Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg stoler ikke 100% på ul-termin.

Med vår mellomste var det usikkerhet omkring menstermin fordi jeg bare hadde hatt 1 menstruasjon etter forrige fødsel.

Jeg fikk en blødning til ca 1 mnd etterpå, som "alle" antok var en ny menstruasjon, men jeg mente det var en festeblødning.

Termin ble satt til 28 mars ved hjelp av ultralyd. JEg følte hele tiden at det var feil, men ble ikke hørt.

I uke 34+4 startet fødselen. Den ble forsøkt stoppet, men det gikk ikke. Etter maaaaange timer med rier, ble hun født i uke 35+0.

Selv mens vi ventet på at hun skulle komme ut, ble det tatt ul. Gynekologen mente at ul-termin stemte.

Men hun var alt annet en prematur når hun kom ut. Hun hadde lange negler, ikke spesielt mye voks, langt hår og var stor og fin. Hun spiste med god appetitt og var så fullkommen som hun kunne fått blitt. Hun veide 3310g og var 49 cm lang.

Noen år senere snakket jeg med en barnelege og med en jordmor, og de måtte innrømme at de nok tok feil den gangen. Et barn født i uke 35 vil ikke være så "ferdig" som det vår mellomste var.

Derfor har jeg aldri stolt på ul - og med en forskjell på 12 dager, så kan den 3. være like sannsynlig som den 15.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270905-ultralyd/#findComment-2195592
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...