Gå til innhold

tett!!

Anbefalte innlegg

Gjest kisseypooh

Mange år siden sist eg var innpå her!!

Har hatt trøbbel med legen min når det gjelder astmaen min i det siste... Han meiner me skal kutte ned på medisinene mine siden eg blåste over 100% på spirometrien, mens eg har vært så tett og slimete i det siste at eg ikkje klarer å synge lenger... :(

Har nå den siste tida gått ned betraktelig i PEF og hatt liten effekt av medisinene mine.

Nokon vil kanskje misunne meg ein PEF på 530 på gode dager, men om ein har høg PEF til vanlig så har ein vel allikevel astma nok når den detter ned på 400 (mi meining...)

Har nå klart å skvise den opp te 450, men dette fort ned igjen så eg burde vel gå te legen i måro, men e lite lysten på det sio han ikkje høre på meg allikevel!!!

Sist eg va der meinte han at eg sikkert bare va anpusten (noko alle astmatikere e når dei sitte i ro og begynne å pipe...)

Vel, måtte bare få ut litt frustrasjon her eg sitte søvnløs og tung pusta uten fleire medisiner å ta eller noko!!

Vil ønska alle sammen gode vårdagar!

Gode råd mottas med takk!!

Koz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271670-tett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Som jeg av og til pleier å si: "dette høres ugreit ut!!".

Du har helt rett med dine kommentarer rundt PEF målinger (og annen spirometri), verdiene kan variere mye fra dag til dag eller fra time til time hos en astmatiker. De "absolutte verdiene/tallene" er av mindre betydning.

Jeg forslår at du skriver opp disse målingsverdiene sammen med dine observasjoner om pusten din. Ta med dette til legen din. Aller helst burde du gjøre en avtale om å få komme en dag du føler at pusten er dårlig og verdiene er lave. !

Lykke til !!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271670-tett/#findComment-2200050
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...