Gjest spørsmål etter inngrepet Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg hadde for to og en halv uke siden et lite inngrep i underlivet. Jeg følte meg for vid etter en fødsel for 6 år siden, og han sydde både sammen muskler innvendig og snurpet sammen utvendig ved å skjære ut en liten hudfold og sy sammen. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med å endelig se bedre ut. Men mellom det øverste stinget og det nedenfor er det en glippe på en halv cm ca. Her 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg som startet tråden Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg ser ikke hele innlegget mitt over jeg? kan det være at det ikke kom med alt sammen. Jeg skriver det ferdig her jeg, bare i tilfelle. Jeg har altså en glippe på ca en halv ca mellom det øverste stinget og det neste. Legen som opererte mente at dette kom til å fylle seg opp selv. Det er nå to og en halv uke siden inngrepet og jeg ser at det er en åpning der, og at det er to hudtapper på hver side som spriker litt der det er en åpning/glippe. Kommer dette til å fylle seg opp selv? og hvor lang tid tar det? Skulle det vært satt en nytt sting til da? Jeg er bare bekymret for at det danner seg en sårkant på sidene og det ikke gror stramt og tett i sammen:( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/#findComment-2198659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shs78 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 hei vil gjerne spørre hvor du fikk gjort dette..var det vondt ? Ser ikke klok ut etter 2 fødsler er som om alt skal dette ut der nede på enmåte..er ikke mer enn 29 år føler meg som 50.. orker ikke se meg selv naken ...har du noen tips? takker super masse for svar.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/#findComment-2199436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg som startet tråden Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 hei vil gjerne spørre hvor du fikk gjort dette..var det vondt ? Ser ikke klok ut etter 2 fødsler er som om alt skal dette ut der nede på enmåte..er ikke mer enn 29 år føler meg som 50.. orker ikke se meg selv naken ...har du noen tips? takker super masse for svar.... Hei! klart jeg vil svare. Jeg fikk en henvisning til gynekologisk poliklinikk, og hadde en konsultasjon der. Han sa det for så vidt ikke var noe veldig galt, men han forsto at jeg følte det så veldig "åpent" ut.. Så han sa han kunne gjerne hjelpe meg om jeg ønsket det:) herlig lege!! Så jeg fikk lokalbedøvelse, og så skjærte han ned til musklene. Der sydde han visstnok de sammen igjen? så jeg fikk innvendige sting av det. Utvendig skjærte han en liten hudflike av nederst, så sydde han igjen der så det ble mye mer tett/stramt. Resultatet er at man overhodet ikke lengre ser inn! Kjønnsleppene er tett sammens og man ser ikke lengre rett inn. Det hele tok under en time. Jeg hadde endel vondt den første uken, men det er omtrent helt borte nå Jeg er så veldig fornøyd. Jeg visste knapt at dette gikk så lett an å ordne. Jeg er som deg ung, så det er rett og slett for tidlig å gå med sånne plager. Det eneste jeg lurer på nå, er altså dette. Det gikk opp et sting, det er vel det som er den "glippen" jeg sikter til nå. Jeg var så veldig fornøyd like etter, så nå bare HÅPER jeg at det ikke blir et dårligere resultat enn det jeg håpet på å få Du burde absolutt undersøke dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/#findComment-2199468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det er sannsynligvis lite å gjøre med, men du burde kontakte legen som opererte deg, så han får ta stilling til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/#findComment-2200073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg som startet tråden Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det er sannsynligvis lite å gjøre med, men du burde kontakte legen som opererte deg, så han får ta stilling til det. Du mener altså at dette IKKE fyller seg opp/tetter seg av seg selv? Og hvorfor kan man ikke gjøre noe med det? kan det ikke settes inn flere sting evnt? Jeg kan jo ikke gå med en åpning der! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/#findComment-2200329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei! klart jeg vil svare. Jeg fikk en henvisning til gynekologisk poliklinikk, og hadde en konsultasjon der. Han sa det for så vidt ikke var noe veldig galt, men han forsto at jeg følte det så veldig "åpent" ut.. Så han sa han kunne gjerne hjelpe meg om jeg ønsket det:) herlig lege!! Så jeg fikk lokalbedøvelse, og så skjærte han ned til musklene. Der sydde han visstnok de sammen igjen? så jeg fikk innvendige sting av det. Utvendig skjærte han en liten hudflike av nederst, så sydde han igjen der så det ble mye mer tett/stramt. Resultatet er at man overhodet ikke lengre ser inn! Kjønnsleppene er tett sammens og man ser ikke lengre rett inn. Det hele tok under en time. Jeg hadde endel vondt den første uken, men det er omtrent helt borte nå Jeg er så veldig fornøyd. Jeg visste knapt at