Gjest En dreven og frustrert ivf`er Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei! Jeg er 36 år og har holdt på med utredning for ufrivillig barnløshet de siste 3 år. Fikk konstantert diagnose: N80.3 endometriose og N84.0 endometriepolypp for 1 år siden. Har hatt 7 IVF forsøk (3 egguthenting og resten frys). Alt er helt prerfekt ved mine forsøk (mange egg, befruktning bra og egget deler seg før innsetting). Problemet er etter egget er satt inn, da kommer bestanding mensen etter ca 14 dager.Legen som tok laparoskopi og hysteroskopi på meg, anbefalte at jeg skulle gå på gonaltropin i 3-4 mnd. før nytt forsøk. Legene på IVF-avdelingen hvor jeg går til utredning sier at endometriosen ikke har noe å si for mine misslykkede forsøk, og er i mot dette. Hva mener du om dette? Har du evt råd om undersøkelser/ prøver jeg burde ta så hadde det vært veldig fint. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271657-endometriose-og-ufrivillig-barnl%C3%B8shet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det er ikke alle som er enige i at "litt" endometriose ikke har noe å si. Venninnen min hadde omtrent samme forhistorie som du, bortsett fra at hun var enda nærmere 40 år. Hun fikk mast seg til å fjerne endometriosen selv om det ikke var mye, og da ble hun gravid på første forsøk - ikke IVF, men naturmetoden. Ett tilfelle beviser selvsagt ingenting, men jeg husker så godt at hun hadde fått høre akkurat det samme. De (hun og mannen) fant noe på Internett som tydet på at enkelte leger / forskere mente at selv lavere grad av endometriose kunne være avgjørende for at man ikke ble gravid. Medikamentet du nevner, kjenner jeg dessverre ikke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271657-endometriose-og-ufrivillig-barnl%C3%B8shet/#findComment-2199657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dreven og frustrert ivf`er Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det er ikke alle som er enige i at "litt" endometriose ikke har noe å si. Venninnen min hadde omtrent samme forhistorie som du, bortsett fra at hun var enda nærmere 40 år. Hun fikk mast seg til å fjerne endometriosen selv om det ikke var mye, og da ble hun gravid på første forsøk - ikke IVF, men naturmetoden. Ett tilfelle beviser selvsagt ingenting, men jeg husker så godt at hun hadde fått høre akkurat det samme. De (hun og mannen) fant noe på Internett som tydet på at enkelte leger / forskere mente at selv lavere grad av endometriose kunne være avgjørende for at man ikke ble gravid. Medikamentet du nevner, kjenner jeg dessverre ikke til. Hei laban! Tusen takk for svaret ditt! Problemet mitt er at jeg har betydlig endometriose. Jeg fikk fjernet en god del under operasjon for 1 år siden (begge egglederene mine er også tette, så jeg har fått beskjed om at det er lite sannsynlig å bli gravid ved natur metoden). Har hatt 5 ivf forsøk etter inngrepet, så jeg begynner å miste troen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271657-endometriose-og-ufrivillig-barnl%C3%B8shet/#findComment-2199667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.