Gå til innhold

Takle utenlandsoppholdt i halvt år

Anbefalte innlegg

Gjest kaffekari

Min samboer må jobbe utenlands i et halvt år, med mulighet for noen hjemreiser (som varer 1 uke).

Jeg ser mørkt på dette, vet ikke hvordan det skal gå å bo et halvt år alene, selv om det selvfølgelig er et lyspunkt at han får komme hjem en gang i blant. Er redd for at dette kan bygges opp til frustrasjon, slik at når han kommer hjem på besøk vil jeg takle situasjonen dårlig, siden han må reise igjen nesten med en gang.

Jeg studerer, og er redd jeg ikke takler dette bra, jeg leser ingenting nå før han skal dra, greier ikke bruke tid på det og konsentrere meg om det, slik situasjonen er nå. Er redd jeg ikke greier det stort bedre etter han har dratt også.

Er det noen andre her som har vært i en sånn situasjon, og hvordan taklet du den i så fall?

Vi har ingen barn, og har vært samboere i 4 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271059-takle-utenlandsoppholdt-i-halvt-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kjæresten og jeg hadde vært sammen halvannen mnd så reiste han på sjøen på jobb i 3,5 mnd, det ble nesten fire mnd for han ble en uke forsinket på hjemturen på grunn av orkanen Rita som herjet i Karibien da.

Det var 4 laaaange mnd og jeg hadde ikke orket det over tid, men en gang går faktisk. Dere får sikkert anledning til å sende mailer til hverandre og sms også? Vi sendte fast minst to mailer om dagen hele tiden han var borte og det var kjempekoselig!

Du klarer det, garantert. Dette kan jo bety mye for ham i yrkeslivet videre i livet også. Ikke nekt ham dette eller gjør det verre for ham ved å sutre og grine, vis at du er "stor jente" og klarer dette! For det gjør du! Selv om du selvfølgelig vil savne ham innimellom - for det vil du gjøre. :o)

Gjest kaffekari