Gå til innhold

Ødelegger jeg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hilsen sjalu jente 19!

Litt mer info, kansje?

Sjalusi fører aldri noe godt med seg, tillit er viktig!

M.v.h.

Han sier at når jeg reagerer på den måten, at jeg alldri lar han få være med venner uten at jeg reagerer sånn, så blir han lei, å sier at det ikke er et sånn forhold han vil ha. At jeg må tåle at han er borte fra meg i noen timer eller 1-2 dager uten at jeg blir sur og lei meg for det. Jeg ødelegger både for han og meg selv. Men jeg trenger et annet synspunkt på ting.. I går skjedde det igjen.. jeg ble ferdig tidligere på trening og jeg ringte han å lurte på om jeg kunne treffe ham, men han sa at det var best å vente til i morgen(altså i dag) , jeg sa at det var greit, men etter vi hadde lagt på så begynnte jeg å gråte! Jeg tenker med en gang det værste! Det måå være en annen måte å takle dette på! Tviler på at alle har det sånn i forholdet sitt! Jeg vil være en snill og omtenksom kjæreste, men når jeg tenker sånn så er det vanskelig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271215-%C3%B8delegger-jeg/#findComment-2197053
Del på andre sider

Han sier at når jeg reagerer på den måten, at jeg alldri lar han få være med venner uten at jeg reagerer sånn, så blir han lei, å sier at det ikke er et sånn forhold han vil ha. At jeg må tåle at han er borte fra meg i noen timer eller 1-2 dager uten at jeg blir sur og lei meg for det. Jeg ødelegger både for han og meg selv. Men jeg trenger et annet synspunkt på ting.. I går skjedde det igjen.. jeg ble ferdig tidligere på trening og jeg ringte han å lurte på om jeg kunne treffe ham, men han sa at det var best å vente til i morgen(altså i dag) , jeg sa at det var greit, men etter vi hadde lagt på så begynnte jeg å gråte! Jeg tenker med en gang det værste! Det måå være en annen måte å takle dette på! Tviler på at alle har det sånn i forholdet sitt! Jeg vil være en snill og omtenksom kjæreste, men når jeg tenker sånn så er det vanskelig!

Jeg vet at tillit er viktig! Å jeg stoler egentlig på han. Eller gjør jeg ikke det? Ettersom jeg reagerer sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271215-%C3%B8delegger-jeg/#findComment-2197056
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ikke kvel han.

Selv om dere er forelsket- så er dere to individer. Og det er viktig å huske på det. Det er naturlig og fint at din kjærest OGSÅ vil være litt med sine venner uten deg. Akkurat likens så BØR du være litt med dine venninner uten han.

Dere må stole på hverandre- og vite "vhor dere har hverandre". Du må gi han sjansen. Ved å klenge deg til han hele tiden så kveler du forholdet.

Husk- han er med deg. Fordi du er DU. Derfor er han forelsket. Derfor vil han være kjæreste med deg. Han er ikke mindre glad i deg, om han ikke vil at du skal være med på toalettet. Eller om han vil drikke øl med gutta en kveld.

Stol på han. Og stol på deg selv. Tenk- han vil være kjærest med DEG. Vis deg som du er- som ei romslig jente, som elsker å være i lag med han- men som også gir han mulighet til å være enkelt-individ.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271215-%C3%B8delegger-jeg/#findComment-2197097
Del på andre sider

Ikke kvel han.

Selv om dere er forelsket- så er dere to individer. Og det er viktig å huske på det. Det er naturlig og fint at din kjærest OGSÅ vil være litt med sine venner uten deg. Akkurat likens så BØR du være litt med dine venninner uten han.

Dere må stole på hverandre- og vite "vhor dere har hverandre". Du må gi han sjansen. Ved å klenge deg til han hele tiden så kveler du forholdet.

Husk- han er med deg. Fordi du er DU. Derfor er han forelsket. Derfor vil han være kjæreste med deg. Han er ikke mindre glad i deg, om han ikke vil at du skal være med på toalettet. Eller om han vil drikke øl med gutta en kveld.

Stol på han. Og stol på deg selv. Tenk- han vil være kjærest med DEG. Vis deg som du er- som ei romslig jente, som elsker å være i lag med han- men som også gir han mulighet til å være enkelt-individ.

:-)

Takk! Jeg skal prøve så godt jeg kan.. Jeg elsker han mer enn jeg noen gang har elsket noen, er nok bare redd for å miste ham. Jeg skal prøve å gi ham mer rom og selv prøve å ut mer med venner enn det jeg er..! Kan ikke si at venner er det jeg har prioritert mest etter at vi ble sammen..Når jeg selv er med venner så går det greit å være fra han litt, for da har jeg andre ting å tenke på. Men det er f.eks hvis jeg sitter hjemme en kveld å han vil være med venner at det er litt ekkelt.. Det siste jeg vil gjøre er å ødelegge mellom oss! Men når jeg er ute på byen en kveld med venner så liker heller ikke han det, og jeg liker ikke hvis han er ute på byen med venner, men det er vel kansje normalt? Jeg stoler på¨ham, men jeg liker det ikke på en måte..

Før vi ble sammen hadde han også en del jentevenner.. Men etter vi ble sammen har jeg kansje gitt utrykk for at jeg ikke liker det. Å han mener det er min feil at han ikke er med dem lenger å nesten ikke snakker med dem lenger.. Jeg føler liksom så stor skyld, å at jeg allerede har ødelagt masse..=/ Men jeg vil gjøre det godt igjen! La ham få være med dem han vil være med å ikke tvile på ham! Jeg VIL stole på ham!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271215-%C3%B8delegger-jeg/#findComment-2197738
Del på andre sider

Annonse

Det kan også være at du ikke stoler nok på at du selv er bra nok...?

