Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Brannigan

Hei! Jeg er ganske rådløs nå og søker til internett for hjelp. Jeg håper du kan komme med noen gode råd. Jeg ble sammen med min kjæreste for ca 4 mnd siden og vi har det veldig bra sammen. Men det er ett unntak og det er at det fremdeles gjør vondt for henne å ha sex. Hun var jomfru da vi ble sammen og jeg tenkte at det er jo vanlig at det gjør vondt de tre-fire første gangene, men det har aldri blitt bedre for henne. Hun sier det er verst ved penetrering og at det er svært ubehagelig at

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271160-det-gj%C3%B8r-vondt-for-henne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

...svært ubehagelig at "den" er inni henne. Noen ganger blør hun også. Hun er våt nok, så jeg tror ikke det er problemet. Ei heller at penis er stor, den er omtrent gjennomsnitttlig. Nå sier hun at hun ikke lenger har lyst på sex pga smerten.

Hun sier hun ikke tør å gå til legen selv for hun er redd for å få en negativ tilbakemelding og knuse alt håp. Det begynner også å gå utover forholdet fordi hun ofte er lei seg og gråter. Jeg vil så gjerne komme med råd til henne, men jeg har aldri opplevd eller hørt om noe lignende tidligere, så jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg prøver bare å være positiv og at det må finnes en eller annen løsning. Men det blir vanskeligere og vanskeligere å være positiv.

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det fortsatt er vondt, boer hun faa foretatt en gynekologisk undersoekelse. Det kan i sjeldne tilfeller vaere anatomiske forandringer som gir problem, det boer utelukkes. Det finnes en tilstand, vaginisme, hvor kvinnen strammer sine muskler omkring skjeden saa inntrengning blir vond. Hun kan opplaeres til aa slappe av, spesielt ved opplaering hos seksualterapeut som finnes i stoerre byer. Jeg haaper hun er aapen for problemet og villig til aa soeke hjelp. Foerst altsaa hos fastlegen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...