Gå til innhold

betennelse i bukspyttkjertel\blodpropp

Anbefalte innlegg

Gjest fritzzz

Har i løpet av kort tid hatt to tilfeller av akutt bukspyttkjertelbetennelse. Først i forbindelse med Flagyl og deretter med behandling av Marevan ved blodpropp. Har forhøyede leververdier s-asat 95 , S-amylase 188 og s-alat 417. Er dette urovekkende høyt. Hva bør jeg gjøre. Kan blodproppen behandles på annet vis en ved bruk av Marevan og Klexsane. Jeg mener selv at det har sammenheng med medisiner. Det er ved bruk av medisiner betennelsen kommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270837-betennelse-i-bukspyttkjertelblodpropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette må utredes, er absolutt ikke vanlig. Svært menge årsaker kan tenkes. Det KAN være medisinene du nevner, men jeg tenker heller at årsak til at du må bruke disse medisinene har noe med årsak til betennelsen i bukspytt-kjertelen. Du må følges jevnlig av fastlege, som trolig bør henvise deg til en indremedisiner for grundigere utredning av alle mulige medvirkende årsaker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...