Gå til innhold

BMI på Riksen

Anbefalte innlegg

Vil så gjerne bli mamma

Hei!

Vi er ufrivillig barneløse. Jeg er overvektig og samboeren har dårlige svømmere. Pga min overvekt så får vi ikke hjelp på Riksen riktig enda. Da vi var til samtale med en lege der, så ga hun meg to tall på BMI'en. Mellom der skulle den være.

Noen som vet hva den øvre grensen er?

Jeg mener hun sa 32 og 35, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271526-bmi-p%C3%A5-riksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vet ikke svaret på det du spør om, men ville svare allikevel. :) Tror ikke du skal henge deg oppi noe tall.. Det du burde konsentrere deg om nå er å bli normalvektig eller lett overvektig, og gjøre kroppen din sunn og sterk før du blir gravid! :) Da trenger du å gjøre om på kosten og begynne å trene, men det visste du vel. Siden du er såpass overvektig at du ikke får hjelp til å bli gravid kan du jo høre med legen om hun kan hjelpe deg med et ned-i-vekt-program? Det er såpass stor påkjenning for kroppen å bli gravid at kroppen burde være så sunn og frisk som mulig før man blir det. Lykke til med vektreduksjon og graviditet. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271526-bmi-p%C3%A5-riksen/#findComment-2199700
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...