Gå til innhold

Klarer ikke slå meg helt til ro..

Anbefalte innlegg

Gjest Timotey

Jeg er en 33 år gammel jente som siden fødselen av mitt andre barn i juni 2006 har slitt med hemorider (smerter ved avføring og ofte en liten blødning ifm med dette). Blodet har kun vært synlig utenpå avføringen. Var til rektoskopi i nov.-06, og fikk konstatert hemorider av moderat størrelse. Fikk beskjed om å prøve Scheriproct salve pluss stikkpiller, noe som hjalp meg, men med en gang jeg sluttet med disse, ble det værre igjen. Besluttet derfor å fjerne hemoridene, og dette ble gjort for litt over 2 mnd. siden (strikkbehandling). Ble ikke gjort noe videre undersøkelse av endetarmen i den forbindelse. Jeg går nå rundt og er redd for at det kanskje alikevel ikke var hemorider, men kreft jeg har.. Jeg har vært flink til å holde avføringen myk etter inngrepet, og har ikke sett noe blod hverken på papiret, avføringen eller i do-skålen etter det, men merker jeg fremdeles blir fort sår i endetarmen dersom jeg er littegrann hard i magen. Skal ingenting til virker det som. Dette plager meg (psykisk), selvom det går over igjen etter en dag eller to. Hvor høy er forekomsten av kreft i dette området (endetarm/tykktarm), og er dette vanlig i min alder? Har ingen tilfeller av noe lignende i familien min. Er frisk og rask ellers, men klarer ikke å slå meg helt til ro kjenner jeg. Legen som utførte rektoskopien på meg i nov. sa at kreft her var uhyre sjelden i min alder, og at alt så fint ut hos meg, men tenk om det har utviklet seg til noe mer siden den gang? Hvor lang tid tar det før kreft i dette området utvikler seg? Og hvilke symptomer bør jeg være på vakt etter? Mange spørsmål, som jeg virkelig håper du kan svare meg på. Kjenner jeg stresser voldsomt bare med tanken på alt dette. Vurderer å ta en ny rektoskopi for å se hvordan alt ser ut nå...Hva synes du om det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270991-klarer-ikke-sl%C3%A5-meg-helt-til-ro/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...