Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ei dame på 41 år.har kjæreste på samme alder,jeg har to barn fra før han har ingen,jeg ønsker meg et barn til med han.men tiden går og jeg er redd det skal skje noe med fosteret pga min høye alder,,dvs,vi har det travelt hvis det går lang tid før jeg blir gravid,

Har gått på Trinordiol i 7 år fra mitt siste barn..sluttet med p.pillene i januar 2007 ,

vi skal flytte sammen til sommeren ,men nå ser vi hverandre bare i helgene pga at mine barn går på skole her vi bor,

vi får derfor bare hatt samleie i helgene og får ikke tatt hensyn til eggløsningen.

Da jeg gikk på pillene var mensen regelmessig og jeg hadde ikke vondt,nå har det blitt et mareritt,med mellomblødninger,negative graviditetstester og smerter under mens..

noen råd og tips????

tenker mye på dette,sikkert altfor mye..

han er mere avslappet til det og ber meg ikke tenke på det,men jeg klarer ikke annet.

har så lyst til å bli gravid nå.før det er for sent..

hjeeelp:O)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270995-pr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har ikke "ordentlig" mens når man går på P-piller, så det er ikke uvanlig at den blir helt annerledes når man slutter med hormonprevensjon.

Det er større risiko for at du ikke klarer å bli gravid, enn for at det skal være noe galt med fosteret hvis du blir det. Risikoen er høyere enn når man er yngre, både for kromosomfeil (Downs syndrom og atskillig verre og mye sjeldnere avvik) og spontanabort, men det er på ingen måte umulig. Det trenger heller ikke være alderen din som blir avgjørende - hans sædkvalitet spiller også inn.

Jeg fikk selv barn nr. to noen dager før jeg ble 40 år, så jeg vet litt om hva det handler om. Han var svært etterlengtet og kom flere år "over tiden", men ble unnfanget etter naturmetoden uten assistanse fra helsevesenet.

Jeg har dessverre ingen konkrete tips til dere, men synes det er positivt at kjæresten din har et såpass avslappet forhold til saken. Det er viktig at ikke dette ønsket om et nytt barn - som man aldri har noen garanti for at vil bli oppfylt - overskygger det positive i forholdet deres. Det er jo også en del ting i livet som er litt enklere å få til uten en baby, husk å gjøre noen av dem :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270995-pr%C3%B8ver/#findComment-2195547
Del på andre sider

Man har ikke "ordentlig" mens når man går på P-piller, så det er ikke uvanlig at den blir helt annerledes når man slutter med hormonprevensjon.

Det er større risiko for at du ikke klarer å bli gravid, enn for at det skal være noe galt med fosteret hvis du blir det. Risikoen er høyere enn når man er yngre, både for kromosomfeil (Downs syndrom og atskillig verre og mye sjeldnere avvik) og spontanabort, men det er på ingen måte umulig. Det trenger heller ikke være alderen din som blir avgjørende - hans sædkvalitet spiller også inn.

Jeg fikk selv barn nr. to noen dager før jeg ble 40 år, så jeg vet litt om hva det handler om. Han var svært etterlengtet og kom flere år "over tiden", men ble unnfanget etter naturmetoden uten assistanse fra helsevesenet.

Jeg har dessverre ingen konkrete tips til dere, men synes det er positivt at kjæresten din har et såpass avslappet forhold til saken. Det er viktig at ikke dette ønsket om et nytt barn - som man aldri har noen garanti for at vil bli oppfylt - overskygger det positive i forholdet deres. Det er jo også en del ting i livet som er litt enklere å få til uten en baby, husk å gjøre noen av dem :-)

Tusen takk for svar,,greit å høre andres erfaringer.

nei forholdet er helt topp,så en event,graviditet får vi ta som en bonus:O)))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270995-pr%C3%B8ver/#findComment-2195660
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...