Gå til innhold

somadril, paralgin o.l litt redd

Anbefalte innlegg

sliten mamme med smerter

Jeg er 28 år gammel kvinne som har slitt med smerter i hele kroppen i 11 år.

Synes jeg har vært tålmodig og har akseptert min situasjon....... Men det siste året har jeg møtt "veggen". Siden jeg var 17 år har jeg hatt utalllige akupuntur beh. vært hos kiropraktor, fysioterapaut og en tuina mester. Jeg har fått to barn den elste er 4 og den yngste er 18 mnd. I svangerskapet til nr. 2 var jeg mer eller mindre smertefri, å gud hvor glad og takknemlig jeg var for det. Trodde jeg hadde " vokst " det av meg! Men min kiropraktor mente at ledd og muskel plager ofte avtar i et svangerskap pga hormoner... Min fastlege har hele tiden sagt at mine plager ser ut ut som gikt, men ingen prøver slår ut på revmatisme..... Så hva nå? Må skal jeg til en smertespesialist, og håper han kan hjelpe meg. Det er ikke enklelt å gå med slike smerter når en har 2 barn og ingen familie som stiller opp. Er veldig sliten!

Begynner nå dagen med paralgin, for å tøyve smertene i både hode og kropp ( sliter med veldig kraftige migrene anfall) Paralginen virker kun noen timer så må jeg ta en ny.....

Mår kvelden kommer og ungene er i seng, tar jeg 1 til 2 somadriler for å slappe av i nakke og resten av kroppen. De hjelper en stund, men føler det er kortvarig. Men det er helt fantastisk når de hjelper!!!! Har i tillegg fått alopam for å sove bedre, våkner i snitt 4 - 5 ganger hver natt med store smerter i skuldrer og hofter. Klarer ikke å løfte dynen min opp, og å skifte stilling er forferdelig ( kroppen liksom låser seg)

Har pratet med legen min om min redsel for mengden medisiner jeg bruker, men han mener det vil gå bra. Jeg lider jo av en kronisk smertelidelse..

Leser i andre innlegg at folk blir fulle og ruset av disse preparatene, det blir ikke jeg. Tvert i mot, får ekstra energi når smertene avtar og føler jeg klarer å gjøre de tingen som er forventet av meg som mamma og arb.taker.

Er den noen som er i min situasjon, hadde vært godt å komme i kontakt med noen som forstår hva jeg går i gjennom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271563-somadril-paralgin-ol-litt-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...