Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nugni

Jeg har nå vært plaget av svimmelhet i ca tre uker nå. Svimmelheten er der omtrent hele dagen, både når jeg sitter i ro og når jeg beveger meg. Rett etter at jeg har stått opp kjenner jeg ikke så mye til svimmelheten, men den kommer gradvis etter å ha vært oppe i ca en time. Svimmelheten er ikke så kraftig at jeg føler det som om jeg skal ramle, men jeg kan sammenligne det med den følelsen man av og til kan få når man holder på å sovne - en slags prikkende følelse i kroppen og en følelse av at hjernen holder på å koble ut. Jeg føler at jeg er veldig glemsk og at jeg av og til har problemer med å følge en samtale. Dette har ikke vært et problem tidligere. J Jeg har tenkt på flere forskjellige forklaringer: 1. Jeg har gradvis seponert Zoloft (max dose en tablett pr. dag). Kan det være at dette er bivirkninger på tross av at jeg har seponert gradvis? 2. Jeg fikk nye briller for ca tre uker siden. Noe justering på styrke. Forsøkte å bytte tilbake til mine gamle briller i dag, men svimmelheten er der fremdeles. 3. Jeg har samlivsproblemer, og står i tillegg i fare for å miste jobben min til høsten (vikariat). Kan svimmelheten skyldes psykiske belastninger? Selv har jeg liten tro på dette, siden jeg føler at jeg takler situasjonen greit. 4. De siste to ukene har jeg hatt vondt i magen. Smertene kommer spesielt fra høyre eggstokk. Det gjør vondt å ha sex, og jeg har enda vondere etter samleiet. Kan det være at svimmelheten skyldes svulst i underlivet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271198-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal få en undersøkelsebhos fastlegen din. Alt du nevner kan være årsak. Ad punkt 4; mer sannsynlig er vel at du har f.eks en urinveisinfeksjon, underlivs-infeksjon eller mage-tarm-infeksjon. Svært sjelden at det som gjør vondt i underlivet er kreft. Legen din bør sjekke blodtrykk, stoffskifte, blodsukker og utelukke infeksjoner. Ta med urinprøve. Kanskje bør du henvises til en gynekolog. Kanskje bør du snakke om totale livs-belastninger; høres ut som du ikke har det greitt. Søk hjelp av familie/venner. Kanskje har du noe å hente ved å spise/drikke mer regelmessig, og mosjonere mer. Kanskje er det svimmelhet i farvannet av f.eks influensa eller annen luftveis-infeksjon - og vil klinge over av seg selv?.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271198-svimmelhet/#findComment-2199566
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...