dette gikk så lett an å ordne. Jeg er som deg ung, så det er rett og slett for tidlig å gå med sånne plager. Det eneste jeg lurer på nå, er altså dette. Det gikk opp et sting, det er vel det som er den "glippen" jeg sikter til nå. Jeg var så veldig fornøyd like etter, så nå bare HÅPER jeg at det ikke blir et dårligere resultat enn det jeg håpet på å få Du burde absolutt undersøke dette! Jeg hadde en liknende operasjon i august - der bakre skjedevegg ble strammet opp og sydd. Lå på sykehuset i fem dager, og var sykemeldt totalt i fem uker. Et par uker etter operasjonen syntes jeg det luktet vondt fra underlivet, og jeg lurte også på et par av stingene om de satt som de skulle. Så jeg var tilbake på sykehuset for kontroll. SYnes du skal kontakte legen som utførte inngrepet, og be ham/hennne om å kontrollere at alt er som det skal. Sikkert mulig å sy et sting på nytt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/#findComment-2200343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg som startet tråden Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg hadde en liknende operasjon i august - der bakre skjedevegg ble strammet opp og sydd. Lå på sykehuset i fem dager, og var sykemeldt totalt i fem uker. Et par uker etter operasjonen syntes jeg det luktet vondt fra underlivet, og jeg lurte også på et par av stingene om de satt som de skulle. Så jeg var tilbake på sykehuset for kontroll. SYnes du skal kontakte legen som utførte inngrepet, og be ham/hennne om å kontrollere at alt er som det skal. Sikkert mulig å sy et sting på nytt! Takk for svar prust!! Hadde det gått opp sting for deg? og gjorde de i så fall noe med det? Jeg kan jo ikke forstå dette Dr. Kveim her sier, at det ikke er mulig å gjøre noe med dette! Jeg kan jo som sagt ikke gå med et hull der. Jeg vet man vel skal vente mange mnd før man evnt tar en rekonstruerende operasjon, men i dette tilfellet trenger man jo ikke å gjøre ALT på nytt, men sy kanskje et par sting helt i ytterhuden for å tette igjen. Jeg syns dette er ganske fælt nå Å gå med det sånn, ikke vite om noen vil hjelpe meg med det eller noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/#findComment-2200578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Takk for svar prust!! Hadde det gått opp sting for deg? og gjorde de i så fall noe med det? Jeg kan jo ikke forstå dette Dr. Kveim her sier, at det ikke er mulig å gjøre noe med dette! Jeg kan jo som sagt ikke gå med et hull der. Jeg vet man vel skal vente mange mnd før man evnt tar en rekonstruerende operasjon, men i dette tilfellet trenger man jo ikke å gjøre ALT på nytt, men sy kanskje et par sting helt i ytterhuden for å tette igjen. Jeg syns dette er ganske fælt nå Å gå med det sånn, ikke vite om noen vil hjelpe meg med det eller noe. Nei, ingen sting gikk opp - det var vel heller det at et sting eller to brukte lang tid for å løsne... Alt var OK da jeg var på kontroll en stund etter operasjonen. I tillegg til oppstramming av bakre skjedevegg, sydde legen et par sting i skjedeåpningen (bakover), slik at jeg ble mindre vid (hadde en voldsom førstefødsel med mye revning). Er fornøyd med operasjonen. Ta kontakt med legen din du, så snart som mulig! Forstår godt at det ikke er noe godt å ha det slik! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/#findComment-2200894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shs78 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei! klart jeg vil svare. Jeg fikk en henvisning til gynekologisk poliklinikk, og hadde en konsultasjon der. Han sa det for så vidt ikke var noe veldig galt, men han forsto at jeg følte det så veldig "åpent" ut.. Så han sa han kunne gjerne hjelpe meg om jeg ønsket det:) herlig lege!! Så jeg fikk lokalbedøvelse, og så skjærte han ned til musklene. Der sydde han visstnok de sammen igjen? så jeg fikk innvendige sting av det. Utvendig skjærte han en liten hudflike av nederst, så sydde han igjen der så det ble mye mer tett/stramt. Resultatet er at man overhodet ikke lengre ser inn! Kjønnsleppene er tett sammens og man ser ikke lengre rett inn. Det hele tok under en time. Jeg hadde endel vondt den første uken, men det er omtrent helt borte nå Jeg er så veldig fornøyd. Jeg visste knapt at dette gikk så lett an å ordne. Jeg er som deg ung, så det er rett og slett for tidlig å gå med sånne plager. Det eneste jeg lurer på nå, er altså dette. Det gikk opp et sting, det er vel det som er den "glippen" jeg sikter til nå. Jeg var så veldig fornøyd like etter, så nå bare HÅPER jeg at det ikke blir et dårligere resultat enn det jeg håpet på å få Du burde absolutt undersøke dette! hei takk for svar.. her kjennes ut og ser ut som om alt er på vei ned og ut av underlivet.. er så fortvilendes...;( er jo snart ferie og bikinisesong..huff og huff... må legen min se på meg først? ellerkan jeg bare be om henvisning? kostet det mye ? igjen tusen takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271523-operasjon-i-underlivet/#findComment-2205406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.