Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest miafia

Jeg er snart 6mnd og har ikke snakket med barnefaren siden 30 jan.

Ringte han i går om bilen min pga jeg husker ikke hva som ble reparert.

Heldigvis så svarte han meg,men avbrøt at han skulle kjøre noen i bursdag.

Vi har ikke hatt samtale om barnet eller noe om bruddet. 5mnd siden det ble slutt.

Så idag fikk jeg greie på at han hadde spørt venninda til min bror om date. Han vet ikke at de er kompiser.

Hu er 21 og han 32, bryr meg ikke akkurat om det. Hva med å oppsøke meg

og snakke?

Er jeg for krevende å tenke dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271579-frustrert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei miafia.

Av dine innlegg syns jeg det virker som du er noe ung, men det kan selvfølgelig være feil. Om ditt forhold til denne mannen var ment å bli reddet av en graviditet, så har du nok tråkket litt feil.

Et forhold som ikke er bra, vil aldri bli bedre av nattevåk, bæsjebleier, trassalder og andre trivielle ting. Et barn ligger ikke i en vogge og smiler mens mamman og pappan sitter og susser!

Du har tydeligvis tatt et valg og vil bære frem barnet. Hva pappan til barnet ville vet ikke jeg, er du heldig vil han ha kontakt når barnet kommer ut. han får jo ikke gjort så mye mens den lille ligger i magen!. Det eneste du kan kreve fra han er at han betaler sine penger, og gjør han ikke det så er det en sak som staten(?) innkrevningssentral ordner opp i.

Du skal være glad at din eks ikke legger seg opp i ditt liv på tross av at du bærer hans barn, og det er på tide nå at du innser at du er på tur å bli mamma nå, og må lage et liv for deg og din lille.

Gå videre med ditt liv, og finn deg andre lyspunkter og venner. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271579-frustrert/#findComment-2199057
Del på andre sider

Mary Poppins

ikke at han skal ringe om daten,men ta opp videre hva han har tenkt om barnet sitt

Hva hadde denne daten med saken å gjøre da?

Uansett, mitt eneste råd til deg er å la barnefaren være i fred. Det er en grunn til at han ikke tar kontakt med deg, og det bør du respektere. Forhåpentligvis tar han opp kontakten igjen når han ser sitt lille vidunder men inntil det må du nok desverre klare deg uten ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271579-frustrert/#findComment-2199073
Del på andre sider

Gjest Persille

Hei miafia.

Av dine innlegg syns jeg det virker som du er noe ung, men det kan selvfølgelig være feil. Om ditt forhold til denne mannen var ment å bli reddet av en graviditet, så har du nok tråkket litt feil.

Et forhold som ikke er bra, vil aldri bli bedre av nattevåk, bæsjebleier, trassalder og andre trivielle ting. Et barn ligger ikke i en vogge og smiler mens mamman og pappan sitter og susser!

Du har tydeligvis tatt et valg og vil bære frem barnet. Hva pappan til barnet ville vet ikke jeg, er du heldig vil han ha kontakt når barnet kommer ut. han får jo ikke gjort så mye mens den lille ligger i magen!. Det eneste du kan kreve fra han er at han betaler sine penger, og gjør han ikke det så er det en sak som staten(?) innkrevningssentral ordner opp i.

Du skal være glad at din eks ikke legger seg opp i ditt liv på tross av at du bærer hans barn, og det er på tide nå at du innser at du er på tur å bli mamma nå, og må lage et liv for deg og din lille.

Hun har skrevet mange innlegg her tidligere om at han ikke ville ha barn, og at hun ville - og at forholdet var ganske vanskelig pga av at han har et barn fra et tidligere forhold. Om jeg ikke husker helt feil ville han ikke være samboer en gang tror jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271579-frustrert/#findComment-2199168
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

ikke at han skal ringe om daten,men ta opp videre hva han har tenkt om barnet sitt

Men du vet jo at han ikke vil ha noe med verken deg eller barnet å gjøre?

Jo mer du maser nå - jo lenger unna skyver du ham. Om du virkelig ønsker at han skal ha kontakt med barnet for barnets del - så må du faktisk begynne å respektere hans grenser.

Hold dine greier unna ham - og informér kun om ting som angår barnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271579-frustrert/#findComment-2199169
Del på andre sider

Hun har skrevet mange innlegg her tidligere om at han ikke ville ha barn, og at hun ville - og at forholdet var ganske vanskelig pga av at han har et barn fra et tidligere forhold. Om jeg ikke husker helt feil ville han ikke være samboer en gang tror jeg?

Ja mente å kjenne igjen endel der!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271579-frustrert/#findComment-2199174
Del på andre sider

Hei miafia.

Et godt svar!

Det beste miafia kan gjøre, er å akseptere at livet har blitt som det er og komme seg videre i livet - ikke gruble over hvordan ting kunne ha vært og ønske seg ting annerledes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271579-frustrert/#findComment-2199178
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hei miafia.

"Et forhold som ikke er bra, vil aldri bli bedre av nattevåk, bæsjebleier, trassalder og andre trivielle ting. Et barn ligger ikke i en vogge og smiler mens mamman og pappan sitter og susser!"

Så sant som det er sagt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271579-frustrert/#findComment-2199764
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...