Gå til innhold

Manglende mens

Anbefalte innlegg

Gjest Jente søker hjelp

Hei! Jeg er en jente på 31 år som sliter med manglende menstruasjon. Da vi sliter med å bli gravide, har jeg/vi vært til utredning. Dvs. jeg har tatt hormonprøver, gyn. undersøkelse med ultralyd (ca. 6 mnd. siden) og lap. undersøkelse (3 uker siden). Normalt har jeg mens hver 4-6 uke, men nå har jeg ikke hatt den siden slutten av januar. Dvs. ca. 2 måneder. Jeg pleier alltid ha murringer i mage/rygg, ømme bryster og humør i ubalanse fra eggløsning til mens starter. Dette startet da også ca. midtveis i februar og jeg ventet å få mens før lap. undersøkelsen. Da den ikke kom, tok jeg grav.test som var negativ, dette gjorde jeg også på sykehuset før operasjonen. Også denne var negativ. Etter operasjonen fortalte kirurgen at jeg hadde så vidt litt endometriose som han fjernet, men dette var så lite at ikke hadde betydning. I tillegg var eggløsning nært forestående. I perioden som har fulgt har jeg ventet på å få mensen og hatt stigende murringer, dårligere humør, er oppblåst og mye trøtt. Nå har det gått 3 uker siden undersøkelsen og mensen har fortsatt ikke kommet. Føler at jeg skal sprekke snart... Har bestilt time hos fastlege, men får ikke time før ute i neste uke. I mens håper jeg på noe svar og hjelp. Har forresten tatt en test til og den var negativ.Nå har jeg følt at jeg skal ha mensen i 6 uker. Er det noen som kan hjelpe meg og min samboer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271445-manglende-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...