Gå til innhold

bryst forstørrelse uten bruk av silikon

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet77

Hei. Jeg er en jente på 30 år som har store komplekser angående mine bryst. Jeg bruker A-cup med innlegg, men klarer ikke fylle denne størrelsen. Har nå 4 innlegg i hver cup. Er helt flatt og føler meg svært lite kvinnelig, noe som går utover min selvtillit. Jeg har ikke klart og vært i en svømmehall på 10 år, da jeg skjemmes å kle av meg. Størrelsen på brystene mine har vært den samme helt siden jeg kom i puberteten. Bruk av p-piller har ikke endret noe på størrelsen. Har alltid trent og det siste året har jeg lagt på meg 10 kilo. Jeg er 1.64 høy og veier 58 kg nå. Brystene er fremdeles små. Jeg er skeptisk til å anvende silikon/saltvanns-proteser. Nå har jeg hørt om et alternativprodukt som heter Brava Bosom (http://normedical.no/) som skal øke størrelsen på brystene og består av en elektrisk pumpe som danner vakuum i brystkoppene som settes på brystene. Mitt spm. er om dere har hørt om dette produktet og om det er reelt at brystene vil øke ved bruk av produktet. Kan jeg satse på dette produktet ?? Takker for svar, da dette er tanker som opptar store deler av min tid om dagen...

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Har ikke hørt om dette produktet, men dette er ikke mitt "spesiel-felt". Tenker bare helt generelt, at en innretning som via vakum skal gi "hevelser" og økt størrelse på brystene neppe kan være bra. Det vil kunne dannes arrvev, som senere vil kunne gi smerter, og vanskeliggjøre bryst-undersøkelser og det å skille arr/bindevevskuler fra begynnende brystkreft. Synes du skal be fastlegen din om henvisning til en plastikk-kirurg. Ikke for at du skal bli "overtalt" til en viss operasjonsmetode, men fordi denne fag-gruppen er oppdatert på alle mulige alternativer for deg. En helt annen mulighet er at du begynner i psykoterapi; hva kan gjøres med selvtillitten din generelt for at dette skal bli bryster du kan leve helt fint med. Tenk igjennom din "sivilstatus". Om det er noe der som plutselig har gjort at brystene dine har blitt et større problem. Ny partner eller samlivsbrudd? Er det økt fokus i venninne-gjeng eller ellers på utseende? Er du lei deg og føler deg utilstrekkelig på andre områder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...