Keecherita Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg er sammen med en gutt på 34, jeg er 24 sjøl. Vi har det i og for seg greit sammen, men det er en ting jeg ikke klarer å leve med... Han prater om eks'en sin hele tida. Jeg begynner nå å tro at han ikke er kommet over henne enda. Om han ikke har noe konkret å si om henne, så kan han gjerne lage til en setning bare for å få nevne navnet hennes. Feks nå i helga. Da var han i nabokommunen for å dømme et scooterløp. Da har han tydeligvis truffet eks'n og dattera der på travløp. Så hadde de bytta bil der en plass, og han kjørte hjem bilen til eks'n som hadde hestehenger, og eks'n kjørte hans. Da han da kom hjem var han kjempelykkelig og glad, han hadde jo kjørt Anne's bil, og fått muligheten å låne hennes sin egen! Også hadde han jo fått være sammen med henne en halv dag. Enda større var jo stasen da han kom hjem og kunne fortelle meg masse om henne.... Hvorfor?? Hva hadde jeg å gjøre med det?? Han kan prate om henne i flere timer, bare jeg(eller de andre) orker å høre på. Det er så innmari slitsomt! Han pleier å fortelle om hennes særtrekk og ting hun gjorde eller sa. Kan han bruke en setning til å nevne henne, så er han ganske kjapp å gjøre det. Hva med meg da?? Jeg er tydeligvis ingenting i forhold til henne... Jeg kjenner at det begynner å bli nok nå.... Det er iallfall syv år siden det ble slutt med de. Vi har vært sammen i ett år, og enda er han likedan. Han hjelper henne og stiller mye mer opp for henne og hennes familie enn han gjør for meg. Jeg var også i et langt forhold før han(syv år). Jeg hadde også like glad i eks'n min som han var/er i Anne... Men jeg har kommet meg over ha nå, og maser ikke om han til kjæresten min konstant. Og det er bare litt over et år siden det ble slutt med oss(like før jeg traff kjæresten). Han har en datter med henne, og de var sammen i 8 år eller noe sånt. Men er det grunn nok til å være på den måten??? Er han ikke kommet over henne? Jeg har ingenting i mot Anne(jeg kjenner henne fra før). Hun er en veldig trivelig og grei jente. Men jeg bare vil ikke leve resten av livet med å være nummer to, -og til og med tre, for han! Jeg er ikke sjalu på henne, og jeg stoler 100% på begge(iallfall henne), men trenger jeg likevel å godta det? Det er utrolig tungt å prate med han. Prøver jeg å dra i gang en prat, så er det med en gang spørsmål om jeg vil gjøre det slutt? Og hvis det er sånn jeg vil ha det så kan vi flytte fra hverandre. Og hvorfor er jeg så sur?? Sånne spøm får jeg da... Men nå er jeg så lei at nå bare driter jeg snart i det, la han flytte ut hvis det er det eneste han greier å si eller gjøre med saken. Men er min antagelse riktig? Er han ikke kommet over henne enda? I tilfelle, da nytter det jo ikke å prate om problemet...? Da kan vi jo ikke være sammen i det hele tatt...? Jeg vil ikke leve et liv med eks'n hans foran meg... For jeg tenker sånn at om han prater om henne hele tida, så tenker han på henne hele tida.... Har jeg feil? Er jeg helt på jordet...? Eller har jeg rett til å få nok? Og rett til og lure...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siiv Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg hadde nok fått nok om han ikke hadde respektert mine følelser. Han virker litt ``umoden`` når du ikke kan snakke med han om dette, fordi det var første jeg ville si du skulle gjøre. Jeg og samboeren min har vært sammen i 3 år, det første vi avtalte var at vi ikke ville vite noe om hverandres tidligere forhold.. Jeg har NULL interesse av å vite noe om samboerns x`er, og jeg er nok litt av sjalu av meg, så jeg forstår hvordan DU har det. Men, siden de har en datter ilag og var ilag så lenge, så finner han det nok naturlig å snakke om henne, og tenker nok ikke på det på den måten du gjør, han er nok glad i henne, men det er jo en grunn for at det ble slutt mellom dem, og hadde han fått følelser for henne, burde han vært mann nok til å slå opp med deg. Klarer du ikke si det på en best mulig naturlig måte, noe som: ``Jeg synes det er litt travelt å høre om Anne hele tiden, og jeg har mine anelser om at du har følelser for henne ennå, men jeg vil absolutt ikke miste deg, så det er bare det jeg har å klage på. Jeg føler meg tilsidesatt``.. Men visst dette fortsetter etter å ha sagt litt kraftig fra til han, så hadde ikke jeg orket å fortsette. Et forhold kan nok ikke per idag bare baseres på kjærlighet. Man må kunne stole på hverandre, være ærlige og ha en bra kommunikasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/#findComment-2199287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Dump ham! