leser jeg på nettet idag at nesten alle som har prøvd C har hatt det problemet. Godt å finne ut at kanskje pillene er årsaken ihvertfall! Jeg har vel ogå gått opp litt i vekt, men det har vært så lite så jeg har liksom ikke tenkt at det er p-pillen.... Hmmm. Jeg føler det er veldig rett å slutte etter de svarene jeg har fått idag. Takk! :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...