Gå til innhold

Arv ved barn utenfor ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest SåFrustrert

Jeg har fått vite at min avdøde mann hadde barn utenfor ekteskapet. Hvordan skal jeg forholde meg nå? Noen som har tips til hvem jeg skal kontakte? Det er aldri tatt farskapstest på dette barnet, og min mann har heller ikke skrevet under på noen papirer der han vedkjenner seg farskapet. Han har kun betalt for barnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271652-arv-ved-barn-utenfor-ekteskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest legs73

Hei, jeg hadde tatt kontakt med en advokat, eller Juss buss.. de kan svare deg på tlf.. Det at han har betalt bidrag skjult i mange år er vel på en måte en vedkjennelse av farskapet, men om du er i tvil kan du sikkert kreve at barnet tar en DNA test.. du så vel kanskje hva som skjedde med Erlig Lorentzen..

Gjest SåFrustrert

Hei, jeg hadde tatt kontakt med en advokat, eller Juss buss.. de kan svare deg på tlf.. Det at han har betalt bidrag skjult i mange år er vel på en måte en vedkjennelse av farskapet, men om du er i tvil kan du sikkert kreve at barnet tar en DNA test.. du så vel kanskje hva som skjedde med Erlig Lorentzen..

Jeg er ikke i tvil om han er faren egentlig. Vil bare at hun skal bevise det før jeg må gi fra meg arven...om du skjønner

Gjest Mom33

Jeg er ikke i tvil om han er faren egentlig. Vil bare at hun skal bevise det før jeg må gi fra meg arven...om du skjønner

Hvis det ikke er tvil om at han er faren, hvorfor skal hun (barnet? moren til barnet?) bevise det? Det er jo ren ondskap fra din side å kreve dette hvis det ikke er mulig.

Det høres ut som du er sint på din mann for dette sidespranget, noe som er forståelig, men du kan jo faktisk ikke straffe han som er død... Den eneste du straffer ved å være jævlig, er barnet som faktisk ikke kan noe som helst for sin egen eksistens.

Jeg håper du svelger all bitterhet i forhold til barnet og lar det få være hans barn i arveoppgjøret, såpass stor bør man klare å være når man er voksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...