Gå til innhold

Anbefalte innlegg

pluttiplott-33

Jeg er en jente på 34 år. Etter samleie får jeg av og til en vond, stram og veldig intens lukt fra underlivet. Lukten kan vedvare noen dager, for så å gå over. Den er såpass intens at den setter seg i buksene mine. Jeg har vært til GU hos min fastlege som tok div prøver av meg uten å finne noe. Han hadde ikke noe svar på hva lukten kunne skyldes. Jeg er en del plaget med soppinfeksjoner, og har derfor prøvd forebyggende stikkpiller for å opprettholde bakteriefloraen. Det hjelper imidlertid ikke mot lukten. Jeg har ingen blødninger. Har en sønn på 7, og synes å huske at lukten kan minne om dagene etter fødselen. Da hadde jeg også en stram lukt fra underlivet i en tid. Jeg har nå hatt sex hver dag i en tre ukers periode, og så plutselig dukker dette opp, uten at jeg har gjort noe anderledes. Hva kan dette skyldes???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271335-vond-lukt-fra-underliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Er det fiskelukt? da kan det vaere tilstanden bakteriell vaginose (BV). Ved BV er det en unormal bakterieflora i skjeden og pH blir hoy. Det skjer ofte etter samleie hvor pH endres for en kort periode, men hos noen fortsetter det og de normale melkesyrebakterier blir borte. Det kan behandles ned antibiotikakrem, f.eks, Dalacin eller Zidoval. Du maa ha resept hos legen. Diagnosen kan ikke stilles ved bakterieproeve, men ut fra den karakteristiske lukten, hoyt pH og mikroskopi av utflod. Det er ikke en kjoennssykdom, saa partner skal ikke behandles.

Vennlig hilsen Mette H Moen

pluttiplott-33

Er det fiskelukt? da kan det vaere tilstanden bakteriell vaginose (BV). Ved BV er det en unormal bakterieflora i skjeden og pH blir hoy. Det skjer ofte etter samleie hvor pH endres for en kort periode, men hos noen fortsetter det og de normale melkesyrebakterier blir borte. Det kan behandles ned antibiotikakrem, f.eks, Dalacin eller Zidoval. Du maa ha resept hos legen. Diagnosen kan ikke stilles ved bakterieproeve, men ut fra den karakteristiske lukten, hoyt pH og mikroskopi av utflod. Det er ikke en kjoennssykdom, saa partner skal ikke behandles.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Nei, det er ikke fiskelukt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...