Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest togli

Mine tre døtre hylte som besatt hvis jeg hadde spist jordbær når jeg amma :-(

Med førstemann spiste jeg et par skåler jodbær med fløte og vi fikk ei marerittnatt!

Med andre- og tredjemann våget jeg meg på å spise 3-4 jordbær og de fikk begge skikkelige kolikksmerter :-(

Søster'n spiste også jordbær når hun amma, men ingene av ungene reagerte på det. Dette er altså veldig individuelt.

Jordbær under graviditeten kan jeg ikke tenke meg kan skade.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271052-jordb%C3%A6r/#findComment-2195957
Del på andre sider

Jordbær hverken under graviditet eller etter gjør ingen skade... Men noen babyer får vondt i magen av det, hvis de ammer. Men jeg fikk tulla på sommeren akkurat da de norske jordbærene er mest fristende og jeg spurte noen av de som jobbet på sykehuset om hva de mente om å spise jordbær da jeg amma. Svaret jeg fikk var: "Det er kanskje lurt å spise det rett etter at du har amma slik at det går litt fra jordbærspising til neste amming. Og ikke spis en full talerken, prøv med noen bær først. Mange av de som får babyer som ikke "tåler" jordbær er de som spiser masse bær på en gang. Jordbær regnes ikke lenger for å være alergifremkallende". Du som er gravid kan trygt spise så masse jordbær du vil. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271052-jordb%C3%A6r/#findComment-2198566
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...