Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lisboa1

Min mann og jeg har vært sammen i snart 9 år, og vært gift i 5. Vi har ingen barn ennå. Jeg har nå tatt han i å være utro med en annen dame.

Vi satt på restaurant med noen venner i helgen, og jeg ser tilfeldig på han da han er i ferd med å skrive en sms. Der står det hei baby tenker på deg. Da spør jeg hva det er, og han sier han skulle sende den til meg. Noe helt tullete så klart. Vi har hatt en del krangling opp gjennom tidene, og jeg har heller ikke vært flink nok til å støtte han i de ting han er flink til. Det er fordi vi krangler om daglidagse ting, som jeg ikke har følt har bedret seg. Vanseklig å si alt her, men det har bare vært en vond sirkel. Og han har ikke klart å si hvordan han har det når jeg da kjefter og smeller. Dette sa han var grunnen til at han har vært utro, for hun var så positiv til han og det gjorde han glad osv.

Det har foregått i en mnd tid. Og han sier han ikke har fortalt henne at han er en gift mann, han har tatt av seg gifteringen når han møtte henne. Og dette han han også gjort så og si helt edru, da de gangen han har vært ute har kommet edru hjem.

Jeg sitter nå med en følelse at jeg har drevet han ut i dette, men samtidig er jeg så bitter på han og hater han for at han ikke kunne ordnet opp først, snakket med meg og sagt at vi måtte ordne opp i problemene, hvis ikke vil ektespapet ikke fungere.

Jeg kommer aldri i verden til å stole på han igjen, og heller ikke ha sex med han, da hun andre og hva de to har gjort sammen kommer opp i tankene mine. Dette er noe av det værste jeg har opplevd i hele mitt liv. Jeg er 30 og han 33. Han er min eneste kjæreste som har vært langvari, var sammen med en da jeg var 20 i knappe 3 mnd, så det er mange minner og opplevesler vi sitter med. Jeg kommer til å dra fra han. Såpass glad er jeg i meg selv, dette går ikke. Det blir nå grusomt å si det til våre foreldre. Det går jo utover andre også, selv om det er oss det er værst for. Han mener vi bare kan ta en pause, og at han nå har forstått og at han ikke var seg selv fordi han var så deprimert osv. Jeg visst ikke vi hadde det såå fælt, har heller følt han tok lett på det. Forstatt tenker jeg at han bare er en kald jævel, som tilfeldigvis ble avslørt. Han gråter og gråter, og vil så gjerne at vi skal forsette en gang. Det værste er at vi nå siden september i fjor har prøvd å få barn oppi dette, men heldigvis nå har vi ikke blitt gravide. Takk og lov for det.

Noen med samme erfaring? Hva skal man gjøre? Jeg klarer hvertfal aldri bli værende, og kommer til å ta ut seperasjon. Er det også lurt av meg å dra opp sammen med han til denne kvinnen og fortelle at jeg vet, og at hun også får vite sannheten? Eller er det for min egen del enda værre når jeg da får se henne personlig? Noe jeg tror sånne som henne driter fullstendig i, da min mann har en god inntekt, og hun er en såkalt golddigger.Dette har han nemlig spilt på fra første stund,da de møttes på et utested som er kjent for såkalt rike menn og damer som oppsøker "lykke fromme". Og så har vel hun sett opp til han og han har blitt smigret osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271634-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Clue1365380406

Du har det vanskelig nå, dette er sikkert noe av det verste du har opplevd.

Han har sikkert også hatt det vanskelig lenge, i og med at dere har kranglet mye, og det har vært mye kjefting fra deg, som du sier.

Jeg er selv en person som blir innadvendt når problemene kommer. De er vanskelige og vonde å snakke om, og derfor lar jeg være å si så mye om det. Og følelsene dør gradvis i en slik prosess. For meg kan det virke som han er samme type, som ikke har lett for å si fra om vanskelige ting, eller snakke om dem.

Kanskje har følelsene hans dødd i løpet av denne tida, og fokuset har blitt flyttet fra deg og til noe annet. Kanskje har han begynt å se for seg livet uten deg, uten å ha mot til å begynne å snakke om det. Og da er det lett for andre personer å få innpass.

Jeg kan godt skjønne at han angrer på utroskapen, men er i tvil om dere har en sjans framover. Kanskje det er for mye som har skjedd allerede til at det går an å fortsette.

Det som er viktig nå, er å kunne prate med noen. Både du og han. Ikke bare for å få medhold, men for å kunne se saken fra begge sider, og kunne jobbe med følelsene litt konstruktivt. Så får dere ta tiden til hjelp, og så bestemme dere for veien videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271634-utroskap/#findComment-2199755
Del på andre sider

Jeg har ingen råd å gi deg, men jeg vil bare si at du har min dypeste medfølelse.

Ja, du har sannsynligvis rett i at han er en kald jævel som tilfeldigvis ble oppdaget. Du skal være glad for at du oppdaget det, og du skal være glad for at dere ikke har fått barn ennå, slik at du kan gå videre med livet ditt og finne deg en skikkelig mann som er til å stole på.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271634-utroskap/#findComment-2199776
Del på andre sider

Gjest Conni35

Du har det vanskelig nå, dette er sikkert noe av det verste du har opplevd.

Han har sikkert også hatt det vanskelig lenge, i og med at dere har kranglet mye, og det har vært mye kjefting fra deg, som du sier.

Jeg er selv en person som blir innadvendt når problemene kommer. De er vanskelige og vonde å snakke om, og derfor lar jeg være å si så mye om det. Og følelsene dør gradvis i en slik prosess. For meg kan det virke som han er samme type, som ikke har lett for å si fra om vanskelige ting, eller snakke om dem.

Kanskje har følelsene hans dødd i løpet av denne tida, og fokuset har blitt flyttet fra deg og til noe annet. Kanskje har han begynt å se for seg livet uten deg, uten å ha mot til å begynne å snakke om det. Og da er det lett for andre personer å få innpass.

Jeg kan godt skjønne at han angrer på utroskapen, men er i tvil om dere har en sjans framover. Kanskje det er for mye som har skjedd allerede til at det går an å fortsette.

Det som er viktig nå, er å kunne prate med noen. Både du og han. Ikke bare for å få medhold, men for å kunne se saken fra begge sider, og kunne jobbe med følelsene litt konstruktivt. Så får dere ta tiden til hjelp, og så bestemme dere for veien videre.

Han er ingenting å samle på. Jeg har opplevd det samme og gikk fra han etter et par advarsler. Min mann gjennom 23 år sjekket damer på sexsider på internett. Han møtte de da han angivelig jobbet ekstra. Da jeg oppdaget det fikk han en siste sjangs, noe han ikke klarte å holde.

Slike menn vil aldri være trofaste da det er spenning de søker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271634-utroskap/#findComment-2200773
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...