Reidar Rose Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Jeg har hatt Crohn siden jeg var 12 år gammel. Nå er jeg snart 39 år gammel mann. Vil bare si til Enol at Crohn er en sykdom fra "helvete" !....ikke for å ta motet fra deg. Som deg har jeg prøvd alt av medisiner/kosthold/poerasjon uten nevneverdig virkning. MEN i 1995 fikk jeg begyne på IMUREL (en type cellegift) i kompinasjon med 5mg Prednisolon og Entocort - kortison som kun virker lokalt i tarmen. Vanlig dose med Entocort er 9 mg. Dette tilsvarer 40mg (!) Prednisolon. Ja, dere leste riktig. Men bare 4mg av Entocort blir tatt opp i blodet. Genialt. Så totalt har jeg 4mg + 5mg fra Prednisolon altså 9mg. Det er ikke mye. Imurel derimot, det mest potente for Crohn jeg har brukt - å bruker. Denne kombinasjonen har gjort meg helt symtomfri fra Crohn fra 1995 om til idag, 2007. Merker absolutt ingen plager. Spiser alt, fast avføring, ingen smerter og ingen bivirkninger av medisinene...det ble redningen for meg... Kanskje noe for deg.? Ønsker deg og alle med Crohn en bedre hverdag ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.