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/#findComment-2199358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg synes det høres litt merkelig ut. Han er tydeligvis fremdeles veldig, veldig opptatt av henne og siden han i tillegg blir sur og vanskelig når du vil snakke om det så er det jo all grunn til å tro at han fremdeles rosemaler det de hadde sammen. Jeg tror jeg hadde hatt litt problemer med å være sammen med en mann som setter eksen sin så høyt. Misforstå meg rett - jeg setter svært stor pris på at min kjære aldri har sagt noe stygt om eksen sin, men av oss to er vel jeg den som oftest bringer henne på bane. ) Ikke fordi jeg er sjalu på det de hadde, jeg er bare nysgjerrig på hvordan de hadde det og hvordan hun var (hun var ikke etnisk norsk). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/#findComment-2199420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Han er nok ikke kommet over henne, nei! Det er det ingen tvil om, sånn som han holder på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/#findComment-2199758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg hadde nok fått nok om han ikke hadde respektert mine følelser. Han virker litt ``umoden`` når du ikke kan snakke med han om dette, fordi det var første jeg ville si du skulle gjøre. Jeg og samboeren min har vært sammen i 3 år, det første vi avtalte var at vi ikke ville vite noe om hverandres tidligere forhold.. Jeg har NULL interesse av å vite noe om samboerns x`er, og jeg er nok litt av sjalu av meg, så jeg forstår hvordan DU har det. Men, siden de har en datter ilag og var ilag så lenge, så finner han det nok naturlig å snakke om henne, og tenker nok ikke på det på den måten du gjør, han er nok glad i henne, men det er jo en grunn for at det ble slutt mellom dem, og hadde han fått følelser for henne, burde han vært mann nok til å slå opp med deg. Klarer du ikke si det på en best mulig naturlig måte, noe som: ``Jeg synes det er litt travelt å høre om Anne hele tiden, og jeg har mine anelser om at du har følelser for henne ennå, men jeg vil absolutt ikke miste deg, så det er bare det jeg har å klage på. Jeg føler meg tilsidesatt``.. Men visst dette fortsetter etter å ha sagt litt kraftig fra til han, så hadde ikke jeg orket å fortsette. Et forhold kan nok ikke per idag bare baseres på kjærlighet. Man må kunne stole på hverandre, være ærlige og ha en bra kommunikasjon. Han er jo ikke kommet over henne selv om han, etter påtrykk fra kjæresten, slutter å snakke om henne. Og sånn som hun framstiller det, er han slett ikke over eksen sin! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/#findComment-2199760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Dump ham! Hehe, i god gammel DOL-ånd :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/#findComment-2199762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hehe, i god gammel DOL-ånd :-) He he, ja. Selv om DOL har fått ny innpakning, så må vi bevare noe av det gamle 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/#findComment-2199777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keecherita Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Han er jo ikke kommet over henne selv om han, etter påtrykk fra kjæresten, slutter å snakke om henne. Og sånn som hun framstiller det, er han slett ikke over eksen sin! Tenk det... Etter åtte år fra hverandre...! Jøss... Nei det er jo akkurat det jeg også tenker på... Selv om jeg ber han ikke å prate om henne i ett kjør, så tenker han da på henne likevel... Og vi KAN ikke ha et forhold hvor han setter henne før meg... Jeg er ikke intr i å være nummer to på den måten... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/#findComment-2199800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Tenk det... Etter åtte år fra hverandre...! Jøss... Nei det er jo akkurat det jeg også tenker på... Selv om jeg ber han ikke å prate om henne i ett kjør, så tenker han da på henne likevel... Og vi KAN ikke ha et forhold hvor han setter henne før meg... Jeg er ikke intr i å være nummer to på den måten... Ja, etter 8 år! Skulle tro det ikke var mulig, men det er det. Har selv sett det samme! Og du skal ikke være nr 2 i noe forhold. Det høres ut som du er det nå, og det blir du bare ødelagt av. Ta en prat med ham, og prøv å være objektiv og åpen for det han har å si. Han kommer kanskje ikke til å innrømme at han ikke er kommet over henne, men jeg tror det er sånn det er. Det jeg har sett, var ikke SÅ åpenbart som dette tilfellet. Si også det du sier her, og at du ikke vil være nr 2. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271604-prater-om-eksn-hele-tida/#findComment-2199810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.