Det kan være det..? det er som regel sånne ting som "er du lei av meg?" , "er du ikke gla i meg lenger?" osv som jeg sier hver gang han ikke har sagt det på en stund eller vært litt fra meg på en måte..

Når jeg ser han snakker med andre jenter, som er vennene hans så tenker jeg alltid at hun er mye penere enn meg osv..og ser bedre ut liksom..

Hater å være sånn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271215-%C3%B8delegger-jeg/#findComment-2199379
Del på andre sider

Gjest Anna Belinda

Det kan være det..? det er som regel sånne ting som "er du lei av meg?" , "er du ikke gla i meg lenger?" osv som jeg sier hver gang han ikke har sagt det på en stund eller vært litt fra meg på en måte..

Når jeg ser han snakker med andre jenter, som er vennene hans så tenker jeg alltid at hun er mye penere enn meg osv..og ser bedre ut liksom..

Hater å være sånn!

Fortsetter du på den måten kommer du til å støte bort kjæresten din. Det er jo deg han er sammen med, ikke alle de andre pene jentene. Se det på denne måten: det vil alltid finnes penere jenter enn deg på denne jorda, men likevel er det -deg- kjæresten din har valgt! Om han hadde vært lei av deg hadde han gjort det slutt. Om du tenker sånne tanker blir det kanskje litt lettere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271215-%C3%B8delegger-jeg/#findComment-2199387
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Sjalusi kan ødelegge et forhold. Derfor er det lurt av deg å ta tak i sjalusiproblemet ditt nå.

Les om hva slalusi er. Se her på Dol. artikler samliv. Du kan gjøre mye selv for å få bedre kontroll over sjalusien. Du kan også oppsøke profesjonell hjelp for behandling av sjalusi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271215-%C3%B8delegger-jeg/#findComment-2199412
Del på andre sider

Fortsetter du på den måten kommer du til å støte bort kjæresten din. Det er jo deg han er sammen med, ikke alle de andre pene jentene. Se det på denne måten: det vil alltid finnes penere jenter enn deg på denne jorda, men likevel er det -deg- kjæresten din har valgt! Om han hadde vært lei av deg hadde han gjort det slutt. Om du tenker sånne tanker blir det kanskje litt lettere?

Ja, jeg vil hvertfall gjøre alt for å ikke miste han hvertfall! Jeg har alldri vært så gla i noen før som jeg er i han. Derfor er jeg også veldig redd for å miste ham. Kan det være det, som gjør at jeg er sånn som jeg er? At jeg blir sur for at han er med venner eller snakker med andre jenter istede for å være med meg. Når jeg elsker ham så mye så burde jeg la han være med venner så mye han vil! Jeg innser nå at jeg har vært skikkelig teit mot han. Det siste jeg vil er å ødelegge mellom oss. Jeg har slitt med dette lenge, å nå er jeg lei av det, det er derfor jeg spør om hjelp. Det værste er at jeg har sagt til ham flere ganger at jeg skal skjerpe meg og at det ikke skal skje igjen, men det skjer likevel=/ Jeg vet at sjalusi kan ødelegge forhold, og derfor må jeg gjøre noe for å hindre at det skjer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271215-%C3%B8delegger-jeg/#findComment-2200007
Del på andre sider

Nå har han vært borte på øvelse i 2 dager. Ikke veldig langt unna.. Han har faktisk hatt med seg mobil så vi har hatt kontakt begge dagene. Jeg har sendt ham nattamelding, om at jeg savner han å gleder meg masse til han kommer hjem osv. Han sender melding tilbake, men skriver ikke mye å svarer ikke på noe av det jeg spør om osv.. Han forteller hva de gjør å at han har det bra! Å det er jo egenltig bare det jeg trenger å høre. Men når jeg skriver at jeg savner han å gleder meg til han kommer hjem igjen, er det ikke vanlig å få tilbake at han savner meg også, å at han gleder seg til å se meg? Jeg vet det bare er snakk om bare 2 dager, men likevel..?

Nå har de kommet tilbake på leir.. å jeg snakket med han på tlf tidligere i kveld. Han sier han gleder seg til påskeferie å ¨få være med meg osv. å så sier han at han er bedd på bursdagsvors til noen venner som skal feire sammen.. Med en gang han sier det, så har jeg bare lyst til å rope ut "NEI! du skal være med meg!" men selvfølgelig tok jeg meg sammen å sa at det er vel greit. Han er så søt som sier at han ikke ville si ja til festen før han hadde spurt meg osv.. er jeg dum nå som tenker sånn som jeg gjør! Jeg prøver så godt jeg kan, å later som jeg takler det, men etter endt tlf samtale så har jeg det heeelt jævlig inni meg=/

Han har også en god venn som er i millitæret mye lengre unna, å han kommer sjelden hjem.. så når han først kommer hjem vil han gjerne være med han.. Å han kommer hjem nå til påske.. å hver gang gruer jeg meg skikkelig=/ For da vet jeg at han helst vil være med han litt..! Herregud! Jeg er så nedbrutt! Jeg vet at det jeg sier nå kan høres latterlig ut! Men vær så snill, er det noen der ute som føler det samme som meg? som kan ha det samme problemet? Jeg sliter skikkelig! Trenger jeg proffesjonell hjelp?????=(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271215-%C3%B8delegger-jeg/#findComment-2201422
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...